مدير بازاريابي خاورميانه شركت آل‌آشپورت با حضور در سازمان ليگ پاسخگوي انتقادهاي نمايندگان باشگاه‌هاي ليگ برتر درباره توپ‌هاي اين شركت بود.

ايسنا، مراسم معارفه و آشنايي با توپ‌هاي نسل جديد آل‌اشپورت كه در ليگ برتر فوتبال مورد استفاده قرار مي‌گيرند در سازمان ليگ برگزار شد. در اين مراسم نمايندگان 18 باشگاه ليگ برتري و اهالي رسانه حضور داشتند و درباره مسائل و ويژگي‌هاي اين توپ به بحث و بررسي پرداختند.

از بين نمايندگان باشگاه‌ها مي‌توان به صادق درودگر از ملوان، كامران شيرزادي و مرتضي رمضاني از دو تيم اصفهاني ذوب آهن و سپاهان، رضا رياضتي و مدد جباري از پرسپوليس و استقلال، اشاره كرد.

در ابتداي مراسم مديرعامل نماينده شركت آل‌اشپورت در ايران با بيان اينكه اين مراسم بايد پيش از شروع فصل برگزار مي‌شد ولي بنا به دلايلي به تعويق افتاده است، گفت: نسبت به ويژگي‌هاي توپ جديد آل‌اشپورت كه در ليگ برتر از آن استفاده مي‌شود، از سوي دروازه‌بانان و بازيكنان ما انتقاداتي مطرح شده بود كه ما آن‌ها را به طرف آلماني منتقل كرديم و آن‌ها هم به همين منظور نماينده خود را به ايران فرستادند تا درباره اين انتقادها پاسخگو باشند.

وي ادامه داد: نكته مهمي كه بايد به آن توجه كرد اين است كه فوتبال دنيا به سمت استفاده از توپ‌هاي مدرن پيش مي‌رود و هرچند اين توپ‌ها در آغاز راه با انتقادهاي زيادي از سوي بازيكنان بزرگ دنيا روبه‌رو شده‌اند اما به تدريج اين مشكلات برطرف مي‌شوند و وقتي بازيكنان به ويژگي‌هاي اين توپ عادت كنند ديگر دغدغه‌اي نخواهند داشت. فدراسيون جهاني فوتبال هم در نظر دارد كه اين توپ‌ها را به تدريج جايگزين توپ‌هاي سنتي كند. توپ‌هاي دست‌ساز سنتي براي دو تا سه هزار شوت ساخته شده بودند اما اين توپ‌ها قابليت 12 هزار شوت را دارند. ضمن اينكه اين توپ دروازه‌بان‌ها را دچار چالش بيشتري مي‌كند و باعث مي‌شود كه گل‌هاي بيشتري به ثمر برسد. فيفا هم به همين دليل مي‌خواهد استفاده از اين توپ‌ها را رواج دهد.

جعفري همچنين گفت: براي اطلاع بيشتر باشگاه‌ها از ويژگي‌هاي اين توپ بروشوري را چاپ كرده‌ايم و در اختيار آن‌ها قرار مي‌دهيم كه نحوه نگهداري از اين توپ‌ها را ياد بگيرند.به عنوان مثال اين توپ‌ها نبايد به فنس‌هاي اطراف ورزشگاه‌ها برخورد كنند و يا بادشان از 35 درصد كمتر شود.

 وی در مورد شرایط نگهداری توپها نیز عنوان کرد: یکی از شرایط این توپها این است که نباید هوای داخل توپها کمتر از 35درصد باشد اما برخی تیم‌های ما برای اینکه توپها را با هواپیما به شهر دیگری ببرند کل باد آن را خالی می‌کنند در حالی که وقتی باد این توپها خالی می‌شود دیگر قابل استفاده نیست و این توپ کارایی خود را از دست می‌دهد همچنین این توپها نباید به فنس‌های کنار زمین برخورد کند زیرا لایه روی آن کنده می‌شود.

در ادامه چند تن از نمايندگان باشگاه‌ها از جمله درودگر مديرعامل ملوان و سجادي مربي دروازه‌بان‌هاي فولاد سوالاتي را مطرح كردند كه مهم‌ترين بخش نظر آن‌ها اين بود كه بهتر است در ليگ ايران همچنان از توپ‌هاي سنتي استفاده شود.

 صادق درودگر مدیرعامل باشگاه ملوان معتقد بود باتوجه به شرایط اقتصادی باشگاه‌ها و شرایط ورزشگاه‌های ما بهتر است که همان توپ‌های قدیمی در فوتبال استفاده شود.

احمدی سجادی مربی دروازه‌بان‌های تیم فولاد خوزستان نیز معتقد بود این توپها باعث شده برخی از دروازه‌بانان ایران نتوانند در ترکیب اصلی تیم‌هایشان قرار گیرند و زدن گل‌های زیاد نباید باعث دروازه‌بان‌های ایرانی شود.

سجادی افزود: نباید آمادگی دروازه‌بان های ایرانی را برای این توپها زیر سؤال برد به اندازه کافی به دروازه‌بان‌های ایران حمله می‌شود.

جعفری در پاسخ به این انتقادات گفت: در جلسه‌ای که با کفاشیان و بهروان داشتیم به آنها گفتیم حاضریم که توپ‌های قدیمی را به لیگ برتر ایران بفروشیم اما واقعیت آن است که باید فوتبال ایران هم با تکنولوژی روز دنیا پیش برود.

جعفری تأکید کرد که به دنبال نفع مادی نیست و سالیانه 4هزار و 500 توپ 100 یورویی را به طور رایگان در اختیار سازمان لیگ قرار می‌دهد.

