پرسپولیس نیوز: خادم در خصوص سوالات خبرنگاران از او در مورد وضعیت این روزهای پرسپولیس، به تبادل عقاید با آن ها پرداخت و به برخی سوالات پاسخ داد. 
 
امیر رضا خادم در گروهی تلگرامی که خیلی از اهالی فوتبال حضور داشتند. او در مناظره ای مجازی که اسماعیل حیدرپور  مدیر خبرآنلاین البرز ترتیب داده بود از دلایلش برای تصمیمات مدیریتی در پرسپولیس سخن گفت. این بحث در یک گروهی تلگرامی با حضور حدودا 200 نفر صورت می‌گرفت و شهامت خادم در جوابگویی به سوالات، در شبی که پرسپولیس شکست خورده بود، ستودنی است. 
 
خادم گفت: « اميدوارم بتوانم صادقانه به طرح برخي مسايل بپردازم و وقت انجام آن را هم پيدا كنم.» او در جواب این مساله که تصور جامعه ورزش از خادم که چهره ورزشی و علمی و استخوان خرد کرده ورزش است این بود که حالا که پرسپولیس و استقلال به دست یک ورزشی افتاده، او از عصاره های فوتبال ایران در این دو باشگاه استفاده کند. افرادی مثل امیر عابدینی که در پرسپولیس امتحان پس داده بود. اما پرسپولیس در این مدت 7 مدیر عوض کرده، این گونه پاسخ داد: « بله ميدانم ولي ٢ نكته را در نظر بگيريم 1- من عضوي از يك مجموعه تصميم گير بودم نه تنها تصميم گير و…( تاكيد بر "بودم" دارم چون فصل جديد نيستم!) 2- من اصولي دارم كه هرچند هيچگاه آن را فرياد نكرده ام اما هميشه سعي در عمل به آن را داشته ام؛ يكي از اصلي ترين اصول من در ورزش "اخلاق" است… پس حتما متعهد به توجه به اين اصل در گزينش افرادنيز هستم( البته عقل كل هم نيستم و براساس درك خود و نظر جمع عمل مي كنم) 1- من نسبت به دوره و قدرت تصميم سازي خود مي توانم پاسخگو باشم( هرچند چوب همه ي تصميمات را دارم مي خورم) 2- بله ما حتما اشتباهاتي هم داشتيم ( اما اگر به جاي كلی گويي،آسيب شناسي جزء به جزء شود بهتراست)» او ادامه داد: « فارغ از مباحث كلي، ملاحظه بفرماييد در طول فصل گذشته و اين فصل تا چه اندازه مسايلي مثل مشكل داوري و… براي اين تيم ايجاد شد.» 
 
خادم در ادامه در جواب این سوال «آقای خادم اصول اخلاقی یعنی اینکه افرادی که در پرسپولیس بودند و امتحان پس داده اند با اصول شما سازگار نبودند!؟» گفت: «خیر. امتحان پس داده هاي موفقِ شفاف ( شفافيت هم كه تعريف داره!) هميشه ارزشمندند و با خوش آمدن يا نيامدن امثال من خدشه اي به اعتبارشان وارد نمی‌شود» و بعد از او پرسیده شد: «آیا فردی مثل سیاسی با اصول اخلاقی شما سازگار بود؟ شخصی که معلوم نشد چرا آمد و چرا رفت زندان و سرانجام از پرسپولیس رفت.» که خادم در جواب گفت: ١سال پيش يعني زماني كه مسئوليت به من ( حدودا) سپرده شد، وزارت توان پرداخت هزينه هاي ٢ تيم را نداشت. 2- دو تيم بدهي هاي سرسام آور داشتند ٣- مديريت عامل قبلي ( آقاي رويانيان) كنار رفته بود 4- تيم اعتصاب كرده بود 5- عزيزاني كه در طول چند سال گذشته حمايت هايي از تيم كرده بودند، از قبول كل هزينه ها و بستن قرارداد شفاف طفره رفتند. در چنين شرايطي افرادي مانند آقايان سياسي، گلرخسار، سبك دست و وحدت پور… وارد گود شدند. باشگاه ها بدهكار بودند، بازيكنان و كادر فني اگر دريافتي نمي داشتند اصلا ادامه نمي دادند؛ مديران مورد نظر هركدام به شكلي بدهي ايجاد كرده بودند. 
 
خادم در ادامه گفت: «بايد تيم حفظ و خصوصي مي‌شد. آیا من این کار را نکردم؟ گزينه ديگري نداشتيم كه هم هزينه بدهد و هم باشگاه را مديريت كند (باشگاه نه تيم) اما خب بازداشت شدن ايشان همه محاسبات را به هم ريخت!»
 
در ادمه کسی سوال کرد: «آقای خادم درست است قبل از اینکه مسئولیت این دو باشگاه را به شما بسپارند این مسوولیت را به آقای سجادی پیشنهاد کرده بودند؟» که خادم پاسخش مثبت بود. 
 
شخصی گفت: «ایشان یک تاجر بسیار موفق در کسب و کار خودشان هستند و مانند ایشان کم هم نداریم،اما قبول بفرمایید مدیریت فوتبال آن هم در پرسپولیس یک مدیر جامع الشرایط نیاز داشت.» خادم در این مورد گفت: «بله درست مي فرماييد. اما باشگاه نياز مالي داشت و بدهكار بود.» 
 
خادم در مورد عدم قبول هدایتی گفت: «آقاي هدايتي كمك هاي فراواني به ورزش كرده و زير سوال بردن ايشان منصفانه نيست اما شرط ايشان براي قبول كل هزينه هاي باشگاه رياست هيات مديره و عضويت ٣ نفر از سويشان بود كه مجموعه وزارت قبول نداشت و اين در حيطه اختيارات من نبود.»
 
خادم عمده اشتباه خودش را قبول کار در شرایطی می‌داند که کل کار در اختیارش نبود. 
 
وقتی شخصی گفت همه مصیبت‌های پرسپولیس ناشی از مدیران کارنابلد است، گفت: «ما نياز به حمايت مالي داشتيم و لذا سال گذشته حدود ٤٠ ميليارد پول براي اين دو تيم جذب كردم ثانيا اينها تماما انتخاب من نبود.» 
 
او در جواب این مساله که: «جناب خادم نظرتان را در مورد سیستم مدیریتی فعلی باشگاه پرسپولیس بفرمایید (منظورم کل مجموعه است نه فرد)، چه قدر با برنامه ریزی هایی که شما برای ادامه راه داشتید و فرصت اجرای آن نشد، نزدیک هست؟» گفت: «همخواني زيادي ندارد! به نظر من وقتي امكان واگذاري به هر دليلي فراهم نشد، ما بايد باشگاه ها را ٣ ساله با اختيار تام به بخش خصوصي مي داديم و تنها نظارت مي كرديم ويا دولت بايد به هر تيم براي ٣ سال، سالي ٢٠ تومان تزريق مي كرد تا با يك مديريت فوتبالي جان بگيرند و … البته من قراردادهاي ٣ ساله را هم آماده كرده بودم كه…»
 
 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)