مرجع خبری پرسپولیس : خبر محرومیت پرسپولیس از ثبت قراردادهایش را اگرچه مدیران باشگاه به صراحت رد کرده بودند اما در واقع این باشگاه نه تنها مجوزی برای ثبت قرارداد ندارد بلکه همین روزهاست که به خاطر بدهی‌هایش و با حکم تعلیق حتی از حضور در لیگ برتر هم محروم شود

اینکه پرسپولیس حق ثبت هیچ قراردادی را ندارد از هفته قبل به گوش مسوولان باشگاه رسیده بود اما جالب است که آنها هر بار این محرومیت را شایعه خواندند و ردش کردند. پرسپولیسی‌ها حتی امروز هم در پاسخ به محرومیت تازه‌شان، واکنشی مشابه دارند و به امید بخشش، فقط می‌گویند که «این هفته شروع می‌کنیم به ثبت قراردادها».

حال آنکه بنا به اعلام کمیته انضباطی، قرار نیست این حکم قانونی مقابل پرسپولیس کوتاه بیاید. در این باره عبداللهی نایب رییس کمیته انضباطی می‌گوید: «پرسپولیس در حال حاضر در تعلیق است. هیچ قراردادی از این باشگاه ثبت نخواهد شد و اگر مسوولان اقدامی برای تسویه حساب با طلبکاران‌شان انجام ندهند ممکن است پرسپولیس حتی از حضور در لیگ برتر هم محروم شود.»

برخلاف آنچه می‌شنویم اما این تعلیق ربطی به طلب 25 میلیونی علی انصاریان ندارد، چرا که باشگاه درست 10 روز قبل همین مبلغ را به انصاریان پرداخته و با او تسویه حساب کرده تا مثلا حسن نیت‌اش را ثابت کند. غافل از اینکه انصاریان تنها طلبکار نبوده که حالا با پرداخت پول‌اش، پرسپولیس از تعلیق خارج شود. غیر از او که دیگر جایی در صف طلبکارها ندارد، ناصر ابراهیمی بیشترین مبلغ را- 83 میلیون تومان – از باشگاه طلبکار است. البته پرسپولیسی‌ها آنقدر از سر و ته این مبلغ زدند و تخفیف گرفتند تا آن را به 23 میلیون رساندند.

بعد برای پرداخت همان 23 میلیون 10 روز از کمیته انضباطی مهلت گرفتند. آن هم با قبول این شرط

که اگر تا پایان 10 روز با ابراهیمی تسویه حساب نشد، آن وقت باشگاه موظف است تمام 83 میلیون تومان را بپردازد. اتفاقی که حالا اتفاده و مهلت پرسپولیس هم دیروز تمام شد. اما از طلب ناصر ابراهیمی، هنوز یک ریال هم پرداخت نشده است.

این در حالی است که در لیست طلبکاران پرسپولیس، نام‌های آشنای دیگری هم به چشم می‌خورد. مثل بهروز رهبری‌فرد که 75 میلیون طلبکار است و داود فنایی که باشگاه باید بیش از 30 میلیون به او بپردازد. حتی سمانه رضایی مربی تیم فوتبال بانوان پرسپولیس هم از سال ها قبل 4 میلیون‌اش را طلب دارد و دست به شکایت زده است.

البته کمیته انضباطی لیست کاملی از طلبکاران پرسپولیس و میزان طلب آنها را در اختیار دارد و فقط مانده یک امضا تا پرسپولیس به خاطر بدهی چند میلیون تومانی‌اش از حضور در لیگ نهم محروم شود. از این رو حکم تعلیق و حتی محرومیت پرسپولیس با ضمیمه تمام مدارک و شکایت‌ها، برای تأیید نهایی امروز در اختیار دبیر کل فدراسیون قرار می‌گیرد. اگر امضای مهدی محمدنبی پای این حکم بنشیند آن وقت کمیته انضباطی هم با خیالی آسوده حکم تعلیق و محرومیت احتمالی پرسپولیس از شرکت در لیگ برتر را به دفتر این باشگاه می‌فرستد تا شاید اگر فرصتی دست داد و مدیران پرسپولیس لازم دیدند، فکری هم به حال این مسأله کنند. برای این کار هم فقط یک ماه فرصت باقی است.

در واقع پرسپولیسی‌ها تا یک ماه دیگر که فصل نقل و انتقالات به پایان می‌رسد فرصت دارند تا با طلبکاران‌شان تسویه حساب کنند و برای ثبت قرارداد بازیکنان و مربیان خود مجوز بگیرند. در غیر این صورت در لیگ نهم فقط نقش تماشاگر را خواهند داشت

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)