پرسپوليس در شرايط فعلى به «يار» نياز دارد نه «بار»
مرجع خبری پرسپولیس :
عادت كرده ايم كه همه چيز را نقد كنيم. فكر مى كنيم كه وقتى كارها در دست ماست به بهترين شكل ممكن انجام مى شود اما ديگران توانايى انجام كار را ندارند و همين طرز تفكر باعث شده تا فوتبال پيشرفت نكند. فكر مى كنيم
« هر كس كه با ما نيست بر ماست» و اين اصلاً منطق مناسبى در فوتبال نبوده و نيست. وقتى پرسپوليس با حبيب كاشانى در سال ۸۶ در ليگ هفتم به مقام قهرمانى رسيد خيلى ها نخواستند اين موفقيت و شادى ناشى از آن تداوم داشته باشد. در همان زمان خيلى ها مقابل مديرعامل وقت سرخپوشان موضع گرفته و اسباب بركنارى او را مهيا ساختند كه با اين كار آرامش و نظم تيمى هم از اين تيم رفت.
مديران بعدى پرسپوليس در اين تيم پرطرفدار باوجود امكانات بسيار مناسبى كه در اختيار داشتند هرگز موفق نبودند و يا اينكه نخواستند موفق باشند. مصطفوى آمد و با تيم قهرمان كارى كرد كه همه ديديم و ديديد. مصطفوى با وجود امكانات مالى فراوانى كه در اختيار داشت هرگز نتوانست تيمش را در نقش يك مدعى قهرمانى به ديدار حريفانش بفرستد تا اينكه يك بار ديگر مديريت پرسپوليس به عباس انصارى فرد سپرده شد.
با حضور انصارى فرد، پرسپوليس بايد در آن شرايط خوب خودش را براى ليگ نهم آماده مى كرد. تعلل در آوردن مربى خارجى باعث شد تا پرسپوليسى ها بهترين زمان ها را از دست بدهند. ضمن اينكه او و كميته به  ظاهر فنى اش در فصل نقل وانتقالات وارد كار شدند و بازيكنانى را در اختيار گرفتند كه بعضاً در حدواندازه هاى اين تيم نبودند.
پرسپوليس بدون سرمربى به اردوى تركيه رفت و آنجا در فضايى نامساعد خودش را براى حضور در ليگ آماده كرد. در آن روزها عباس انصارى فرد مديرعامل تيم پرسپوليس از نام هاى بزرگى براى هدايت سرخپوشان نام مى برد كه در نهايت در آستانه ليگ نهم قرعه به نام زلاتكو كرانچار افتاد. مربى اى كه در امارات قراردادش بسته شد و سپس نامش به عنوان سرمربى سرخپوشان مطرح گشت. حضور كرانچار در تهران با حرف  وحديث هاى بسيارى همراه بود اما او در پرسپوليس كارش را با قدرت ادامه داد تا اينكه سرانجام در آستانه برگزارى دربى پايتخت، عباس انصارى فرد با توجه به حساسيت موجود حكم به بركنارى سرمربى اهل كرواسى تيمش داد، حكمى كه توسط كميته فنى باشگاه پرسپوليس و در يك مدت زمان ۲۴ ساعته وتو شد تا همچنان كرانچار اين فرصت را داشته باشد كه كارش را در پرسپوليس ادامه دهد.
اين اتفاقات در شرايطى در پرسپوليس رخ داد كه خيلى ها بركنارى عباس انصارى فرد را محتمل مى دانستند كه اين اتفاق افتاد و با اتفاقاتى كه در رأس سازمان تربيت بدنى رخ داده بود، على سعيدلو رئيس سازمان تربيت بدنى و رئيس مجمع باشگاه پرسپوليس حكم به حضور حبيب كاشانى در پرسپوليس داد تا او به واسطه شناخت خود از پرسپوليس به سرخپوشان سروسامان دوباره اى بدهد.حبيب كاشانى در بدو ورودش به پرسپوليس امنيت شغلى كرانچار را تضمين كرد و اين نخستين گام براى رسيدن به موفقيت بود.
او در قدم دوم با بازيكنان پرسپوليس به گفت وگو نشست و خيال آنها را از هر بابت راحت كرد تا آنها با دغدغه كمترى كارشان را در پرسپوليس ادامه دهند.پرسپوليس با حبيب كاشانى به يكى ازموفق ترين تيم هاى ليگ فوتبال ايران تبديل شد و در اين موفقيت نبايد از نقش حبيب كاشانى و كرانچار به سادگى گذشت. در روزهايى كه هواداران پرتعداد پرسپوليس در شادى موفقيت هاى تيمشان شاد به نظر مى رسند،شايدبرخى ها دوست ندارند اين شادى را ببينند و مى خواهند كام پرسپوليس را دوباره تلخ كنند.يادآورى مسائل مربوط به گذشته در چنين شرايطى معنا و مفهوم خاصى دارد. خيلى ها مى خواهند در اين برهه زمانى دوباره پرسپوليس را به حاشيه ببرند.آنها قصد دارند ذهن حبيب كاشانى را از مسائل مربوط به پرسپوليس دور ساخته و دوباره او را درگير مسائلى كنند كه هيچ نفعى براى او و تيمش ندارد. در اين برهه زمانى خيلى ها قصد دارند مديران جديد و قديم پرسپوليس را مقابل هم قرار دهند و نكته جالب توجه اينكه مدير پيشين تيم پرسپوليس نيز دارد به اين مسأله كمك مى كند.
انصارى فرد بدون شك يكى از مديران دلسوز پرسپوليس بوده و هست. او در دورانش تا جايى كه توانست به سرخپوشان خدمت كرد و حالا هم بايد اين اجازه را به مديران فعلى پرسپوليس بدهد كه آنها نيز بدون دغدغه در كارشان موفق باشند.بيان گلايه هاى گذشته در حال حاضر هيچ دردى را از سرخپوشان دوا نخواهد كرد چرا كه اين پرسپوليس در بهترين شرايط خود قرار دارد و نياز به آرامش و آسايش بيشترى دارد، آرامشى كه بايد توسط تمامى مدعيان طرفدار پرسپوليس به اين تيم تزريق شود.تقابل عباس انصارى فرد و حبيب كاشانى در شرايط فعلى تنها به نفع دشمنان پرسپوليس و فوتبال ايران است.مدير اسبق تيم پرسپوليس بايد اين را بپذيرد كه ديگر دوران مديريتش در اين تيم به پايان رسيده و حالا او بايد به عنوان يك حامى قدرتمند در كنار مديران فعلى پرسپوليس قرار گيرد، نه اينكه مقابل آنها بايستد و زمينه مشكلات احتمالى آينده اين تيم را فراهم آورد.
 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)