مربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: هیچ حریف آسانی در لیگ قهرمانان آسیا حضور ندارد و باید مقابل النصر هم باهوش باشیم.

تیم فوتبال پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا موفق شد پیروزی مهمی را برابر پاختاکور ازبکستان کسب کنند تا بدین ترتیب جواز حضور در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا را به دست بیاورد. سرخپوشان در این مرحله باید به مصاف تیم قدرتمند النصر عربستان بروند.

پیروزی پرسپولیس مقابل پاختاکور و موفقیت این تیم در لیگ قهرمانان آسیا، عملکرد خوب بازیکنان جدید در ترکیب سرخ‌پوشان و دیدار برابر النصر بهانه‌ای شد تا با حمید مطهری مربی سرخپوشان گفت‌وگویی داشته باشیم که گفتگوی او با ایرانا را در زیر می‌خوانید:

ابتدا در مورد بازی با پاختاکور صحبت کنیم که با موفقیت پرسپولیس همراه بود. این بازی چطور بود؟

تقابل با پاختاکور برای ما فوق‌العاده سخت بود پاختاکور تیم قابل احترام، منظم و خوبی بود که فوتبال کلاسیک ارائه می‌داد. همچنین علاوه بر این این تیم خصوصیات قدیمی خود را مانند قدرت بدنی بالای بازیکنان و بازی فیزیکی را حفظ کرده بود و فوتبال درگیرانه را به خوبی بازی می‌کرد. بازیکنان ما فوق‌العاده بازی کردن و نکات تاکتیکی را به خوبی در زمین اجرا کردند.

برنامه های کادرفنی را بازیکنان به خوبی در زمین انجام دادند و از طرفی با توجه به صحبت‌هایی که بین دو نیمه  انجام شد، توانستیم از فضای جناحین به خوبی استفاده کنیم و در نهایت ضربه نهایی را خیلی خوب به این تیم بزنیم.

در بازی با پاختاکور پرسپولیس نشان داد که راه‌های مختلفی را برای گلزنی در لیگ قهرمانان آسیا دارد و در این مسابقه دوبار با ارسال از جناحین به گل رسید نظرتان در این خصوص چیست؟

درست است. در فوتبال امروزی مدافعان کناری نقش کلیدی دارند. همانطور که دیدیم روی گل‌های مان یک بار سیامک نعمتی از جناح راست و بار دیگر سعید آقایی از جناح چپ نفوذ کردند و در نهایت به گل رسیدیم. البته تیم بودن ما هم در موفقیت‌های ما نقش اساسی داشت و به معنای واقعی پرسپولیس یک تیم است. همه بازیکنان به خوبی در زمین زحمت می کشند و به آنها خسته نباشید می‌گویم.

از طرفی نباید از عمل کرد خوب خط دفاعی هم غافل شد که در ۶ مسابقه اخیر تنها یک گل آن هم از روی نقطه پنالتی خوردیم این موضوع حاصل چهرچیزی است؟

این گل نخوردن ها حاصل کار تیمی است که باعث شده در این زمینه موفق ظاهر شویم. علت اصلی این هم دفاع تیمی خوبی است که پرسپولیس دارد و همه بازیکنان از مهاجم تا مدافع آخر در آن نقش دارند و به خوبی وظایف شان را در زمین انجام می دهند.

آنها در زمین خوب ظاهر می‌شوند و به خوبی نفرات حریف را تحت فشار قرار می دهند و همین موضوع باعث شده تا دفاع تیمی ما به نحو احسنت کارش را انجام دهد و کمترین گل را دریافت کردیم.

مسابقات لیگ قهرمانان امسال به خاطر شرایط ویژه کرونا در وضعیت خاصی برگزار می شود و تیم هر سه روز یکبار به صورت فشرده به میدان می‌رود اما بازیکنان هر بازی آماده تر به نظر می رسند دلیل آن از دید شما چیست؟ 

واقعاً سخت است که هر سه روز یک بار باید به میدان برویم و به همین خاطر به بازیکنان خسته نباشید جانانه‌ای می‌گویم.

