مرتضی کرمانی مقدم بازیکن پیشین پرسپولیس می‌گوید: قهرمانی در آسیا نیاز به بودجه و امکانات خاصی دارد و متولیان امر باید شرایط را برای این تیم خوب و شایسته پرسپولیس مهیا کنند تا یحیی گل‌محمدی نیز دلگرم شده و با تمام وجود در تیمش بماند.

مرتضی کرمانی مقدم ستاره پرسپولیس در دهه ۶۰ می‌گوید: من احساس می‌کنم یحیی گل‌محمدی کمی‌خسته شده است. او فشار زیادی در این فصل تحمل کرد و در پایان هم توانست به خوبی تیمش را به سمت قهرمانی لیگ برتر و جام حذفی هدایت کند. این اتفاق برای مربیان دیگری هم افتاده است. شما دیدید گواردیولا در بارسا یا زیدان با رسئال مادرید قهرمان لالیگا، لیگ قهرمانان اروپا و جام باشگاه‌های جهان را تصاحب و سپس خداحافظی کرد. این مسائل در دنیای فوتبال طبیعی است و گاهی یک مربی قهرمان احساس می‌کند شاید شرایط برای دفاع از عنوان قهرمانی یا رسیدن به عناوین و افتخارات دیگر مهیا نیست و به همین خاطر ترجیح می‌دهد مثل یک قهرمان از تیمش جدا شود.

او ادامه می‌دهد: در حال حاضر واقعا نمی‌توان جانشین مناسبی برای یحیی گل‌محمدی پیدا کرد. هر کسی به جای یحیی بیاید با کار سخت و توقعات فراوانی روبروست که همین فشارها می‌تواند او را دچار چالش و حتی بحران بزرگی کند. سرمربی خوب خارجی قیمت بالایی دارد که با توجه به شرایط ارز و دلار در کشورمان عملا چنین امکانی وجود ندارد. مربیان داخلی هم واقعا با دشواری‌های زیادی برای جانشینی یک سرمربی موفق با سه جام روبرو هستند. بنابراین بهترین جانشین برای یحیی گل‌محمدی خود یحیی گل‌محمدی است.

کرمانی مقدم عنوان می‌کند: به اعتقاد من باید مدیران باشگاه پرسپولیس اجازه بدهند یحیی گل‌محمدی چند روزی استراحت کند و سپس با او سر یک میز نشسته و مذاکرات جدی را آغاز کنند. من فکر می‌کنم مهم‌ترین انگیزه برای حفظ یحیی گل‌محمدی در پرسپولیس و منصرف کردن او از بحث جدایی، لیگ قهرمانان آسیا باشد. پرسپولیس یک بار با او تا فینال این رقابت‌ها رفته و باز هم می‌تواند به فینال و حتی قهرمانی برسد. یحیی گل‌محمدی باید بماند و خودش این تیم را قهرمان آسیا کند. البته واقعیت امر این است که قهرمانی در آسیا نیاز به بودجه و امکانات خاصی دارد و متولیان امر باید شرایط را برای این تیم خوب و شایسته پرسپولیس مهیا کنند تا یحیی گل‌محمدی نیز دلگرم شده و با تمام وجود در تیمش بماند و برای قهرمانی آسیا بجنگد.

ستاره اسبق پرسپولیس خاطرنشان می‌کند: این پرسپولیس در حال حاضر بهترین تیم ایران است و این موضوع بر کسی پوشیده نیست. تیمی‌که دو دربی متوالی استقلال را شکست می‌دهد و قهرمان لیگ برترو جام حذفی می‌شود حتما پتانسیل بالایی دارد. با این وجود من هم مثل یحیی گل‌محمدی معتقدم این تیم باید برای دفاع از عناوین قهرمانی خود و موفقیت در آسیا تقویت شود. این تیم در خطوط مختلف بازیکنان بسیار خوبی دارد اما در خط حمله، هافبک و حتی دفاع نیاز به چند بازیکن سطح بالا دارد تا بتواند برابر غول‌های آسیایی مقاومت کند. آخرین باری که پرسپولیس در آسیا مقابل الهلال عربستان قرار گرفت را همه ما خوب به خاطر داریم. تیم‌های موفق در آسیا هزینه‌های سرسام آوری انجام می‌دهند و ما هم باید خودمان را با این شرایط تطبیق بدهیم.

کرمانی مقدم در خصوص قانون جدید سقف بودجه برای باشگاه‌ها نیز خاطرنشان می‌کند: من نمی‌دانم این قانون بر چه اساسی تصویب شده است. آیا ضمانت اجرایی دارد یا نه؟ اما به هر حال به یاد می‌آوریم سقف قرارداد بازیکنان چند سال پیش چه بلایی سر فوتبال ایران آورد. سقف قرارداد برای بازیکنان تبدیل به کف قرارداد شد و ناگهان دستمزد بازیکنان فوتبال رشد بی رویه و بی حساب و کتابی پیدا کرد. تجربه نشان داده که این قوانین بیشتر باعث می‌شود پول‌های زیرمیزی و پنهانی در باشگاه‌ها رد و بدل شود و آنچنان هم نظارتی در کار نیست. درواقع نمی‌توان همه باشگاه‌ها را رصد کرد و این یک واقعیت است. به نظرم باید راهکارهای جدیدی در این رابطه لحاظ می‌شد. یکی از دوستان کارشناس گفته بود همین سقف بودجه یا فیرپلی مالی در اروپا هم اجرا می‌شود اما فراموش نباید کرد در فوتبال اروپا قراردادها، دستمزدها و مالیات‌ها کاملا مشخص است. کسی نمی‌تواند از زیر بار مالیات فرار کند و قرارداد همه ستاره‌های فوتبال خیلی شفاف و روشن منتشر می‌شود. آیا چنین امکانی در فوتبال ما هم وجود دارد؟

او در پایان از زحمات مدیرعامل باشگاه پرسپولیس نیز این چنین قدردانی می‌کند: به نظر من نمره مدیریت رضا درویش در پرسپولیس از ۲۰ هم بالاتر بود. او در فصل نقل و انتقالات عالی کار کرد و در ادامه در لیگ نیز با توجه به همه مشکلات و کمبودها اجازه نداد مثل سایر تیم‌ها، پرسپولیس وارد حاشیه شود و در نهایت کمک شایانی کرد تا این تیم قهرمان لیگ برتر و جام حذفی شود. به او و همکارانش در باشگاه نیز باید خسته نباشید گفت.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)