مرجع خبری پرسپولیس : در بعضی از پست ها یا بازیکنی در سطح نام پرسپولیس جذب نشده یا اصلا بازیکنی وجود ندارد !


چند روز پيش يكي از سايت‌هاي تخصصي فوتبال به سوژه جالبي اشاره كرده بود، اينكه عباس انصاري‌فرد قصد دارد سيستم نويني را در تيم فصل آينده‌اش پياده كند. سيستمي كه بدون هافبك دفاعي آرايش داده مي‌شود و اين پست حساس را در نظر نمي‌گيرد.
پرسپوليس امسال با سياست‌هاي عباس انصاري‌فرد در مقام مديرعامل – سرمربي بسته و مي‌شود، چرا كه در فاصله 25 روز تا شروع ليگ برتر خبري از سرمربي به عنوان پايه‌گذار فعاليت يك تيم فوتبال قبل از شروع فصل نيست و مربي و دستيار او نيز تازه سه روز است كه كارش را شروع كرده. انصاري‌فرد قبل از شروع فعاليت جدي در فصل نقل و انتقالات تز جالبي داشت. او مي‌گفت يك ليست 25-20 نفره از بازيكنان پست‌هاي مختلف تهيه كرده و چنانچه با هر كدام از اين بازيكنان به توافق برسد سرمربي فصل آينده هم – هركه باشد – با اين بازيكنان با كيفيت به‌راحتي كار خواهد كرد. امروز اما اتفاقات ديگري در حال رخ دادن است به‌طوري كه در برخي پست‌ها بازيكني در حد نام پرسپوليس جذب نشده يا در برخي پست‌هاي ديگر اصلا با بازيكني توافق نشده كه هافبك دفاعي سرآمد آنهاست.
درون دروازه پرسپوليس تا ديروز كاملا رنجور و ضعيف بود تا وقتي كه ميثاق معمارزاده ماندني شد. با اين حال پرسپوليس حتما و حتما يك دروازه‌بان مطمئن ديگر نياز دارد تا رقابت شماره يك محدود به ميثاق و حقيقي نشود. در پست دفاع مياني با ماندن مجتبي شيري و سپهر حيدري در كنار باقري‌ها كمبودي احساس نمي‌شود و ميثم حسيني از شموشك نيز در اين راستا جذب شده است. در دفاع چپ اما گزينه‌هاي جذب شده – اكبري و شكوري – پرسپوليسي‌ها را مطمئن نمي‌كند. در دفاع راست هم محمد با شيث رقابت خواهد داشت و چنانچه مربيان روي شيث به عنوان مدافع مياني حساب كنند محمد بدون رقيب و بي‌جانشين خواهد بود.معضل اصلي در هافبك دفاعي است. با وجود اينكه از غضبان عراقي و يك برزيلي براي اين پست صحبت به ميان آمده اما صحبت از گزينه‌هاي درجه دو و سه داخلي مثل محمد صادق كرمي، مهدي نوري و حتي سجاد اميدي مي‌شود كه واقعا عجيب است.

 پرسپوليس كه پژمان نوري و مازيار زارع را در اين پست از دست داده و نسبت به جذب فرزاد آشوبي كار خاصي نكرده حالا به سجاد اميدي و محمدصادق كرمي دلخوش كرده تا نبض تيم را به عهده بگيرند. در امور تهاجمي خط هافبك و كناره‌ها البته با جذب بائو، زارعي و احتمالا پروين دركنار حفظ بادامكي و منصوري مشكلي احساس نخواهد شد اما در پست هافبك نفوذي چنانچه علي كريمي حفظ نشود، مهدي شيري آلترناتيو ويژه‌اي براي جادوگر نيست. حتي داود حقي نيز نمي‌تواند جاي خالي كريمي را پر كند و قضاوت درباره بازيكن برزيلي مثل يك هندوانه دربسته دشوار است.در خط حمله تنها اميد پرسپوليس اشپيتيم آرفي است كه جانشين توره حاشيه‌ساز شده اما چنانچه خليلي ماندگار نشود پرسپوليسي‌ها خيال راحتي در اين منطقه از زمين ندارند. اكبر صغيري از ليگ يك آمده و هادي نوروزي هم آلترناتيو خوبي است اما پرسپوليس در پست فوروارد بازيكن بزرگ مي‌خواهد. به تمام اين مشكلات اضافه كنيد بحث عدم توازن در يارگيري را، نكته‌اي كه امروز كارشناسان و دلسوزان پرسپوليس روي آن تاكيد دارند. مي‌گويند پرسپوليس نسبتا به جذب بازيكن تكنيكي و فانتزي كه در امور تهاجمي به كار ‌آيد خوب عمل كرده اما در مقوله دوندگي و جنگندگي حتي يك بازيكن كارآمد ندارد. يكي مثل حسين عبدي دهه 60 يا پژمان نوري چهارسال اخير. با اين حال تمام انتقادهايي كه به نحوه جذب بازيكن پرسپوليس وارد مي‌شود، انصاري‌فرد به فعاليتش ادامه مي‌دهد و به كلياتي مثل عدم توازن و تناسب بازيكن با شأن پرسپوليس در كنار جزييات مسائل فني و نسبت آن با رقم قراردادها كاري ندارد!

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)