مدیرعامل باشگاه راه آهن سورینت با رد درخواست استقلال برای تعویق یک روزه بازی تیمش گفت طرح این درخواست از جانب استقلالی ها خودخواهی بوده و برای جبران ضعف و کاهلی‌شان است.

صادق رییسی‌کیا در گفت‌وگو با ایسنا درباره درخواست باشگاه استقلال برای تعویق یک روزه دیدار تیمش با راه آهن سورینت در هفته ششم لیگ اظهار کرد: باشگاه استقلال درخواستی را برای برگزاری بازی در روز چهارم شهریور به جای سوم به سازمان لیگ داده است. ما مخالف این درخواست هستیم؛ چرا که تمام عوامل فنی و مدیریتی این باشگاه می‌دانند که امسال در مسابقات آسیایی و لیگ ایران شرکت می‌کنند. آنها باید بتوانند این دو را کنار هم برنامه ریزی کنند و در زمینه ی جذب بازیکن طوری اقدام کنند که در آسیا و لیگ حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: اگر این تصمیم به نفع استقلال باشد به ضرر ماست. من به تیمی که می‌خواهد از فرصت استفاده کند این فرصت را نمی دهم؛ چون برایم زیان دارد. سازمان لیگ هم نباید با این درخواست موافقت کند. آنها می خواهند ضعف و کاهلی شان را با به هم ریختن نظم مسابقات جبران کنند. یک باشگاه نباید به خاطر نفع باشگاه دیگری زیان دهد. با توجه به این‌که تیم استقلال در آسیا حضور داشت آن کسی که مدیر و مسوولش است باید به گونه‌ای تیم را می‌بست و برنامه‌ریزی می‌کرد که بتواند در هر دو مسابقات شرکت کند.

مدیرعامل باشگاه راه آهن سورینت با اشاره به این‌که باشگاه استقلال با مطرح کردن منافع ملی می خواهد به این خواسته اش دست یابد، خاطرنشان کرد: این موضوع به هیچ وجه ربطی به منافع ملی ندارد. هدف آنها این است تا با به عقب انداختن بازی، شرایط نتیجه‌گیری خودشان را مهیا کنند اما سازمان لیگ نباید زیر بار حرفشان برود. همان‌طور که گفتم هزینه کاهلی آقایان را که نباید من بدهم.

وی هم چنین با بیان این‌که سازمان لیگ در این زمینه حتما باید با باشگاه راه آهن مشورت کند، عنوان کرد: سازمان لیگ را چه کسانی تشکیل می‌دهند؟ به هر حال باشگاه ما یک شانزدهم سازمان لیگ است. من نیز به همان اندازه‌ای که باشگاه استقلال ذی‌نفع است ذی‌نفع هستم. سازمان لیگ نباید موازنه بین تیم‌ها را به هم بزند. این نهایت خودخواهی استقلال است که چنین درخواستی را مطرح می‌کند. آنها فکر می‌کنند چون «استقلال» هستند باید از خواسته‌هایشان اطاعت کنیم.

رییسی‌کیا هم چنین با انتقاد از عملکرد داوری در دو بازی اخیر تیمش مدعی شد: ما در این بازی قربانی داوری شدیم. پیش از این هم گفته‌ام در لیگی که مدیریت، بازیکنان، سرمربی، زمین و امکاناتش حرفه ای است داوری اش هم باید حرفه‌ای باشد. نمی‌توان با داوری در سطح مسابقات محلات در لیگ برتر یا دسته یک قضاوت کرد لیگ برتر عرصه تجربه‌اندوزی و آزمون و خطا نیست. ما در بازی با نفت با تصمیم اشتباه داور نتیجه را واگذار کردیم و در بازی با فولاد هم همین اتفاق تکرار شد. آقایان به جای اختلاف در کمیته داوران به داوری مسابقات بپردازند. اگر دوستان اختلاف را کنار بگذارند و به کار اصلی خودشان بپردازند و به داوری بازی‌ها نظارت کنند این اتفاقات نمی‌افتد. باشگاه راه آهن سورینت در بخش خصوصی فعالیت می‌کند. از دست دادن شش امتیاز چندصد میلیون برایش زیانبار است. آیا آقایان کفاشیان، تاج، عسگری و اصفهانیان نباید در قبال این مسائل فکری کنند؟

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)