رییس اسبق فدراسیون فوتبال گفت: چسبیده های غیر ورزشی به فوتبال اصلی ترین مشکل فوتبال ایران و پرسپولیس هستند.

داریوش مصطفوی افزود: فوتبال مجموعه ای از پیروزی ها وشکست ها است ولی همه کسانی که درفوتبال هستند جایگاه مخصوص به خود را دارند. پرهزینه ترین تیم های لیگ امسال تیم هایی چون پرسپولیس، استقلال، سپاهان و تراکتورسازی بودند که همین ها هم توانستند برای موفقیت در مسابقات بجنگند.

وی ادامه داد:پرسپولیس و استقلال با توجه به محبوبیت هایی که دارند سیاسی هم محسوب می شوند و آدم هایی هم که برای حضور در راس این تیم ها تلاش می کنند، دولتی هستند.

مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس تهران، گفت: ما دو شکل آدم در ورزش داریم یک شکل کسانی هستند که خود ورزشی اند و شکل دوم افرادی هستند که به فوتبال چسبیده اند و الان همه مدیران تیم های محبوب ما از نوع چسبیده هستند.

وی تصریح کرد: این افراد دیگر نمی توانند از فوتبال جدا شوند، زیرا لذت محبوبیت فوتبال را به خوبی فهمیده اند.

وی اظهار داشت: شما ازپرسپولیس شروع کنید ببینید چقدر نفرات غیر فوتبالی در این تیم بوده اند. در زمان پروین یک فرد فوتبالی در این تیم بود که در آن زمان فوتبال ایران رونقی نداشت ، زیرا یک تیم با چند بازی قهرمان می شد. حرفه ای شدن فوتبال ایران از جام جهانی 98 شروع شد.

رییس اسبق فدراسیون فوتبال، گفت: در آن زمان هم من ورزشی را که زحمت تیم را کشیده بودم گذاشتند کنار و یک فرد ناموفق را جایگزین من کردند که درنهایت آن تیم خوب ما به جام جهانی 2002 نرفت.مطمئن باشید در ورزش ایران هیچ کس به دنبال تحصیل کرده ها نیست و همه این بزرگان در خانه دارند استراحت می کنند.

وی تصریح کرد: ناکامی های پرسپولیس را در دو بخش باید تقسیم کرد که یکی مشکلات مدیریتی و دیگری ضعف های سرمربی است.در خصوص مدیرعامل باشگاه پرسپولیس همه می دانند او از خانواده فوتبال نیست و طبق شرایطی که گفتم او به فوتبال وارد شده و بودجه زیادی هم در اختیار داشته است، اما در زمان ما حتی یک ریال هم کمک نمی کردند.

وی اظهارداشت: بعد از من عباس انصاری فرد و حبیب کاشانی به پرسپولیس آمدند که از آنها هم هیچ حمایتی نشد اما از رویانیان خیلی خوب حمایت کردند. می دانم در این فصل کریم انصاری فرد یک میلیارد و دویست میلیون تومان قراردادش است که 800 میلیون تومان آن را در زمان ورود نقدا گرفته است.

مصطفوی تاکیدکرد: بازیکنی نداریم که بیش از300میلیون تومان حقش باشد که بگیرد. ما در دوره مدیریت رویانیان نه به پیشکسوتان رحم کردیم ونه به بازیکنان جوان. همه برخوردی که با مهدوی کیا شد را دیدیم و این بی حرمتی به پیشکسوتان بود.

وی افزود: چرا یک اسطوره مثل مهدوی کیا باید 117 دقیقه گرم کند و تنها سه دقیقه بازی کند. بازیکنان جوان تر نگاه می کنند که با پیشکسوت آنهااین چنین برخورد می شود تمام انگیزه خود را از دست می دهد. برخورد با مهدوی کیا یکی از عوامل شکست تیم پرسپولیس بود.

مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس، گفت: مدیریت فعلی پرسپولیس پیشکسوتانی مانند پروین و عربشاهی را با دادن ماهیانه 300 هزارتومان یا برگزاری یک شو ساختگی راضی کرد که این کار اصلا صحیح نبود. این مدیریت حتی در بحث داخلی تیم هم مشکلات جدی داشت.

