پرسپولیس نیوز : مستند جذاب و دیدنی «هویت سرخ»  به زودی با پشت سر گذاشتن مراحل تدوین در اختیار هواداران پرسپولیس و سایر علاقمندان قرار خواهد گرفت.

دکتر اسماعیلی در گفتگو با سایت باشگاه پرسپولیس درباره این مستند توضیحاتی ارائه کرد. وی گفت: ایده ساخت این برنامه مستند حدود یک سال قبل در معاونت فرهنگی و اجتماعی مطرح شد و پس از بررسی‌هایی که صورت گرفت، به تصویب رسید و از اواسط زمستان کارهای مطالعاتی و تحقیقی آن کلید خورد. در معاونت فرهنگی باشگاه پرسپولیس، چند هدف برای ساخت این مستند ترسیم شد.

وی افزود: در درجه اول بحث احیای هویت باشگاه از منظری جدید مطرح بود. پیشکسوتان و افتخاراتشان بخش مهمی از هویت باشگاه را تشکیل می‌دهند. در این مستند تلاش شده است تا از جمع عزیزانی که در قید حیات هستند نفراتی که آمادگی هم داشتند انتخاب شوند تا هویت پرسپولیس را از زبان آنها بشنویم. به طور قطع شنیدن مطالب از زبان نفراتی که روح و افتخارات پرسپولیس را با گوشت و پوست خود احساس کرده‌اند، هم جذابیت و هم اثرگذاری بیشتری خواهد داشت. البته دوستان دیگری هم مد نظر بودند که آمادگی حضور در برنامه را نداشتند.

دکتر اسماعیلی ادامه داد: در وهله بعدی آنچه برای ما اهمیت داشت انتقال یکسری مفاهیم معنوی به نسل جدید بود. همواره در بازخوانی تاریخ فوتبال، از رفتارهای جوانمردانه، مسائل اخلاقی، فداکاری‌ها، دوستی‌ها، سادگی‌ها و تعصب گذشتگان صحبت می‌شود. حالا اگر همین چهره‌های قدیمی و اسطوره‌ها خود درباره این مسائل سخن بگویند در کنار آنکه برای قدیمی‌ها تجدید خاطره خواهد بود. برای نسل جدید هم جنبه الگوسازی دارد. در این مستند تلاش شده است تا ارزشهایی مانند عشق به موفقیت، عشق به هوادار و پیراهن و گذشتن از مادیات برای این مسائل از زبان خود پیشکسوتان مطرح شود. این مسائل اکنون هم در میان اعضای تیم وجود دارد اما در گذشته بیشتر بود و پرداختن به آنها به معنای ارزش گذاشتن به این مسائل و تبلیغ آنها است.

معاون فرهنگی پرسپولیس تصریح کرد: نکته سوم اینکه ما هر چه از گذشته یاد کنیم به منزله تجلیل از قدیمی‌ها است. در عین حال نسل جدید می‌بیند روزهایی که در آن قرار دارد، فراموش نمی‌شود. از اینرو بیشتر مراقب خواهد بود. از سوی دیگر وی باور خواهد کرد که تلاش‌هایش در حافظه هواداران و تاریخ فوتبال ثبت می‌شود. امیدواریم نسل جدید چه در فوتبال و چه در هر مقوله دیگری با دیدن مستند «هویت سرخ» و شنیدن صحبت‌های پیشکسوتانی که هر یک به نوعی در ذهن مردم ابدی شدند، راز و رمز جاودانه شدن را بیاموزد و به این تفکر کمک کنیم که مسائل معنوی راه خود را در دنیای مادی باز کند.

از دکتر اسماعیلی درباره کم و کیف تولید این مستند و زمان عرضه آن سوال کردیم که وی افزود: تیمی که برای تهیه این مستند مشغول به کار شد، زحمات زیادی کشید. ملاقات با هر یک از عزیزان و انجام هماهنگی‌ها با آنها زمان زیادی برد و فیلمبرداری هر مورد گاه چند هفته به طول انجامید. در بخش اول «هویت سرخ» از میان پیشکسوتان و نامدار فوتبال، 20 نفر انتخاب شدند. امیدواریم به یاری خدا بتوانیم بخش‌های بعدی «هویت سرخ» که به بازیکنان نسل‌های بعدی پرسپولیس را در بر خواهد گرفت به مرحله تولید برسانیم.

وی در پایان افزود: این مستند در مرحله صداگذاری و تدوین قرار دارد و تلاش می‌کنیم تا آخر مهر ماه این مستند در اختیار هواداران قرار بگیرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)