پرسپولیس نیوز : در شرایطی که درگذشت استاد مرتضی احمدی هنرمند فرهیخته و بزرگمرد تاریخ پرسپولیس موجی از اندوه و ناراحتی هواداران را در برداشت شاهد عدم حضور مربیان و بازیکنان پرسپولیس در مراسم باشکوه وداع با پیکر قدیمی ترین هوادار پرسپولیس بودیم.

جمعیت کثیری از اهالی هنر و هواداران پرسپولیس دیروز در تالار وحدت و بهشت زهرا با این هنرمند مردمی و دوست داشتنی وداع کردند اما باعث تاسف است نسل امروزی فوتبال ما نتوانسته همپای نسل جدید هواداران و مردم رشد کرده و بداند که بزرگانی مثل مرتضی احمدی نیازی به حضور ما و بازیکنان امروزی ندارند. باید بودید و می دیدید که دیروز بیش از 8 هزار نفر در مراسم تشییع زنده یاد مرتضی احمدی حضور یافته و هواداران پرسپولیس نشان دادند که قدردان دلسوزی ها و حمایت های خالصانه و بی ریای مردی هستند که به رغم کارنامه پرافتخاری که در عرصه هنر داشت نه در جایگاه VIP و CIP بلکه همچون هواداران روی سکوهای امجدیه و آزادی با تمام وجود نام تیم محبوبش را فریاد می زد و حتی اشعاری می سرود که هنوز هم در فرهنگ هواداری فوتبال ایران زمزمه می شود.

دیروز علی پروین به رغم مشغله کاری و قول و قرارهای مهمی که داشت در بهشت زهرا حضور یافت و افسوس می خورد که چرا هیچ یک از مربیان و بازیکنان پرسپولیس در این مراسم حضور نیافته بودند. محمد پنجعلی، حمید استیلی و ا فشین پیروانی نیز با حضورشان در تالار وحدت رسم معرفت و قدرشنانی را به جا آوردند و حتی افشین پیروانی در میان بزرگان عرصه هنر کشور و به نمایندگی از خانواده بزرگ پرسپولیس به ایراد سخنانی پرداخت که اشک از چشمان همه حاضران جاری شد. افشین پیروانی به صراحت عنوان کرد مرتضی احمدی عاشق پرسپولیس بود و مایه افتخار تمام پرسپولیسی ها.
وداع با مرتضی احمدی سخت است و دشوار ، نوشتن از این بزرگمرد نیز نمی تواند آسان باشد به ویژه اینکه بخواهی از وداع و خداحافظی بنویسی و از عدم حضور مربیان و بازیکنان پرسپولیس در مراسم تشییع. به خاطر دارم در سال های گذشته زمانی که جواد کاظمیان بازیکن سابق پرسپولیس در غم از دست دادن برادرش سوگوار بود افشین پیروانی و علی دایی به دلیل عدم حضور بازیکنان در مراسم تدفین و ترحیم در شب چهلم درگذشت زنده یاد مهدی کاظمیان از وینکو بگوویچ درخواست کردند تمرین پرسپولیس تعطیل شده و همه اعضای تیم برای ابراز همدردی به روستای مشکان کاشانی بروند. این اتفاق رخ داد و بازیکنان پرسپولیس در آن سالها به جای تمرین فوتبال تمرین معرفت را در روستایی دورافتاده انجام دادند.

حالا بر حمید درخشان، حسین عبدی و کاپیتان محمد نوری واجب می دانیم که روز جمعه همگی در مراسم ترحیم زنده یاد مرتضی احمدی حضور یابند تا مبادا نسل جدید هواداران به این باور برسد که در مکتب پرسپولیس همه خیلی زود همه چیز را از یاد می برند. استاد مرتضی احمدی آن قدر وارسته و بزرگ بود که به رغم بستری شدن در منزل و بیمارستان طی سه ماه گذشته صرفا به خاطر اینکه مردم و هواداران تصویر او را در حالی که دستگاه های تنفسی به دهان و بینی اش وصل شده نبینند و همان خاطره ای از او در ذهن مردم باقی بماند که لبریز از شادی و نشاط بوده است. مرتضی احمدی به خاطر مردم از مانور رسانه ای و هیاهوی کاذبی که این روزها شاهد آن هستیم پرهیز کرد و اجازه نداد هیچ دوربین تلویزیونی یا عکاسی از او گزارشی تهیه کند. این در حالی است که به خاطر داریم در سال های اخیر برخی از اهالی فوتبال سعی کرده اند از بستری شدن خود در بیمارستان بهره برداری رسانه ای کرده و چهره های سرشناس را به پای تخت بیمارستان بکشانند تا دوباره نام خود را بر سر زبان ها انداخته باشند. مرتضی احمدی در تاریخ پرسپولیس جایگاه بزرگی دارد. اگر فراموشکار نباشیم به خاطر داریم که در جشن پنجاهمین سالروز تاسیس پرسپولیس همه بزرگان تاریخ پرسپولیس زمانی که بالای سن می رفتند دست ، صورت و پیشانی مرتضی احمدی را می بوسیدند و همه آنها پشت او ایستادند تا عکسی به یادگار گرفته باشند. درباره مرتضی احمدی نوشتن سخت است اما هرچه بنویسی نه سیراب می شوی نه خسته. بزرگ مردی که در عرصه سینما ، تئاتر، رادیو ، تلویزیون ، فرهنگ ، ادبیات و مردم شناسی به درجه استادی رسیده بود در عرصه فوتبال نیز یادگارهایی از خود برجای گذاشت که هنوز هم صدهزار نفر آن را در استادیوم ها زمزمه می کنند(پرسپولیس قهرمان میشه ، خدا میدونه که حقشه ، به لطف یزدان و بچه ها پرسپولیس قهرمان میشه / توی دروازه حجازی ، چه گلای خوشگل و نازی ، زده پروین موقع بازی ، توی دروازه استقلال ، چه گلای خوشگل و باحال ، زده قرمز مثال هر سال …)
 حسین قدوسی

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)