پرسپولیس نیوز : مربی دروازه‌بان‌های تیم فوتبال پرسپولیس گفت: به اعتقاد خیلی از کارشناسان پرسپولیس در پنج بازی از هفت مسابقه ابتدایی خود در لیگ برتر گل‌های بدی دریافت کرده است.

نادر باقری در مورد انتقاداتی که متوجه او و شاگردانش در پرسپولیس است، اظهار داشت: متأسفانه یکسری از انتقادات بی‌شرمانه است و فقط نیت تخریبی پشت آن است. البته من انتقاد سازنده را روی چشم خود می‌گذارم و از آن استقبال می‌کنم اما انصافاً یک عده جز اینکه به دنبال تخریب باشند هدف دیگری ندارند.

وی ادامه داد: اگر دروازه‌بان‌های ما اشتباه زیاد دارند فقط مربوط به دوران مربیگری من در پرسپولیس نبوده است بلکه از ابتدای فصل این وضعیت را در پرسپولیس شاهد بودیم. به گفته خیلی از کارشناسان در هفت بازی ابتدایی لیگ، پرسپولیس در دیدار با تیم‌های نفت، فولاد، ملوان، پدیده و تراکتورسازی گل‌های بدی دریافت کرد و این مسئله نشان می‌دهد که مشکل فعلی دروازه‌بان‌های پرسپولیس من نیستم.

مربی دروازه‌بان‌های پرسپولیس تصریح کرد: دروازه‌بان‌های ما هر دو با تجربه و پخته هستند و وظیفه من مربی آماده نگه داشتن آنهاست و نه چیز دیگری. عملکرد هر دو دروازه‌بان ما در تمرینات عالی است اما نمی‌دانم در مسابقات چه اتفاقی رخ می‌دهد که آنها اشتباهات بزرگی را مرتکب می‌شوند. مسلماً در این اشتباهات کادر فنی مقصر نیست، چرا که دروازه‌بان یا هر بازیکن دیگری در زمین مسابقه یک لحظه تصمیم می‌گیرد که چه عکس‌العملی از خود نشان دهد.

باقری با احترام به نظر کارشناسان در مورد نیلسون و مکانی تأکید کرد: اکثر دوستان کارشناس اعتقاد دارند که ترس از نیمکت‌نشینی باعث می‌شود که دروازه‌بان‌های ما این اشتباهات را مرتکب شوند و شاید هم حق با آنها باشد اما باید پذیرفت که در فوتبال حرفه‌ای این حرف‌ها معنی ندارد و دروازه‌بان‌های باتجربه ما اصلاً نباید این توجیه‌ها را در مورد عملکرد خود داشته باشند. شاید اگر بگوییم بدشانسی عامل این اشتباهات است توجیه‌پذیرتر باشد.

وی در پاسخ به این سؤال که درخشان کدام دروازه‌بان را برای جانشین کردن مکانی و یا نیلسون مدنظر دارد، گفت: تا آنجا که من می‌دانم کادر فنی تصمیم به حفظ هر دو دروازه‌بان دارد. حالا اگر نظر درخشان بعد از بازی با فولاد تغییر پیدا کرده است، من از آن بی‌اطلاع هستم. من نمی‌دانم کدام دروازه‌بان مدنظر درخشان قرار دارد که بخواهد او را به لیست تیم اضافه کند.

مربی دروازه‌بان‌های پرسپولیس در مورد اظهارات اخیر نیلسون مبنی بر اینکه او مورد اعتماد مربی تیمش نیست، توضیح داد: حقیقت این است که من قبل از آمدن به پرسپولیس در مصاحبه‌ای اعلام کردم اگر جای مربیان پرسپولیس بودم از سوشا در ترکیب اصلی استفاده می‌کردم. به سه دلیل؛ اول اینکه او جوان است، ایرانی است و در تیم ملی عضویت دارد. من در آن مصاحبه فقط نظر شخصی خود را به غلامپور (مربی وقت دروازه‌بان‌های پرسپولیس) گفتم و اصلاً بحث فنی نکردم، چون تمرینات آنها را زیر نظر نداشتم.

وی در این باره تأکید کرد: وقتی آمدم پرسپولیس به نیلسون و سوشا گفتم که هر یک از شما در تمرینات و مسابقات عملکرد بهتری داشته باشید در ترکیب اصلی قرار می‌گیرد و هیچ یک برای من فرقی ندارید. باور کنید هیچ‌گاه بین دروازه‌بان‌ها فرقی قائل نشدم و حتی در تمرینات نیلسون را بیشتر تشویق می‌کردم تا این ذهنیت برای او به وجود نیاید که چون خارجی است کمتر مورد توجه ما قرار می‌گیرد. در کل با نظر او کاملاً مخالفم.

باقری در خصوص اظهارنظر نیلسون مبنی بر جدایی‌اش از پرسپولیس نیز یا‌دآور شد: هر کس مسئول حرف‌هایش خودش است. نیلسون هر نظری دارد باید بداند که پوشیدن پیراهن پرسپولیس افتخار است و نام این تیم از هر بازیکنی بزرگتر است. در مورد اینکه کدام بازیکن از جمع ما جدا می‌شوند سرمربی تصمیم‌گیرنده است و هر بازیکنی غیر از این نظر دهد دودش به چشم خودش خواهد رفت.

باقری در پایان خاطر نشان کرد: یکسری از دوستان کارشناس مدعی شده‌اند دروازه‌بان‌های پرسپولیس چون هفته‌ای سه جلسه تمرین می‌کنند اشتباه زیاد دارند بلکه باید هفته‌ای شش جلسه تمرین کنند. خدمت این دوستان باید بگویم وقتی ما هر پنج روز بازی داریم چطور باید هفته‌ای شش جلسه تمرین کنیم؟! به هر حال بهتر است اگر انتقادی می‌شود درست و منطقی باشد و نه بدون اطلاع از برنامه بازی‌ها.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)