پرسپولیس نیوز : رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به لغو مزایده واگذاری استقلال و پرسپولیس به دلیل نبود خریدار گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان سال با شرایط آسان‌تری سرخابی‌ها را عرضه کنیم.

میرعلی اشرف عبدالله پوری‌حسینی  با اشاره به لغو واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در روز دوشنبه به دلیل نبود متقاضی گفت: این مزایده همانند سایر واگذاری‌های سازمان خصوصی‌سازی دوباره برگزار می‌شود.

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه برای عرضه دوباره این دو باشگاه الزاماً نیازی به مصوبه هیئت واگذاری نیست، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا پیش از پایان سال جاری، با شرایط آسان‌تری استقلال و پرسپولیس را به مزایده بگذاریم.

 

معاون وزیرامور اقتصادی و دارایی و رئیس کل سازمان خصوصی سازی با اشاره به لغو مزایده دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: با توجه به تصویب هیات واگذاری، تیرماه 94 هر دو باشگاه منحل خواهند شد و تا آن مدت امیدواریم وضعیت این دوباشگاه مشخص شود.

میرعلی اشرف عبداله پوری حسینی ، افزود: تا پایان وقت اداری روز گذشته پیشنهادی مبنی بر حضور در مزایده و خرید این دو باشگاه به دست ما نرسید و طبیعی است با این شرایط برگزاری مزایده امری بی معنی است.درنشست بعدی هیات واگذاری در خصوص این موضوع بحث و تبادل نظر خواهد شد و اگر زمان مزایده مشخص شود آن را اعلام خواهیم کرد تا خریداران نسبت به زمان و چگونگی آن مطلع شوند.

وی در پاسخ به سووالی در خصوص اینکه اگر بازهم پیشنهادی دریافت نشود، جریان واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس چه خواهد شد، گفت: در بحث عرضه و تقاضا خیلی طبیعی است که در مزایده اول یا حتی چند مزایده به نتیجه نرسیم و دراین حوزه موضوع عجیبی نیست، در این شرایط باید بین عرضه و تقاضا تعادلی ایجاد کرد تا در نقطه ای به هم نزدیک و تفاهم ایجاد شود.

معاون وزیرامور اقتصادی و دارایی و رئیس کل سازمان خصوصی سازی تصریح کرد: دراین سازمان مقرراتی وجود دارد که باید آن را لحاظ کرد، به عنوان مثال ما نمی توانیم قیمت ها را اعلام کنیم و یا به نوعی در جریان مزایده دخالتی صورت دهیم که این قانون نه تنها در این مورد بلکه برای همه مزایده ها صادق است، رداین شرایط اگر خریداری پیدا نشود صبر می کنیم تا بازار کشش لازم را پیدا کند و سپس نسبت به برگزاری مزایده و واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اقدام می کنیم اما همانطور که گفتم امیدواریم این موضوع تا قبل از تیرماه 94 ختم به خیر شود تا برای این دو باشگاه قدیمی نیز مشکلی از بابت بحث انحلال و حضور در لیگ برتر فوتبال ایران به وجود نیاید.

پوری حسینی تاکید کرد: هدف همه ما در سازمان خصوصی سازی این است تا قبل از این مدت تکلیف کار را مشخص کنیم چرا که نمی خواهیم هواداران و فوتبال ایران را از فعالیت این دوباشگاه با همین نامه ها محروم کنیم. البته در شرایط کنونی بحث کاهش قیمت پایه مزایده مطرح نیست، اما این احتمال می رود در نشست هیات واگذاری در خصوص تسهیل شرایط و شیوه قسط بندی به نوعی مدارا شود تا خریداران نیز با خیال راحت تری نسبت به این موضوع وارد عمل شوند.

وی در پاسخ به این سووال که آیا این احتمال دارد که خریداران با برنامه قبلی در این مزایده شرکت نکرده اند تا سازمان خصوصی سازی را مجبور به کاهش قیمت کنند، گفت: ما هیچ سندی در این خصوص نداریم اما احتمال آن را هم نمی توان رد کرد، البته همانطور که پیش ازاین نیز گفتم این مسایل در بحث عرضه و تقاضا امری طبیعی است چرا که خریدار باید تعهد بدهد که از عهده کار بر می آید و اگر نتواند تعهدات خود را عملی کند از نظر قانونی و مالی دچارمشکل می شود، هیچ فرد یا گروهی را به زورپای میز مذاکره نمی آورند وطبیعی است خریدار نیزباید به این موضوع فکرکند که آیا می تواند از پس تعهدی که داده، بر آید یا خیر. با این حساب باید همه چیز را در نظر گرفت و احتمال هر موردی را داد.

معاون وزیرامور اقتصادی و دارایی در خصوص جدیت انحلال دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در تیر ماه 94 گفت: تا این زمان و با توجه به برگزاری لیگ برتر فوتبال حضور دو باشگاه قانونی است و منعی ندارد اما با توجه به تصویب هیات واگذاری در صورت نبود خریدار این دو باشگاه منحل خواهند شد که امیدواریم انی مهم روی ندهد، چرا که حضور سرخابی ها در لیگ هم تنور مسابقات را داغ نگه می دارد هم به هر حال این دو تیم سابقه طولانی در فوتبال ایران و آسیا دارند و امیداریم خریداران تا 4 تا 5 ماهه نسبت به خرید آنچه در مزایده اعلام شده اقدام نمایند.

طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی باشگاههای پرسپولیس واستقلال باید تا تیرماه سال 1394 منحل شده و این شرکت ها به بخش خصوصی واگذار شوند.

سازمان خصوصی سازی در اولین تصمیم در این راه قیمت 290 میلیارد تومان را تعیین کرده بود که به گفته برخی کارشناسان قیمت نسبتا بالایی است و حالا انتظار می رود که با قیمت پایین تری ارایه شوند.
 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)