وی افزود: آیا در طول فصل های گذشته هیچ زمان تا این حد پرسپولیس شکست خورده بود، یا انقدر بد یارگیری کرده بود. متاسفانه زمانی که دلالان کار را به دست بگیرند و به باشگاه نفوذ کنند همین اتفاقات رخ خواهد داد.

مصطفوی خاطرنشان کرد: دربازی با سپاهان چهار پاس صحیح را از پرسپولیس مشاهده نکردیم و حتی بعضی از بازیکنان مقدمات فوتبال را هم بلد نیستند.

وی تاکید کرد: یک بازیکن هم مانند کریمی که نابغه فوتبال است آنقدر با او بد برخورد می کنیم که چنین تصمیمی را بگیرد و می خواهد به این زودی از فوتبال برود. متاسفانه این ها زبان فوتبالیست و ورزش را نمی دانند و شاهد چنین اتفاقاتی هستیم.

مصطفوی باانتقاد ازسرپرست تیم فوتبال پرسپولیس، گفت: این همه پیشکسوت وجود دارد شما ببینید چه کسی رابه عنوان سرپرست تیم انتخاب می کنند واین نشان می دهد خانه ازپای بست ویران است.

وی ادامه داد: همه این مسایل باعث می شودکه مهدی مهدوی کیا اینگونه از فوتبال خداحافظی کند. این نتیجه فوتبالی است که روی ریا جلو می رود.

رییس اسبق فدراسیون فوتبال ایران، گفت: بسیار ناراحتم برای یحیی گل محمدی که می توانست مربی خوبی برای فوتبال ایران باشد.

وی درخصوص انتقادات نژاد فلاح از رویانیان، اظهار داشت: نژاد فلاح سال ها است که در باشگاه حضور دارد و از همه این ها فوتبالی تر است. اگر او انتقادی را مطرح می کند از روی دلسوزی است و مطمئن باشید او اصلا آدمی نیست که بخواهد با کسی درگیر شود و او فقط خیر و صلاح فوتبال را می خواهد.

وی در خصوص نتایج ضعیف پرسپولیس در این فصل، افزود: مدیریتی که متن کار را بلد نیست و این را درعمل ثابت کرده که هیچ چیز از فوتبال نمی داند باید چنین وضعیتی را رقم بزند. نمی دانم بر چه اساسی مدیران پرسپولیس معتقدند که در این فصل خوب یارگیری کردند. هر کسی که در تیم خودش دو گل زده بود دلالان فیلم بازی او را آوردند و جذب باشگاه شد.

وی افزود: گل محمدی مربی بسیار بادانشی بود اما متاسفانه هدایت تیمی را برعهده گرفت که اصلا پازل آن جورنبود. گل محمدی برای فوتبال است و به خوبی زبان این رشته را می فهمد. معتقدم پازل مدیریتی و سرپرست پرسپولیس هم مانند بازیکنان جور نبود.

رییس اسبق فدراسیون فوتبال، گفت:مردم مافوتبال را می فهمند ومی دانند که چه خبر است. مطمئن باشید مردم این حق را از چسبیده های فوتبال که عامل بدبختی فوتبال ایران هستند می گیرند.

وی افزود: اگر می خواهیم فوتبال ایران، پرسپولیس و استقلال درست شود باید انقلابی در فوتبال ما رخ دهد در غیر این صورت فصل های آینده هم چنین شرایطی خواهیم داشت.

مصطفوی خاطرنشان کرد: این فوتبال جای بی پارتی ها نیست و این حامیان از آدم های دانشمند ضعیف حمایت نخواهند کرد.

وی افزود:برای بهبود شرایط باید رویانیان ازتیم برود و آدم های متخصص به پرسپولیس بازگردند البته تمام این ها یک رویا است. من مخالف رفتن یحیی هستم و او را به آسانی به دست نیاوردیم که راحت از دست بدهیم.

