پیشکسوت باشگاه استقلال گفت:‌ هم پرسپولیس و هم استقلال مهره‌های خوبی دارند اما نیمکت پرسپولیس از استقلال بهتر است.

صمد مرفاوی در گفت‌وگو با فارس، در خصوص برد تیم صبا مقابل فجر سپاسی شیراز و همچنین داربی 78 صحبت‌هایی کرد که در زیر می‌خوانید:

 دومین برد صبا با حضور شما به دست آمد در خصوص بازی صبا مقابل فجر سپاسی صحبت کنید.

مقابل فجر بازیکنانم بازی خوبی انجام دادند و خوشبختانه موفق شدیم این بازی را با برد به پایان برسانیم. در این بازی تقریباً اصول تاکتیکی که در تمرینات انجام می‌دادیم را در زمین پیاده کردیم و موفق شدیم که از موقعیت‌هایمان استفاده کرده و بازی مهمی را ببریم. این بازی برای هر دو تیم مهم بود و هر دو تیم با انگیزه زیادی به این دیدار آمدند اما ما به همه وجود برای این بازی شش امتیازی تلاش کردیم.

چقدر احتمال می‌دهید که این پیروزی در بازی‌های بعدی هم تکرار شود؟

ما باید تلاشمان را بیشتر کنیم چون شرایط جدول به‌گونه‌ای است که مجبور و محکوم به ادامه روند رو به رشدمان هستیم و باید در بازی‌های بعدی هم امتیاز به دست بیاوریم.

 دیدار بعدی شما با تراکتورسازی در تبریز است. چقدر از این تیم شناخت دارید؟

تراکتورسازی تیم خوب و پرمهره‌ای است که شرایط خوبی هم در جدول رده‌بندی لیگ برتر دارد. قطعاً‌ بازی سختی در پیش داریم و باید در دو بازی بیرون از خانه‌ای که یکی از آنها را مقابل فجر بردیم و حالا باید به مصاف تراکتورسازی برویم، امتیازات خوبی به دست بیاوریم. ما برای کسب امتیاز به تبریز می‌رویم تا شرایط خوبی که داریم را ادامه دهیم.

  تراکتورسازی در چند وقت اخیر درگیر مسائل حاشیه‌ای مانند تغییر کادر مدیریت و … بود. فکر می‌کنید این حاشیه‌ها تأثیری در عملکرد تراکتورسازی مقابل صبا دارد؟

من کاری به این حرف‌ها ندارم و تنها چیزی که می‌دانم این است که تراکتورسازی تیم پرمهره‌ای است و کادر فنی خوبی دارد. ما باید با برنامه‌ به دیدار این تیم برویم و البته آنها را به خوبی آنالیز کردیم و من می‌دانم که مسائل پیش آمده تأثیری در عملکرد آنها ندارد، ما کار خودمان را می‌کنیم و به مسائلی که در تبریز و این باشگاه به وجود آمده هیچ کاری نداریم.

 شما خودتان از بهترین مهاجمان دهه 60 و اوایل دهه70 ایران بودید. بهترین گل‌زنان ما در لیگ برتر امسال 10گله هستند آن هم در حالیکه 22 بازی از لیگ سپری شده است، فکر می‌کنید چرا عملکرد مهاجمان در گل‌زنی اینقدر ضعیف بوده است؟

ما در فوتبال فقر گل‌زنی داریم و این برمی‌گردد به تفکرات تیم‌ها. اگر کیفیت فنی تیم‌ها خوب باشد قطعاً در بازی‌ها گل‌های بیشتری رد و بدل می‌شود. شما به تیم‌های پرسپولیس و استقلال نگاه کنید؛ آنها در هر بازی چند گل می‌زنند؟ این دو تیم هم که بهترین‌های ایران را در اختیار دارند در هر بازی با حداقل گل به برتری می‌رسند و به همین دلیل است که من می‌گویم کیفیت فنی حاکم بر تیم‌ها باعث می‌شود گل‌زنان کم‌گل‌تری داشته باشیم و این مشکلی است که در فوتبال ما وجود دارد و فکر می‌کنم که این موضوع به تفکرات مربیان ما برمی‌گردد چرا که فوتبال در ایران نتیجه‌گرا شده و کسی دنبال کیفیت نمی‌رود و مربیان هم حق دارند که بازی زیبا را فدای نتیجه‌گیری کنند.

