پرویز مظلومی گفته بود تا پرسپولیس بازی‌های عقب افتاده خودش را انجام ندهد ما در دربی حاضر نمی‌شویم. مصاحبه‌ای غیرحرفه‌ای که مشابه آن را در هیچ جای دنیا مشاهده نمی‌کنیم!

پرسپولیس و استقلال باید در هفته هشتم لیگ برتر به مصاف هم می‌رفتند ولی حضور پرسپولیس در فینال آسیا و اردوی یک هفته‌ای این تیم در قطر دو بازی مقابل نساجی و ذوب‌آهن و سپاهان سرخپوشان را لغو کرد. بعد از این اتفاق یک مصاحبه از سوی پرویز مظلومی سرپرست استقلال، حواشی و مشکلات زیادی را به وجود آورد. مظلومی گفته بود تا پرسپولیس بازی‌های عقب افتاده خودش را انجام ندهد ما در دربی حاضر نمی‌شویم. مصاحبه‌ای غیرحرفه‌ای که مشابه آن را در هیچ جای دنیا مشاهده نمی‌کنیم. به دلیل شیوع بیماری کرونا و البته حضور بعضی از تیم‌ها در بازی‌های اروپایی فصل قبل در اکثر لیگ‌های معتبر اروپایی بازی‌های عقب افتاده زیادی وجود دارد ولی هیچ مدیر، مربی و یا سرپرستی نمی‌گوید تا تعداد بازی‌ها مساوی نشد ما در لیگ شرکت نمی‌کنیم. حالا می‌خواهیم در این گزارش جدول ۵ لیگ معتبر اروپایی را با هم بررسی کنیم.

لیگ ۱ فرانسه
فرانسه یکی از کشورهایی است که در اروپا بیشترین درگیری را با ویروس کرونا دارد و خیلی از بازیکنان شاغل در این لیگ به کرونا مبتلا و بازی‌های لیگ فرانسه دستخوش تغییرات شدند. بعد از گذشت ١٧ هفته از لیگ فرانسه تیم‌های مارسی (۲ بازی)، نیس (یک بازی) و لنس (یک بازی) کمتر از سایرین دارند و همچنین لیون و پاری‌سن‌ژرمن به دلیل حضور در مراحل بالای لیگ قهرمانان اروپا ابتدای فصل را با دو بازی عقب افتاده شروع کردند و مشکلی هم پیش نیامد. همچنین مهمترین دربی فوتبال فرانسه بین پاری‌سن‌ژرمن و مارسی در حالی برگزار شد که تیم مارسی چند دیدار عقب افتاده داشت و مدیران پاریسی اعتراضی نکردند.

بوندس‌لیگا آلمان‌
منظم‌ترین لیگ دنیا در اختیار آلمانی‌هاست و به غیر از اینکه مدیران کشور آلمان خیلی خوب توانستند کرونا را کنترل کنند لیگ این کشور هم برخلاف سایر کشورهای مطرح دنیا بدون حتی یک بازی عقب افتاده برگزار می‌شود. تا الان که در تعطیلات ژانویه هستیم ١٣ هفته از بوندس‌لیگا گذشته و تیم‌ها در حال آماده‌سازی برای ادامه لیگ هستند.

سری‌آ ایتالیا
در ایتالیا ۱۴ هفته از بازی‌ها گذشته و چهار تیم یوونتوس، ناپولی، اودینزه و آتالانتا تیم‌هایی هستند که بازی‌های عقب افتاده دارند ولی برنامه‌های هفتگی این لیگ به هیچ‌وجه دچار تغییر نشده است. همچنین اینتر به دلیل حضور در مراحل پایانی لیگ اروپا و آتالانتا به خاطر درگیر بودن در لیگ قهرمانان اروپا با بازی عقب افتاده لیگ را شروع کردند.

لالیگا اسپانیا
لیگ اسپانیا یکی از نامنظم‌ترین فصول خود را سپری می‌کند؛ رئال سوسیداد تنها تیمی است که ۱۶ بازی انجام داده است. در لالیگا بعضی از تیم‌ها ١٣، بعضی‌ها ۱۴ و بعضی از باشگاه‌ها ۱۵ بازی انجام دادند ولی هیچ تیمی اعتراضی نکرد و بازی‌ها روال خود را طی خواهد کرد تا تیم‌ها از نظر تعداد بازی مساوی شوند. نکته جالب اینکه اتلتیکومادرید صدرنشین اسپانیا دو بازی از تیم دوم و سه بازی از تیم سوم کمتر دارد. همچنین بازی‌های حساسی مثل ال‌کلاسیکو و دربی مادرید در حالی انجام شد که این تیم‌ها تعداد بازی‌های برابر نداشتند.

لیگ برتر انگلیس
جذاب‌ترین لیگ دنیا به شدت درگیر ویروس کروناست و خیلی از بازیکنان و اعضای تیم‌های انگلیسی به کرونا مبتلا شدند که آخرین آنها منچسترسیتی بود که دوشنبه شب دیدارش با اورتون لغو شد. لیگ جزیره در حالی هفته شانزدهم خود را امشب به پایان می‌رساند که تنها چند تیم ۱۶ بازی کردند و سایر تیم‌ها از جمله بزرگانی مثل لیورپول، سیتی، منچستریونایتد و اورتون بازی‌های عقب افتاده دارند ولی شاهد اعتراض هیچ تیمی نیستیم. نکته جالب درخصوص این لیگ این است که دو تیم شهر منچستر از هفته اول بازی عقب‌افتاده دارند و هنوز آن دیدارها انجام نشده است. فرض کنید مثلاً آبراموویچ مالک چلسی یا مورینیو می‌گفتند تا شاگردان سولشائر و گواردیولا بازی‌های هفته اول خود را برگزار نمی‌کردند ما جلوی این دو تیم حاضر نمی‌شدیم، چه بلبشویی در فوتبال انگلیس به وجود می‌آمد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)