جعفری افزود: این توپها با نرخ ارز سابق 87هزار و 500 می‌شد اما اکنون 250هزار تومان می‌شود که با این حال ما 50درصد تخفیف داده‌ایم و با یوروی سابق آن را حساب کرده‌ایم.

مدیر آلشپرت همچنین گفت: من هم دوست دارم توپ‌هایی که برند هستند مانند نایک، آدیداس در فوتبال ایران استفاده شود اما واقعیت آن است که این توپها هزینه زیادی دارند و به طور رایگان توپ در اختیار باشگاه نمی‌گذارند در کویت قرار است از توپ آلشپرت استفاده شود و در امارات توپ‌های نایک را باشگاه‌ها خریداری می‌کنند اگر قانون کپی رایت اجرا می‌شد شاید برندهای بزرگ به ایران می‌‌آمدند.

وی افزود: برندهای معتبر مافیا هستند و به برندهای درجه دو مانند آلشپرت اجازه قد علم کردن نمی‌دهند. هر توپ نایک 100 یورو قیمت دارد. در هر صورت ما تلاش می‌کنیم کیفیت روز دنیا را ارائه کنیم.

سپس "مارتين اسلينگر" مدير بازاريابي خاورميانه شركت آل‌اشپورت با پخش پاورپوينتي درباره ويژگي‌هاي توپ‌هاي نسل جديد اين شركت توضيحاتي ارائه كرد.

وي در شروع صحبت‌هايش ايران را بازار مهمي براي شركتش توصيف كرد و گفت: هدف شركت ما اين است كه با تكنولوژي روز دنيا پيش برويم و به همين دليل توپ‌هاي نسل جديد را وارد بازار كرده‌ايم. اين توپ‌ها بر خلاف نسل قديمي كه 30 و 32 تكه بودند، 22 تكه دارند و تكه‌ها به جاي دست‌دوز بودن، با فشار به يكديگر متصل شده‌اند. توپ‌هاي جديد براي بازيكنان حرفه‌اي بسيار بهتر هستند چون آن‌ها بهتر مي‌توانند كارهاي تكنيكي را انجام دهند.

در ادامه اسلينگر توپ‌هاي شركت خود را با توپ‌هاي ساير برندهاي معتبر مقايسه كرد و گفت: توپ‌هاي جديد ما آب را به خود جذب نمي‌كند و براي بازي در روزهاي باراني مناسب هستند. محيط اين توپ‌ها نيز 69 است كه با استاندارد فيفا مطابقت دارد. ميزان باد استاندارد براي توپ‌ها بين 3 تا 6 است كه اين عدد در توپ‌هاي جديد ما 2.5 است. همچنين توپ‌هاي ما با سرعت و زاويه مساوي با ساير برندها فاصله بيشتري را طي مي‌كند. از اين ماه حدود 50 باشگاه آلماني از توپ‌هاي جديد ما استفاده مي‌كنند، ضمن اينكه توپ‌هاي ما هم‌اكنون در ليگ ايران و ليگ دسته دو فرانسه استفاده مي‌شود.

وي ادامه داد: از سال 2010 كه توپ‌ها با تكنولوژي جديد وارد بازار شدند اعتراض‌ها و اظهارنظرهاي زيادي درباره آن‌ها صورت گرفت و از آن جمله مي‌توانم به اظهارنظرهاي جيان لوئيجي بوفون، مارك شوارتزر، خوليو بابتيستا، فابيو كاپلو، وين روني و ديويد جيمز اشاره كنم كه دو نفر آخري نسبت به اين توپ‌ها نظر مساعدتري داشتند.

در ادامه مراسم جلسه بار ديگر به سمت سوال و جواب طرفين پيش رفت. در اين لحظات نمايندگان باشگاه‌ها انتقادهايي را نسبت به توپ جديد آل‌اشپورت عنوان كردند. آن‌ها معتقد بودند كه تمام ورزشگاه‌ها داراي فنس هستند و اين مسئله باعث خسارت ديدن توپ‌هاي جديد مي‌شود. ضمن اينكه ميزان بالاي خسارت اين توپ‌ها هزينه‌هاي تيم‌ها را نيز بيشتر مي‌كند. همچنين برخي معتقد بودند كه اين توپ‌ها استحكام مناسبي ندارند.

يكي از نمايندگان باشگاه‌ها هم به اين نكته معترض بود كه چرا اين توپ‌ها براي اولين بار قرار است در ليگ برتر ايران مورد استفاده قرار بگيرد.

جعفري در پاسخ به تمام اين انتقادها گفت: براي شركت ما فروش توپ‌هاي جديد سود كمتري نسبت به توپ‌هاي قديمي دارد اما معتقديم كه فوتبال ما بايد به سمت استفاده از اين توپ‌ها پيش برود چون در آينده در همه ميادين بين‌المللي از اين توپ‌ها استفاده مي‌شود اما هم‌اكنون آمادگي داريم كه اگر فدراسيون از ما بخواهد توپ‌هاي جديد را با نمونه‌هاي قديمي جايگزين كنيم اما اين نكته را نيز بايد بگويم كه اگر بازيكنان به اين توپ‌ها عادت كنند، ديگر مشكلي پيش نخواهد آمد و حتي براي جبران خسارت باشگاه‌ها سالانه چهار هزار توپ 100 يورويي به سازمان ليگ ايران به صورت رايگان تحويل مي‌دهيم و با توجه به نوسانات ارز قيمت توپ‌ها را نيز با توجه به همان قيمت اوليه حساب خواهيم كرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)