 از پرسپولیس و استقلال صحبت کردید. دربی 78 روز جمعه برگزار می‌شود. شما بعنوان کسی که هم بعنوان بازیکن و هم بعنوان مربی در این بازی حضور داشته‌اید نظرتان در خصوص دربی 78 چیست؟

فوتبال بازی کردن در دربی محتاطانه است و هر دو تیم با توجه به حساسیت بازی و صحبت‌ها و تبلیغاتی که برای این دیدار می‌شود با حساسیت بیشتری به میدان می‌آیند و با توجه به اینکه از قدیم رقابت میان این دو تیم بوده بازی کردن در دربی شرایط خاص خودش را دارد و کسی دوست ندارد بازنده از این بازی خارج شود. هواداران در این بازی تأثیرگذار هستن و شاید تیم بازنده تا مدتها وارد حاشیه شود.

 

 استقلال و پرسپولیس در رده اول و سوم لیگ برتر قرار دارند. از نظر شما این بالا بودن در جدول کمک به زیبا شدن این دربی نمی‌کند؟

من فکر می‌کنم باز هم احتیاط در دربی دیده می‌شود چرا که نوع بازی این دو تیم در هفته‌های گذشته به خوبی این موضوع را ثابت می‌کند. استقلال و پرسپولیس در هفته‌های گذشته به دنبال سه امتیاز با حداقل گل بودند و دوست دارند کار دفاعی کنند و از کوچکترین موقعیت برای گل زدن استفاده نمایند. هر دو تیم با این تفکر به زمین خواهند آمد که بتوانند از دروازه‌هایشان دفاع کنند. البته خوب دفاع کردن هم هنر است و نمی‌توان گفت که کیفیت دربی به خاطر دفاع کردن پائین است.

 به نظر شما دربی 78 برنده‌ای خواهد داشت؟

ببینید با توجه به روندی که تیم‌ها در این چند هفته داشته‌اند من بعید می‌دانم که این بازی هم برنده داشته باشد، چون هم پرسپولیس و هم استقلال در هفته‌های گذشته محتاطانه، دفاعی و پر احتیاط بازی کردند و نشان داده‌اند که به حداقل‌ها راضی هستند.

 از نظر شما مهره‌های تأثیرگذار هر دو تیم در این بازی کدام بازیکنان خواهند بود؟

هر دو تیم مهره‌های خوبی دارند اما استقلال بر روی نیمکت خود بازیکنان زیادی ندارد و نمی‌تواند روی نیمکت‌نشینانش حساب کند اما پرسپولیس نیمکت بهتری دارد و دایی دستش برای تغییرات تاکتیکی بازتر از قلعه‌نویی است. البته این حرف من به این معنا نیست که نفرات استقلال از نظر کیفیت پائین‌تر هستند بلکه حرف من از نظر کمی است والا هر دو تیم بازیکنان خوبی دارند.

 با توجه به این‌که سال‌ها در دربی حضور داشته‌اید، بهترین و بدترین خاطره‌تان از رویارویی با پرسپولیس کدام است؟

سه گلی که در دربی‌ها زدم برایم بهترین خاطره است چرا که هر بازی شرایط خاص خودش را داشت اما بدترین خاطره من از دربی به زمانی برمی‌گردد که مربی استقلال بودم و از پرسپولیس شکست خوردیم. منظورم همان بازی است که کریم باقری در آخرین لحظات با شوتی محکم دروازه ما را باز کرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)