مصطفوی خاطرنشان کرد: رفتن او تفکر کثیفی است یحیی باید با قدرت تمام به کار خود ادامه دهد و یک مربی باتجربه و بزرگ را در کنار خود اضافه کند.

رییس اسبق فدراسیون فوتبال در خصوص 18 یا 16 تیمی شدن لیگ برترگفت:مایک کشور بزرگ هستیم وآسان ترین کار این است که لیگ را با 18 تیم برگزار کنیم. مبتکر 16 تیمی شدن لیگ کی روش بوده و در فدراسیون آدم هایی چون آیت الهی و نبی که نمی توانند برروی کی روش تاثیر گذار باشند نیز این مسایل را می پذیرند.

وی ادامه داد: لیگ 18 تیمی برای فوتبال ایران کاملا عادی است و مابا 16 تیمی شدن سالی 200 بازیکن را از دست می دهیم. به طور حتم تیم ملی ما با لیگ 18 تیمی قوی تر خواهد بود.

مصطفوی خاطرنشان کرد: هنوز اتفاقی نیفتاده که تاج برنامه خود را برروی 16تیمی بودن لیگ در فصل آینده بسته است و ما زمان کافی را برای برنامه ریزی داریم. او باید یک برنامه با 18 و یک برنامه با 16 تیم برای فصل آینده ببندد. وزیر ورزش ما می گوید 18 تیم بهتر است و باید به صحبت های مسئولان توجه کنیم.

رییس اسبق فدراسیون فوتبال کشورمان در خصوص گسترش بی اخلاقی ها به ویژه تبانی درفوتبال ایران، گفت: تا زمانی که شرایط تبانی آماده نشود هیچ وقت این اتفاق رخ نمی دهد. یک بار هم در زمان من یا دادکان شاهد چنین اتفاقاتی نبودید. از زمانی که در فوتبال افراد غیر متخصص آمدند این اتفاقات گسترش یافت.

وی تاکید کرد: اطمینان دارم تبانی از 6 سال قبل وجود داشته و باید ببینیم که چه مسایلی باعث شده که این مشکلات در فوتبال به وجود آید.

وی افزود: تبانی ازآنجا شروع می شود که افراد غیرمتخصص به فوتبال می آیند. در قران هم آمده که کارها به دست اهلش سپرده شود.

مصطفوی با اشاره به نتایج ضعیف تیم ملی، خاطرنشان کرد: من روز اول هم گفتم کی روش به درد فوتبال ایران نمی خورد واواز فرهنگ مملکت ایران دور است. نتایج او نشان داده که نتوانسته موفق باشد و این مساله را از سه سال پیش می دانستم.

وی درخصوص اینکه اگر مسئولیت فدراسیون را برعهده داشت چه تصمیمی می گرفت، گفت: من ازقلعه نویی خواهش می کردم که بیاید و تیم ملی ایران را هدایت کند.فوتبال ایران احتیاج به شوک دارد و باید آدمی بیاید که قوی باشد. من اگر حکمم می خورد همان لحظه کی روش را برمی داشتم و یک ایرانی را به جای او انتخاب می کردم.

مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس، اظهارداشت: در مورد قطبی هم همین حرف ها را می زدم و او در زمان مدیریتم در باشگاه پرسپولیس هم به زور به من تحمیل شد.

مصطفوی در رابطه با خداحافظی علی کریمی و مهدی مهدوی کیا از فوتبال، گفت: باور می کنم که این دو عزیز از فوتبال خداحافظی کنند اما نه به این شکل و باید شان آنها حفظ می شد.علی کریمی بسیار باهوش است و فهمید با این مدیریت کسی به موفقیت های او علاقه مند نیست.

وی افزود: متاسفانه شخصیت مهدوی کیا در مراسم خداحافظی اصلا حفظ نشدوای کاش اونمی رفت 117 دقیقه گرم کند. من نه حرکت پرسپولیس در رابطه با مهدوی کیا را می پسندم و نه رفتار مهدی را به خاطر شخص او می پسندم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)