پرسپولیس نیوز : معاون اسبق باشگاه پرسپولیس در گفت و گوی مفصل پس از پایان مدیریتش در این باشگاه درباره مسائل مختلف اظهار نظر کرد.

محمدعلی ترکاشوند که در زمان حضور علی اکبر طاهری به معاونت باشگاه پرسپولیس رسید در جریان بسیاری از اتفاقات قرار داشت و پس از کنار رفتن این دو از مدیریت باشگاه واکنش های بسیاری به اتفاقات و حواشی این دوران مطرح شده است و ترکاشوند به بسیاری از آنها پاسخ داده است.

گزیده ای از این مصاحبه را بخوانید که در روزی انجام شد که استعفای ترکاشوند هنوز رسما مورد قبول قرار نگرفته بود:

تا الان کم صحبت کردیم چون عملکرد آدم همان حرف های او است و هرچه کمتر صحبت کنی حاشیه هاکمتر می شود. وضعیت پرسپولیس خوب است و خیلی خوشحالیم که پرسپولیس به جایگاه واقعی اش در صدر جدول برگشته انشاءالله آخر فصل تیم قهرمان می شود و سه گانه را می گیرد.

جشن تولد پسر من در دبی خصوصی و خانوادگی بود و فقط یکی دو تا از دوستان من در دبی حضور داشتند و هیچ بازیکنی در آن شرکت نداشت. مراسم چند شب قبل از بازی الاهلی بود و هیچ ربطی به بازی الهلال نداشت اما بعد از بازی الهلال به بهانه باخت پرسپولیس فرصت را مناسب دیدند تا خبرش را منتشر کنند اما اگر بعد از برد الاهلی منتشر می کردند همه می گفتند دمشان گرم چه کار خوبی کردند که تولد گرفتند!

مسئله قلیان را خود باشگاه محکوم کرد. من ندیدم این اتفاق را اما یک سری عکس بود که چون مسئله شخصی بود از خود بازیکنان سوال کردیم و بچه ها گفتند فتوشاپ شده است.

ما با طارمی قبل از رفتن به ریزه اسپور توافق کردیم. مهدی و وکیلش یک روز قبل از رفتن به باشگاه آمدند و حتی ما گفتیم اگر یک درصد احتمال دارد توافق نشود در جایی غیر از باشگاه جلسه بگذاریم تا ذهن هواداران به هم نریزد اما وکیل مهدی قاطعانه گفت می خواهد با پرسپولیس قرارداد ببندد.

ما کلی پیگیری کردیم و خوشبین هستیم رای طارمی در دادگاه تجدیدنظر بشکند. بحث پرداخت پول رضایتنامه طارمی توسط هدایتی مطرح نبود چون او از قبل با ما قرارداد داشت و این پول بدون اطلاع ما پرداخت شده است. طارمی زمانی که با ما قرارداد بست با هیچ باشگاهی(ریزه اسپور) قرارداد نداشت و ما مطمئن هستیم هیچ تخفلی نکردیم چون قبل از این که به ترکیه برود با ما تفاهماتش را انجام داده بود اگر هم بعد از با ما ریزه اسپور قرارداد بسته باشد تخلفش مربوط به خودش که در دو فاز پیگیری می شود و وکیل مخصوص به خودش را گرفته است.

لیست هزینه هایی که هدایتی منتشر کرد و پولی که بابت طارمی داده بود کمک کرد حکم به نفع ریزه اسپور صادر شود. وکیل ریزه اسپور ادعا کرده بود شرکت استیل آذین اسپانسر پرسپولیس بوده و این پول را داده بودند که به طارمی بدهند و او برای خودش برداشته است در صورتی که اصلا چنین چیزی نبود و اطلاعی نداشتیم چنین پولی پرداخت شده است.  ۴۶۰ میلیون هم آقای هدایتی به رامین رضاییان برای رضایتنامه داده بود و زمانی که خواست از پرسپولیس جدا شود و از ما رضایتنامه می خواست آقای هدایتی کپی چک های او را برای ما فرستاد و گفت این پول ها را از رضاییان بگیرید که رضاییان پاسخ داد این مسئله بین خود من و آقای هدایتی بوده است و ربطی به باشگاه ندارد و ما هم این پول را از رضاییان نگرفتیم.

هدایتی یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون به خود طارمی داده و شنیدیم طارمی گفته هدایتی به من گفت بیا پرسپولیس هرچقدر پول به تو دادند مابه التفاوتش را من می دهم. ما اصلا پرداخت این پول را قبول نداشتیم اما هدایتی بعدا آن را به حساب باشگاه آورد.

سال اول جلسه ای با حضور طاهری و برانکو داشتیم و قصد داشتیم تیم را برای قهرمانی ببندیم. طاهری گفت چه کمکی می کنید و هدایتی به طاهری قول داد هر بازیکنی بگیرید من ۳۰ درصد مبلغ قراردادش را کمک می کنم. پول چند مورد از بازیکنان را هم دادند که از جمله ۴۰۰ میلیون و ۵۰۰ میلیون و ۸۰۰ میلبیون بود.

