مرجع خبری پرسپولیس : مشکل کاشاني حل مي شود ؟

با اينکه بيش از 20 روز از برگزاري آخرين بازي پرسپوليس و پايان فصل براي اين تيم مي گذرد، اما هنوز وضعيت اين باشگاه پرطرفدار مبهم است و معلوم نيست فصل آينده مديرعامل و مربي اين تيم چه کسي خواهد بود. اين در حالي است که ديگر تيم هاي مدعي در حال تکميل کادر بازيکنان خود هستند و پرسپوليس در همين فصل نقل و انتقالات کاملاً از رقباي خود عقب افتاده است. اين در حالي است که همه منتظر بودند هفته گذشته پس از عضويت حبيب کاشاني در هيات مديره پرسپوليس، حکم مديرعاملي باشگاه هم به نام او صادر شود تا پرسپوليس از اين بلاتکليفي رهايي پيدا کند اما دوشغله بودن اين عضو شوراي شهر تا به امروز مانع اين شده تا حبيب کاشاني به عنوان مديرعامل جديد قرمزها معرفي شود. در اين شرايط پيچيده به نظر مي رسد يک راه حل مي تواند مدير پرسپوليس را به کاشاني برساند و آن هم اين است که براي او حکم سرپرستي پنج ماهه صادر شود. با توجه به دوشغله بودن کاشاني و اينکه سازمان بازرسي کل کشور اعلام کرده او نمي تواند در هيات مديره پرسپوليس کار کند و مديرعامل اين تيم باشد، تنها راه حل پيش رو اين است که پس از گرفتن حکم ماموريت از آموزش و پرورش به سازمان تربيت بدني، با حکم سرپرستي به مدت پنج ماه باشگاه را با تمام اختيارات اداره کند. بعد از اين مدت هم کاشاني براي حفظ مديرعاملي پرسپوليس از شوراي شهر کناره گيري خواهد کرد. اين در حالي است که سازمان بازرسي کل کشور همچنان تاکيد دارد حبيب کاشاني حتي به عنوان عضو هيات مديره نيز نمي تواند در پرسپوليس فعاليت کند. احمد فراهاني مدير گروه نظارت و بازرسي امور تربيت بدني اين سازمان در اين باره گفت؛ «در بين هيات مديره دو باشگاه نمايندگان مجلس و کارکنان دولت حضور دارند که داراي دو شغل دولتي هستند. گزارش کاملي در اين باره تنظيم و به سازمان تربيت بدني ارسال شده

                                            

. درخصوص کاشاني با توجه به اشتغال ايشان در وزارت آموزش و پرورش و به استناد قانون مذکور نمي تواند عضو هيات مديره پرسپوليس باشد. از طرفي وي عضو شوراي شهر تهران است و نمي تواند در پرسپوليس حتي به عنوان عضو هيات مديره حضور داشته باشد.» البته فراهاني هم عنوان کرد راه حلي براي حضور کاشاني در پرسپوليس وجود دارد؛ «اگر کاشاني از وزارت آموزش و پرورش به سازمان تربيت بدني مامور شود، مي تواند به عضويت هيات مديره يکي از زيرمجموعه هاي سازمان تربيت بدني که باشگاه پرسپوليس است، برود. اما تا زماني که عضو شوراي شهر تهران باشد، نمي تواند به عنوان مديرعامل پرسپوليس کار کند.» در همين رابطه در ابتداي اين هفته جلسه يي بين مسوولان پرسپوليس و سازمان تربيت بدني برگزار شد و به نظر مي رسد تا حل شدن مشکلات حبيب کاشاني، عباس انصاري فرد همچنان به فعاليت خود در سمت مديرعاملي پرسپوليس ادامه دهد.

از طرفي هنوز حسين هدايتي و علي سعيدلو به هيات مديره پرسپوليس اضافه نشده اند و احتمالاً در روزهاي آينده تکليف اين دو هم مشخص خواهد شد. به هر حال حميد هدايتي بايد بين استيل آذين يا پرسپوليس يکي را انتخاب کند. درباره حضور علي پروين در پرسپوليس هم اخبار متفاوتي به گوش مي رسد. احتمالاً پست مدير فني هم براي او کنار گذاشته شود، اما موانعي که بر سر معرفي اين افراد در کادر مديريتي پرسپوليس وجود دارد، موجب شده اين تيم در شرايط کنوني نه مربي داشته باشد و نه بازيکني جذب کرده باشد.

