خبر سرخ: پنجاه سال قبل پرسپولیس با اعلام علی عبده اولین تیم حرفه‌ای در فوتبال ایران شد و امروز با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا به دلیل نداشتن مجوز حرفه‌ای از آسیا حذف شد.

طنز تلخ روزگار این است پرسپولیس عبده در روزگاری که تمام فوتبال ایران و آسیا آماتور بودند و مسابقات جام باشگاه‌ها یک و نیم دهه تعطیل بود اعلام حرفه‌ای شدن کرد اما الان به دلیل نداشتن مجوز حرفه‌ای حذف شده است.

آقایان رییس جمهور سابق و فعلی، آقایان سازمان تربیت بدنی سابق، آقایان وزیر ورزش سابق و فعلی، این میراث چند دهه عملکرد شماست. باشگاهی که استادیوم اختصاصی آپادانا، بولینگ عظیم عبده، ساختمان مرکزی و بسیاری دارایی‌های دیگر داشت الان به لطف هنر مدیریت شما به خاطر کم بودن تعداد دوش‌های رختکن و کج بودن تیر دروازه‌هایش حذف می‌شود!

خدا لعنت کند آن روز شوم مصادره و دولتی شدن پرسپولیس و روز شوم‌تر واگذاری به سیاه چاله دولت(سازمان تربیت بدنی) که این سرنوشت محتوم را برای ما رقم زد، و حالا تیمی که به لطف استعدادهای نیروی انسانی و قدرت بی‌نظیر هوادارانش در چهار سال سه بار نیمه نهایی و دو بار فینال آسیا را قبضه کرد الان باید از پای تلویزیون تماشاگر هنرنمایی الشرطه عراق و الجیش سوریه باشد.

آن موقع که خیلی‌ها شعار «مرگ یک بار و شیون یک بار» سر می‌دادند و انتظار داشتند با حذف تیم‌ها چوب جادویی پیدا شود و همه مشکلات یک شبه حل شود، به خاطر لبخندهای آن پسربچه معلول و دلخوشی آن دختر نابینا هیچ وقت دلمان با این تئوری صاف نشد اما حالا که کار از کار گذشت و دلخوشی میلیونها هوادار حذف شد، این گوی و این میدان، چوب جادو را بردارید و برای فصل بعد و فصل‌های بعد تمام مشکلات را حل کنید، دق دادن این عاشقان میلیونی بس است.

*حسن مهدوی

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)