سال اول بحث اسپانسر نبود اما سال دوم شیرازی اسپانسر باشگاه گفت هدایتی با من قرارداد سه ساله با مبلغ سالیانه ۱۰ میلیارد بسته و تمام کمک های قبلی را به حساب تسویه سال اول قرارداد گذاشته است که اختلاف طاهری و هدایتی از همین ماجر آغاز شد چون اولا قرار بود پرداخت ها کمک باشد نه اسپانسر و ثانیا قرارداد اسپانسر با باشگاه یک ساله بود. با این وجود سال دوم نام استیل آذین را پشت پیراهن زدیم تا به تعهدات اسپانسر عمل کنیم.

لیست پرداخت ها که منتشر شد دیدیم تمام آنها به جای کمک به حساب تسویه اسپانسر گذاشته شده از جمله مبلغ یک میلیارد به طارمی و سفر کربلا برای هواداران که ما مخالف این هزینه ها بودیم. با این وجود جمع هزینه این نامه ۵ و نیم میلیارد می شود و هدایتی بابت اسپانسر سال دوم ۴ و نیم میلیارد هم به باشگاه بدهکار است. ما چیز پنهانی نداریم و نمی گوییم آقای هدایتی این پول ها را نداده است. بله داده است، اما باید تکلیفش را روشن کند اگر کمک است تکلیف این قرارداد اسپانسر که یک سال پشت پیراهن خورده چیست.

اینکه هدایتی گفته کمک کرده چون ارزش لوگوی پشت پیراهن زیر شماره ۱۰ میلیارد تومان نیست مهم نیست ممکن است قیمتش ۳ میلیارد باشد اما وقتی قرارداد بسته این پول را باید پرداخت کند. حتی ۴۰۰ سکه برای پاداش دربی دادند که به هر بازیکن ۱۰ سکه برسد ولی ما سه سکه بازیکنان دادیم. بعدها بازیکنان پرسیدند آن ۴۰۰ سکه چه شد که ما گفتیم چون قرار شد پرداخت ها به حساب اسپانسری گذاشته شده و کمک حساب نمی شود نگذاشتیم سکه در رختکن به دست بازیکنان برسد و آن را به حساب باشگاه زدیم و با تصمیم خودمان سه سکه به بازیکنان دادیم و حدود ۲۵۰ سکه باقی ماند که آنها را فروختیم و به نام آقای هدایتی به حساب باشگاه واریز کردیم.

یکی از اختلافات حسابرسی باشگاه و بازرسی کل کشور این است این پول ها سال اول به عنوان کمک در باشگاه سند خورده و سال بعد گفتند به عنوان اسپانسر پرداخت شده و باید تمام این سندها عوض شود و به نام اسپانسری بخورد.

چند وقت پیش بازیکنان به دیدار آقای هدایتی رفتند و بابت برد دربی چند سکه گرفتند. این که بازیکنان به دیدار هرکس می خواهند بروند به خودشان مربوط است. من هرگز نگفتم وقتی نتیجه نمی گیریم پیشکسوتان از غار بیرون می آیند و چنین مصاحبه ای را تکذیب می کنم و یکی از افتخارات باشگاه خود پیشکوستان هستند و بعضی وقت ها آنها کم لطفی می کنند و می گویند که باشگاه با آنها مشکل دارد. من خودم فوتبالیست بودم و در تیم هما، گسترش و تام بازی کردم و با بعضی از پیشکسوتان از جمله وحید قلیچ همبازی بودم.

اینکه می گویند همیشه برای دیده شدن در تصاویر هستم من وقتی مسئول نقل و انتقالات باشگاه هستم همان جا حضور دارم و چند تا عکس هم برای آرشیو می اندازند.

آقای دژاگه یکی از کاپیتان های تیم ملی است و بازیکن ارزشمندی است اما دو سه بار با آقای برانکو صحبت کردم و چون الان جا نداریم نظری ندادند. در مورد خروج بازیکن از لیست نظر آقای برانکو برای مهم است. در مورد سیدجلال هم اول آقای برانکو تایید کردند بعد او را جذب کردیم.

بازیکنان اوکراینی هم بازیکنان خوبی بودند و خود آقای برانکو آنها را تایید کرده بود. مساله اصلی این است که آقای برانکو از زمان تیم ملی به ترکیب اصلی اش خیلی کم دست می زد و وقتی تیم نتیجه گرفت به بازیکنان اوکراینی بازی نداد. حتی در تیم ملی هم ۱۴ بازیکن آقای برانکو و حتی زمان تعویض های او مشخص بود. ما خوش شانس بودیم که با همان ۱۳ – ۱۴ بازیکن نتیجه گرفتیم وقهرمان شدیم و کسی مصدوم و محروم نشد.

*تنظیم اختصاصی پرسپولیس نیوز

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)