معرفي مربي در همين هفته

پس از جدايي نلو وينگادا از پرسپوليس، مديرعامل اين باشگاه اعلام کرد در کمترين زمان ممکن يک مربي خارجي به ايران مي آورد. اما سه هفته از اين وعده عباس انصاري فرد گذشت و خبري از مصطفي دنيزلي، زدنيک زمان، ژان تيگانا و… نشد. با اين حال انصاري فرد همچنان از حضور يک مربي خارجي در پرسپوليس خبر مي دهد؛ «با چهار گزينه در حال مذاکره هستيم و تاپ مولر گزينه اصلي مربيگري پرسپوليس است. اگر با هر کدام از اين چهار مربي به توافق رسيديم، تا انتهاي هفته آن را به اطلاع هواداران خواهيم رساند.» کلاوس تاپ مولر آلماني سابقه مربيگري در تيم هاي بوخوم، لورکوزن و هامبورگ را دارد و فعلاً گفته مي شود او در آستانه پيوستن به پرسپوليس قرار دارد. در اين شرايط که هنوز سرمربي پرسپوليس معرفي نشده، حميد درخشان عضو کميته فني اين باشگاه مدعي شده پس از انتخاب سرمربي خارجي پرسپوليس، او يکي از مربيان ايراني کادر فني پرسپوليس خواهد بود. وي درباره نشست کميته فني باشگاه براي انتخاب کادر فني جديد توضيح داد؛ «حضور سرمربي خارجي در راس کادر فني پرسپوليس قطعي است و در اين باره از بازيکنان هم نظرسنجي شده است.» در آن سو عباس انصاري فرد حضور درخشان در کادر فني پرسپوليس را قطعي ندانست و گفت؛ «درباره درخشان هنوز چيزي مشخص نيست. بايد ببينيم بعداً چه مي شود.» با توجه به درگيري هاي لفظي حميد درخشان با افشين پيرواني، علي کريمي و احمدرضا عابدزاده حضور او در کادر فني پرسپوليس مي تواند حاشيه هاي زيادي به همراه داشته باشد. نبايد فراموش کرد که حميد استيلي هم نامزد حضور در پرسپوليس است و اگر کاشاني بيايد، او هم مي آيد.

خارجي ها جدا مي شوند

در زمينه جذب بازيکن هم پرسپوليس کم کارتر از ساير تيم ها ظاهر شده. با اينکه اين تيم با شش بازيکن قرارداد داخلي امضا کرده، اما هنوز هيچ کدام از اين قراردادها در هيات فوتبال ثبت نشده و به نظر مي رسد نامعلوم بودن وضعيت مديرعامل پرسپوليس براي بازيکنان جديد اين تيم هم دردسرساز شده است. عباس انصاري فرد معتقد است مشکلي از اين بابت وجود ندارد هر چند او از فسخ قرارداد داخلي اميرحسين صادقي با پرسپوليس خبر داد. فرزاد آشوبي يکي ديگر از بازيکنان مدنظر پرسپوليس هم در اين باره گفت؛ «با توجه به شرايط مبهمي که پرسپوليس در سطح مديريت و کادر فني خود دارد، بعيد مي دانم به اين تيم بازگردم.» حميد درخشان عضو کميته فني پرسپوليس هم درباره بازيکنان جديد اين تيم توضيح داد؛ «از ميان شش بازيکن که ما مجاز هستيم از ليگ برتر جذب کنيم، تاکنون با چهار بازيکن قرارداد بسته شده است. در حال حاضر استخوان بندي پرسپوليس از بين نرفته و تنها با اضافه شدن چند بازيکن جديد مي توانيم به قدرت بزرگي در جمع مدعيان ليگ نهم تبديل شويم.» وي درباره بازيکنان خارجي پرسپوليس گفت؛ «ابراهيم توره که از تيم جدا شده و بعيد مي دانم دو بازيکن خارجي ديگر يعني ايوان پتروويچ و فرانک آتسو فصل آينده در پرسپوليس باشند.» وي تاکيد کرد کريم باقري در پرسپوليس باقي خواهد ماند. معلوم نيست در شرايطي که سرمربي پرسپوليس معرفي نشده، يارگيري اين تيم با چه معياري انجام شده. درخشان در اين باره هم توضيحاتي ارائه کرد؛ «زماني که استانکو به پرسپوليس آمد، من ترکيب تيم را بسته بودم اما همه ديدند آن تيم با استانکو سه سال قهرمان شد

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)