ناظر داوری دربی 100 گفت: پیام حیدری از بهترین داوران ایران است و با توجه به سابقه حضورش در لیگ قهرمانان انتخاب خوبی برای دربی 100 انجام شده است.

مسعود مرادی در مورد انتخاب پیام حیدری به عنوان داور دربی 100 پایتخت، اظهار داشت: ابتدا سال نو و عیدسعید فطر را به همه هموطنان تبریک و به جامعه رسانه‌ای کشور نیز بابت پوشش مسابقات فوتبال کشور خسته‌ نباشید می‌گویم. قطعا صدمین دربی حساسیت خاص خودش را دارد از سوی کمیته داوران این افتخار نصیب من شد به عنوان ناظر داوری این مسابقه در نظر گرفته شوم.

وی افزود: کمیته داوران می‌خواهد عملکرد داور در این مسابقه به بهترین شکل باشد. پیام داوری یک داور بین‌المللی و الیت ما است.همچنین محمدرضا منصوری و محمدرضا ابوالفضلی که دو کمک داور ما در جام‌جهانی بودند و یک داور چهارم الیت یعنی وحید کاظمی نشان از اهمیت مسابقه و دقت در انتخاب تیم داوری دارد. امیدوارم روز خوبی هم برای فوتبال کشورمان باشد زیرا دربی مسابقه‌ای است که نه در سطح کشور بلکه در قاره کهن و حتی در سطح جهان هواداران خوب‌مان در بسیاری از کشورها آن را تعقیب می‌کنند.

ناظر داوری دربی پایتخت در خصوص اشتباهات داوری در هفته‌های اخیر توضیح داد: این حرف من تکراری است اما اگر اشتباه داوری نبود سیستم VAR هم به وجود نمی‌آمد داوران حاشیه امنیت می‌خواهند اجازه بدهیم فضای آرامی برای آنها در نظر گرفته شود. باشگاه‌ها، رسانه‌ها و … باید تلاش کنند تا هر چه سریع‌تر VAR به کشور ما بیاید. اشتباه در همه جای دنیا وجود دارد در جام‌جهانی دیدید داوران پس از اشتباه به این سیستم مراجعه کرده و در تصمیم خود تجدیدنظر می‌کردند. حتما با وجود VAR اشتباهات داوری کمتر خواهد شد، اما بدون این امکانات داوران ما همچنان قضاوت قابل قبولی دارند.

مرادی در خصوص اینکه آیا پیام حیدری می‌تواند از قضاوت این بازی حساس بربیاید، گفت:‌گفتم بازی خیلی حساسا است اما در کنار حساسیت و مهم بودن دربی کمیته داوران یکی از بهترین داورهایش که داور الیت ما است انتخاب کرده هر چند همه داوران ما خوب هستند، اما حیدری در لیگ قهرمانان آسیا قضاوت می‌کند. او داور توانمندی است‌، داوری هم مثل نتیجه بازی قابل پیش‌بینی نیست. مشخص نیست فوتبال به چه سمتی می‌رود و وضعیت داوری هم همین است اما حیدری یکی از بهترین‌ها است که برای مسابقه انتخاب شد.

وی در مورد اینکه آیا هجمه‌های قبل از بازی روی قضاوت داور تأثیر نمی‌گذارد گفت: خیلی زیاد متأسفانه ما شاهد بودیم در گذشته‌ای نه چندان دور قبل از شروع هر بازی تیم‌ها بیانیه می‌دادند خداراشکر این موضوع تا جدی جمع شده اما فوتبال است و جذابیت‌هایش. تیم داوری ما باید بدون حاشیه قضاوت کند. اطمینان دارم امروز نه تنها فوتبال ما بلکه بلکه داوری نیازمند آرامش است.

وی در خصوص اینکه آیا موافق این موضوع است که داورانی که به سن 45 سال رسیده‌اند از این شغل کنار بروند گفت:‌داوران بزرگ تجارب زیادی دارند. فیفا هم سن را برای داوری برداشته است. نظر شخصی خود من این بود که در 45 سالگی از داوری رفتم اما بعد از آن سن دو سه سال دیگر می‌توانستم در ایران قضاوت کنم اما در آن زمان نخواستم. اگر شرایط بدنی آمادگی و تجربه داور خوب باشد و کمیته داوران نیز تصمیم بگیرد این مسائل نقش دارد و جمع‌بندی خواهد شد که داور بماند یا خیر. باید دید در این وضعیت داور می‌تواند برای فوتبال کشور کارآمد باشد؟

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)