هفته دوازدهم ليگ برتر فوتبال با انجام 4 مسابقه در روز جمعه آغاز مي‌شود.

هفته دوازدهم ليگ برتر فوتبال از روز جمعه با انجام 4 مسابقه آغاز مي‌شود. مسابقات ليگ برتر به دليل بازي ايران و کره جنوبي دو هفته تعطيل بود.

فارس، نگاهي به 4 ديدار اول هفته دوازدهم ليگ برتر مي‌اندازيم.

* گهر دورود- فولاد خوزستان؛  يک شکست ديگر براي بلاتکليف‌ترين تيم ليگ؟

گهر دورود بلاتکليف‌ترين تيم ايران است، تيمي که در يازده هفته گذشته چندبار مالکيتش تغيير کرد و حسين هدايتي که برخي او را عابربانک فوتبال ايران مي‌نامند بعد از انصراف يک روزه دوباره مالکيت باشگاه را در اختيار گرفت! هدايتي که به گفته محسني اژه‌اي از سوي قوه قضاييه تحت تعقيب است فعلا در حال خريد تيم‌هاي مختلف است!

با اين شرايط گهر بايد به مصاف فولاد خوزستان برود که در هفته‌هاي اخير ليگ خوب نتيجه گرفته است. فولاد در هفته يازدهم نفت آبادان را سه بر يک شکست داد. پيش بيني برد فولاد خوزستان برابر گهر کار سختي نيست مگر اينکه اتفاقات خاصي رخ دهد.

گهر در هفته يازدهم به دليل حضور سپاهان در ليگ قهرمانان آسيا بازي نکرد و استراحت داشت و حالا بايد ديد اين تيم پس از تعطيلات پرحاشيه‌اش چگونه تيمي شده است؟

* فجرسپاسي – نفت تهران؛ دوئل مربيان اصفهاني روي چمن مصنوعي

فجرسپاسي در ليگ دوازدهم شگفتي ساز بوده و بازيکنان جوان اين تيم با حضور در رده سوم اين فرضيه را ثابت کردند که نام‌ها فوتبال بازي نمي‌کنند! فجر قوي‌ترين خط حمله ليگ را با 19 گل زده در اختيار دارد و در خانه‌اش شکستي نداشته است.

حريف اين تيم جوان و پرانرژي، نفت تهران است که آن را منصور ابراهيم‌زاده مربي با دانش و بي‌حاشيه ليگ هدايت مي‌کند. نبرد ابراهيم‌زاده و محمود ياوري دو مربي اصفهاني در شيراز ديدني خواهد بود. بزرگترين مشکل شاگردان ابراهيم‌زاده بازي روي زمين چمن مصنوعي است، زميني که تاکنون هيچ تيم غريبه‌اي درآن برنده از ميدان خارج نشده است. تراکتورسازي در ورزشگاه دستغيب شکست خورد و اين هفته نوبت نفت است که توانايي بازيکنانش را بر روي چمن مصنوعي بسنجد.

*صباي قم – سپاهان؛ مرفاوي صدر جدول را تغيير مي‌دهد؟

در تعطيلات ليگ برتر قطعا صمد مرفاوي بازيکنان تيم صبا را شناخته و توانسته افکار تاکتيکي خود را به تيم منتقل کند. ديدار با سپاهان آزمون جدي براي مرفاوي و شاگردانش است تا خود را محک بزنند. صبا اگر بتواند از سپاهان امتياز بگيرد در آن صورت احتمال تغيير صدرنشين ليگ برتر وجود دارد. سپاهان بعد از حذف از ليگ قهرمانان آسيا تغييراتي در کادر فني‌اش داشته و مرزبان مربي و دستيار هميشگي کرانچار از اين تيم کنار گذاشته شده است. بايد ديد شاگردان صمد مرفاوي مي‌توانند تيم سپاهان را در قم شکست دهند يا متوقف کنند يا سپاهان همچنان به صدرنشيني خود ادامه مي‌دهد.

* نفت آبادان – داماش گيلان؛ کاسيميرو ناجي نفت مي‌شود؟

نفت آبادان بعد از اخراج کاستاي پرتغالي سراغ يک مربي پرتغالي ديگر رفت، مربي که برخلاف کاستا در آبادان محبوب است. کاسيميرو که دو فصل پيش کارنامه قابل قبولي در اين تيم داشت از نفت جدا شد و  حالا دوباره در حالي سرمربي نفت شده که اين تيم در رده هجدهم است و اين پرتغالي محبوب بايد آن را نجات بدهد. نفت بايد داماش گيلان را در خانه شکست دهد. حميد درخشان بايد از نفت آبادان امتياز بگيرد وگرنه شرايط تيمش در جدول ليگ به خطر مي‌افتد.

***برنامه کامل هفته دوازدهم ليگ برتر به شرح زير است:

*جمعه 28 مهر

فجرسپاسي – نفت تهران ساعت 15:30 ورزشگاه دستغيب شيراز

صباي قم – سپاهان ساعت 16:50 ورزشگاه يادگار امام قم

گهر – فولاد خوزستان ساعت 15 ورزشگاه تختي تهران

نفت آبادان – داماش گيلان ساعت 18:05 ورزشگاه تختي آبادان

*شنبه 29 مهر

تراکتورسازي – استقلال ساعت 15 ورزشگاه يادگار امام تبريز

ملوان – سايپا ساعت 15:45 ورزشگاه تختي انزلي

پيکان – مس کرمان ساعت 15:45 ورزشگاه تختي تهران

ذوب آهن – آلومينيوم هرمزگان ساعت 15:30 ورزشگاه فولاد شهر اصفهان

*يکشنبه 30 مهر

پرسپوليس – راه آهن ساعت 18 ورزشگاه آزادي

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)