اعضای شورای اسلامی شهر تهران با تمدید بهره برداری از ورزشگاه باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال(شهید کاظمی و امام رضا) به مدت ده سال مخالفت کردند.

در سیصد و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران ادامه بررسی لایحه تعیین تکلیف املاک منقول و غیرمنقول واگذار شده شهرداری تهران به اشخاص حقیقی و حقوقی که در دستور کار اعضای شورای شهر قرار گرفته بود، انجام شد.

در این جلسه حجت نظری درباره واگذاری دو ورزشگاه که به دو باشگاه تهرانی داده شده بود گفت: مهلت بهره برداری از این دو ورزشگاه در سال ۹۹ به پایان رسیده و باید تعیین تکلیف شوند، شهرداری در لایحه خود نام این دو ورزشگاه را آورده اما چون این دو ورزشگاه ماهیتا تفاوت دارند فکر کردیم در قالب یک تبصره جداگانه به آن‌ها پرداخته شود و سقف زمانی نیز داشته باشد. پیشنهاد دادیم که امکان بهره برداری از این ورزشگاه به مدت ۱۰ سال تمدید شود.

نادر محمدزاده رئیس سازمان املاک و مستغلات و نماینده شهرداری تهران نیز گفت: آنچه در پیوست‌های ۸گانه شهرداری است، ماهیت‌های متفاوتی دارد. شهرداری پیوست یک را به منظور امکان اعمال نظارت داده است نه به این منظور که در بند ۶ ماده ۵۵ قرار بگیرند، از منظر قانونی اشکال دارد که شورا بخواهد پیشنهادی درباره بند ۶ ارائه دهد و باید از سوی شهرداری باشد.

وی افزود: در همه این بندها به صورت موضوعی مطرح شده است و نه مصداقی که الان به مصداق ارائه شد. از طرفی دو نکته نیز قابل توجه است، اولا وزارت ورزش به این جهت که می‌خواست دو باشگاه را وارد بورس کند و سهامی بشوند، دو استادیوم به نام استقلال و پرسپولیس و دو کمپ انتقال سند داده است. از طرفی الان برای ورزشگاه تختی توافق کردیم و داریم این دو ورزشگاه را جای تهاتر ۱۷ هکتار خط ده مترو به وزارت ورزش می‌فروشیم. اگر این توافق حاصل شود اصلا این اقدام انجام نمی‌شود و وزارت ورزش می‌گوید دو ملک که رایگان استفاده می‌کنیم و دو ملک دیگر به ما بدهید و وزارت ورزش اصلا ورزشگاه تختی را از ما نخواهد گرفت و برای آن ۱۷ هکتار به بن بست می‌خوریم. خواهش می‌کنم خصوصا بخاطر بند آخر، آن را پس بگیرید و رای ندهید چرا که تمام تعامل ما به هم می‌ریزد و خط مترو به مشکل می‌خورد.

نهایتا پیشنهاد حجت نظری مبنی بر تمدید بهره برداری از باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به مدت ده سال رای نیاورد و مورد موافقت اعضای شورای شهر تهران قرار نگرفت.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)