مراسم معرفی برترین‌‌های فوتبال جهان در سال میلادی گذشته برگزار شد و در آن جایزه بهترین بازیکن فوتبال جهان به لیونل مسی رسید.

مراسم اهدای جوایز بهترین بازیکنان فوتبال جهان موسوم به The Best شب گذشته (دوشنبه) در شهر پاریس با حضور ستارگان پیشین و حال حاضر فوتبال جهان برگزار شد که همانطور که پیش از این توسط رسانه‌های اروپایی گمانه‌زنی شده بود، مهمترین جایزه یعنی جایزه بهترین بازیکن مرد جهان به لیونل مسی کاپیتان تیم ملی آرژانتین تعلق گرفت، کسی که دو ماه قبل با آلبی‌سلسته فاتح جام جهانی 2022 قطر شد.

این هشتمین باری است که مسی موفق به کسب جایزه بازیکن سال فیفا می‌شود که جایگاه او را به‌عنوان رکورددار کسب این جایزه بیش از پیش مستحکم کرد. مسی با کسب این جایزه اختلاف خود با کریستیانو رونالدو را افزایش داد. رونالدو تاکنون پنج بار موفق به کسب جایزه بازیکن سال فیفا شده است. پس از رونالدو، همنام برزیلی او و زین‌الدین زیدان هر کدام با سه بار دریافت جایزه بازیکن سال فیفا به طور مشترک رده سوم را در اختیا دارند.

جایزه ای که توسط علی دایی اسطوره فوتبال کشورمان اهدا شد، جایزه بازی جوانمردانه بود که به لوکا لوکوشویلی بازیکن گرجستانی تیم کرمونزه ایتالیا تعلق گرفت. او در ماه فوریه سال 2022، زمانی که برای تیم ولفسبرگر اتریش بازی می‌کرد، در جریان بازی مقابل تیم ملی اتریش، بازیکن حریف گئورگ تیگل که دچار سکته شده بود را از مرگ نجات داد و با خارج کردن زبان او از دهانش مانع خفگی وی شد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)