مدیر صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال گفت: بحث حذف سرخابی‌ها در آسیا بسیار جدی است و اگر تا ۵ اردیبهشت این موضوع نهایی نشود باید منتظر عواقب تلخ آن باشیم.

مصطفی زارعی تاکید کرد: وزارت ورزش و شخص وزیر در بسیاری از موارد ورود کرد که همین مساله منجر به کمک به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس شده و برخی از مشکلات برای اولین بار در تاریخ دو باشگاه برطرف شده است. مثلا استقلال بعد از مدت‌ها با مالیات و بیمه به توافق رسیده و مشکلات حقوقی حل شده و اکثر بدهی‌ها تسویه شده و مدرک فرستادند. چند مدرک مانده که قرار است بفرستند.

وی ادامه داد: مشکلات حقوقی حل و اکثر بدهی‌ها تسویه شده است، چند بدهی باقی مانده اما روند کار بسیار خوب پیش رفته است اما در مقابل شاهد این بودیم که بحث مالکیت تعیین تکلیف نشده و این موضوع عواقب بسیار بدی برای فوتبال ما خواهد داشت.

ای‌اف‌سی مهلت بیشتری به ما داد

مدیر صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال یادآور شد: هر دو باشگاه در فرابورس عرضه شدند اما خریداری برای آنها پیدا نشد، تا ۲۰ فروردین ماه فرصت بود اما چون پیش‌بینی می‌کردیم دچار این مساله می‌شویم از قبل تا ۵ اردیبهشت ماه فرصت خواسته بودیم که نهایی بوده و بعد از آن هیچ فردی نمی‌تواند در این خصوص اعمال قدرت یا نفوذ کند.

زارعی گفت: علی‌رغم آنکه طبق پروتکل‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا نباید صحبت کنم اما چون احساس خطر می‌کنم، ناچار به بیان حقایق هستم و به همه دوستان می‌گویم باید قدر این زمان را بدانند. وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال در این مدت تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند اما این موضوع فراتر از وزارت ورزش است و اگر مشکلات حل نشود، سرخابی‌ها نمی‌توانند مجوز بگیرند و اگر فدراسیون فوتبال هم مجوز بدهد، در آسیا تعلیق خواهد شد.

وی یادآور شد: لیگ نخبگان با هدف افزایش پویایی و نشاط در آسیا و از سال آینده شروع می‌شود، جوایز ۴۰ میلیون دلاری در راه است اما با این شرایط باشگاه‌های فوتبال را از آن محروم می ‌کنیم؟ چرا نمی‌شود موضوع واگذاری و مالکیت این دو باشگاه را حل کرد؟

۱۰ خرداد نگویید من عامل حذف نیستم

مدیر صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال تاکید کرد: به عنوان فردی که مسوولیت ممیزی دارم امروز هشدار می‌دهم تا همه بدانند شرایط تا چه حد خطرناک است، من قبل از تصمیم نهایی استعفا خواهم داد چراکه نمی‌خواهم در برابر هواداران فوتبال قرار بگیرم. جنگی را بین خودمان آغاز کردیم که بازنده هم خودمان خواهیم بود و این را باید بدانید که امسال با قول و قرار، مسائل حل نمی‌شود و هیچ قدرتی بعد از ۵ اردیبهشت نمی‌تواند در این خصوص اعمال نظر کند. من احساس خطر می‌کنم و مسئولانی که قرار است ۱۰ خرداد بگویند «من عامل حذف نیستم»، اگر کاری از دستشان برمی‌آید انجام دهند. فدراسیون در این مسئله ممیزی‌گر است و وزارت ورزش هم تلاش کرده و این موضوع فراتر از وزارت است.

هیچ‌کدام نمی‌توانند مجوز بگیرند

اگر مسئله مالکیت حل نشود، هیچ‌کدام از باشگاه‌ها نمی‌توانند مجوز بگیرند. فدراسیون در این صورت سه راه دارد: مجوز بدهد، ندهد یا به یکی بدهد. اگر بدهد هم ای‌اف‌سی باطل می‌کند و فدراسیون تعلیق می‌شود.

زارعی گفت: کیومرث هاشمی به عنوان شخص اول ورزش کشور پیگیر موضوع است اما با تمام تلاش‌هایی که او انجام داده به نظر می‌رسد این موضوع خارج از وزارت باید برطرف شود. رئیس جمهوری دستور داده که این مساله باید حل شود و این نشان از درک اهمیت موضوع از سوی وی دارد.

فقط بانک‌ها نباید تیمداری کنند؟

وی افزود: اینکه عنوان می‌شود بانک‌ها نباید بنگاه‌داری کنند را درک نمی‌کنم چراکه همین بانک‌ها در بخش‌های مختلف به این کار مشغول هستند و به نظر می‌رسد برخی‌ نمی‌خواهند این موضوع به سرانجام برسد. لیگ نخبگان ۴۰ میلیون دلار جوایز دارد و تیم قهرمان ۲۰ میلیون دلار جایزه دارد و ما چرا باشگاه‌هایمان را از این موضوع دور می‌کنیم؟ الان وضعیت کشور و دلار و اقتصاد خوب است و فقط بانک‌ها نباید تیمداری کنند؟

قصه حذف پرسپولیس و استقلال جدی است

این قصه کاملا جدی است و امسال نمی‌شود با قول و قرار و من بمیرم تو بمیری مشکلات حل شود. امسال علاوه بر اینکه بحث مالکیت در مجوز حرفه‌ای آمده، این بحث در آیین نامه لیگ نخبگان هم آمده و گفته شده اگر دو تیم مالکیت مشترک داشته باشند، نمی‌توانند شرکت کنند.

وی تصریح کرد: تنها راه‌حل مشکل مالکیت مشترک دو باشگاه این است که ۸۱ درصد سهام دو باشگاه به بخش غیر دولتی واگذار شود و در واقع ۸۱ درصد سهام یکی از دو باشکاه در اختیار دولت قرار نداشته باشد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)