عباس انصاری‌فر گفت: در جلسات هیات رئیسه فدراسیون باید 4 تا آدم مشخص و با تجربه حاضر باشند تا خروجی خوبی داشته باشد.

عباس انصاری‌فر مدیر عامل سابق باشگاه پرسپولیس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: هیات رئیسه فدراسیون فوتبال برای بررسی علل ناکامی‌های اخیر فوتبال ایران جلسه‌ای تشکیل داده که هیچ خروجی مثبتی نداشته است به نظر من اگر قرار است جلساتی باشد، هیات رئیسه باید از 4 آدم متخصص و با تجربه استفاده کند و در این صورت جلسات می‌تواند خروجی خوبی داشته باشد و گر نه با این هیات رئیسه چیزی حل نمی‌شود.

وی افزود: اتفاقات امروز فوتبال و ناکامی‌ها با همین هیات رئیسه به دست آمده و در چنین جلساتی باید کارشناسان خبره و متخصص حضور داشته باشند. خروجی هیات رئیسه همین ناکامی‌های فوتبال ایران است که باعث ناراحتی و سرخوردگی مردم و هواداران فوتبال شده است. اعضای هیات رئیسه باید دست به کار شوند و 4 آدم صاحب نظر را بیاورند و از نظرات آنها استفاده کنند.

وي در ادامه گفت: من راجع به استعفای کفاشیان نظر نمی‌دهم چون علت مشکلات فوتبال ما خیلی ریشه دار تر است و با استعفا این معضلات حل نمی شود. باید از راس ورزش کشور مسئولان ما هماهنگ و پیگیر باشند تا راه به جایی برویم . حالا کفاشیان برود و یک نفر دیگر بیاید، چه مشکلی حل می شود؟ با این تغییرات هیچ مشکلی حل نمی شود و هیچ اتفاقی نمی افتد.

وی افزود: کفاشیان اعلام کرده که اگر استعفا بدهد، خیانت به فوتبال ایران است. به هر حال نظر ایشان است و شاید یک سری چیزهایی می داند که ما نمی دانیم .

کفاشیان حتما از پشت پرده خبر دارد و فکر می کند که اگر از فدراسیون برود، شاید مشکلات دیگری برای فوتبال ما به وجود بیاید.

مدیر عامل سابق باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: اگر می خواهیم مشکلات فوتبال ما حل شود، باید از وجود کارشناسان استفاده کنیم. متاسفانه هر وقت که می بازیم، یک جلسه ای تشکیل می شود و همه چیز بعد از آن جلسه تمام می شود. این جلسات هیچ دردی را از فوتبال ما دوا نمی کند. متاسفانه مشکلات فوتبال ما زیاد است و باید ریشه ای حل شود. ساختار فوتبال ما باید درست شود و اینکه دور هم بنشینیم و چای بخوریم و حرف بزنیم، مشکل فوتبال ما حل نمی شود.

وی افزود: من نسبت به صحبت های سجادی معاون وزارت ورزش انتقاد دارم. بعد از شکست تیم ملی مقابل ازبکستان یک مصاحبه از سجادی دیدم و طوري صحبت کرد که ما این دوره جام جهانی نرفتیم و برای دور بعد تلاش کنیم. باید به سجادی بگویم که ما نه از جام جهانی حذف شده ایم و نه ناامید هستیم. اگر مسئولین ورزش ما این طور ناامید باشند، بازیکنان تیم ملی چه کار باید کنند و با چه روحیه ای مقابل حریفان بازی کنند.

انصاري فر در ادامه گفت: بحث برکناری کی‌روش پس از باخت به ازبکستان مطرح شد اما با برکناری کی‌روش کاری درست نمی‌شود. باید به تیم ملی روحیه بدهیم و این تیم را تقویت کنیم و منتظر نتیجه آن باشیم. ما 3 بازی داریم که می توانیم در این دیدار ها موفق شویم.

البته کارمان سخت شده اما این طور نیست که ناامید شویم. تعجب می کنم که مسئولان چرا اینقدر ناامید صحبت می کنند.

وی افزود: خیلی متاسف شدم وقتی دیدم سجادی به عنوان معاون فنی وزارت ورزش این قدر مایوس و ناامید صحبت می کرد. سجادی باید خیلی محکم تر صحبت می کرد و از الان حرف حذف شدن را نمی زد. چه کسی گفته که ما از جام جهانی حذف شده ایم؟ کجا حذف شده ایم در حالی که هنوز 3 بازی دیگر داریم وقتی یک مسئول این گونه صحبت می کند، چه انتظاری از بازیکنان دارید تا با روحیه در مسابقات شرکت کنند.

وي در ادامه گفت: ما برای صعود به جام جهانی خیلی امید داریم و واقعا می توانیم به جام جهانی صعود کنیم. اگر تیم ملی ما به جام جهانی صعود نکند، کم کاری از خودمان بوده است. ما اگر نتوانیم لبنان و قطر را ببریم و به جام جهانی صعود کنیم، پس چرا به خودمان زحمت بدهیم و به جام جهانی برویم. اگر قطر و لبنان را نمی توانیم ببریم اصلا چرا باید به جام جهانی برویم.

انصاري فر در ادامه گفت: شانس صعود ما به جام جهانی خیلی زیاد است یعنی ما می توانیم از ازبکستان خیلی امیدوارتر باشیم و فقط نباید در سئول به کره جنوبی ببازیم.

ما در زمان قطبی این کار را انجام داده ایم و در سئول نباختیم در صورتی که آن موقع شرایط ما خیلی از الان بدتر بود وقتی آن موقع از کره جنوبی در خانه اش مساوی گرفتیم، الان هم می توانیم چنین کاری بکنیم.

انصاری فر در پایان گفت: آیت اللهی اعلام کرده که 3 ساعت قبل از بازی با ازبکستان پول تهیه کرده اند و به کی روش داده اند چون تهدید کرده بود که اگر پولش را ندهند، نمی گذارد دستیارانش روی نیمکت تیم ملی بنشینند. حرف من این است که چرا بگذاریم کار به این جا برسد، اگر قرار است حقوق پرداخت شود، یک ماه قبل از بازی بدهند و چرا روز بازی مربی تیم ملی ما را تهدید می کند تا استرس در تیم ملی و فدراسیون ایجاد شود اگر قرار است پرداخت کنیم، چرا لحظه آخر این کار را می کنیم و یک ماه قبل چنین کاری را انجام نمی دهیم. متاسفانه ما با کی روش ضعیف برخورد می کنیم که این گونه تهدید می کند طوری در سیستم رفتار می کنیم که کی روش فکر می کند اگر الان پول نگیرد، شاید بعدا نتواند پولش را بگیرد یا اگر ببازد برای دریافت پولش به مشکل می خورد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)