خدا را شکر شرایط فیزیکی تیم ما خیلی خوب است و همانطور که از عملکرد تیم معلوم است حتی در نیمه دوم مسابقات ما خوب کار می‌کنیم و بازیکنان میزان دوندگی بیشتری دارند.

جا دارد به سایر اعضای کادر فنی که برای این تیم زحمت می‌کشند تبریک بگویم. ما می‌بینیم که پرسپولیس در هر مسابقه جنگنده و مبارز بازی می‌کند و تا آخرین لحظه هر مسابقه بازیکنان به بهترین نحو کارشان را در زمین انجام می‌دهند و برای موفقیت تیم تلاش می‌کنند.

به این بازیکنان احترام می‌گذاریم و این پرسپولیس قابل ستایش است. امیدواریم در بازی بعدی برابر السد هم موفق باشیم و هواداران همچنان مانند قبل به ما انرژی مثبت بدهند.

یکی از نکات مثبت پرسپولیس این است که بازیکنان جدید خیلی زود توانستند با سایر نفرات هماهنگ شوند و نقش کلیدی در موفقیت‌های پرسپولیس داشته باشند نظر شما در این باره چیست؟

بخشی از این موضوع مربوط به کادر فنی بود که آنها را انتخاب کرد و بخشی دیگر نیز به تلاش خود بازیکنان مربوط می‌شد.

بازیکنان قدیمی تیم هم به خوبی نفرات جدید را پذیرفتند و خیلی زود در قالب تیم با هم هماهنگ شدند. فضا خیلی خوب فراهم شد تا این بازیکنان بتوانند در بهترین شرایط خود را با تیم بزرگ پرسپولیس به روز کنند و کارشان را با خیال راحت انجام دهند. همه در این مساله نقش داشتند.

فکر می‌کردید به این زودی این بازیکنان بتوانند نقش کلیدی در ترکیب پرسپولیس ایفا کنند؟

ما با بینش خاصی این نفرات را انتخاب کردیم. شما دیدید که همون ابتدا شاید خیلی ها بابت جذب این بازیکنان به ما خورده می گرفتند اما هیچ موقع به این صحبت‌ها کاری نداشتیم و پای اعتقادات خودمان ایستادیم.

همانطور هم که دیدید این نفرات خیلی زود توانستند خود را با سایر بازیکنان هماهنگ کنند و در ترکیب پرسپولیس هم عملکرد خوبی داشته باشند همانطور که گفتم همه بازیکنان در این موضوع نقش داشتند.

البته برای بازیکنان جدید و قدیم تفاوتی ندارد و همه یک نام هستیم و برای موفقیت پرسپولیس تلاش می‌کنیم. همه بازیکنان خیلی خوب و عالی کارشان را دنبال می کنند که باعث این موفقیت های بزرگ می‌شود و علت اصلی آن کار تیمی خوبی است که داریم.

نکته مثبت دیگر در پرسپولیس این است که روند خوب تیم پس از تعویض های زیاد هم تغییر نمی کنند و این تیم همچنان می تواند خلق موقعیت کند. در بازی با السد هم پس از سه تعویض متوالی پرسپولیس گل زد. شرایط نیمکت پرسپولیس چطور است؟

نفراتی هم که به عنوان بازیکن جایگزین به زمین می‌روند بسیار با انگیزه و خوب بازی می کنند و روند تیمی هیچ تفاوتی نمی کند.

همه بازیکنانی که در قالب تیمی خوب پرسپولیس به میدان می روند کارشان را به نحو احسن انجام می دهند. البته بازیکنان جدید هم به ما کمک کند و به پرسپولیس انرژی مضاعفی را تزریق کردند.

به بازی با النصر برسیم. می‌توان این تیم را با رقیبانی که پرسپولیس تا کنون پشت سر گذاشته مقایسه کرد؟

همه تیم‌هایی که تا الان با آنها بازی کردیم و تیم‌های فوق‌العاده و خوبی بودند اما نمی توان آنها را با یکدیگر مقایسه کرد. النصر را هم نمی‌توان با تیم دیگری مقایسه کرد.

همه تیم‌های حاضر در این مرحله پرقدرت بودند و النصر هم نشان داده که تیم با کیفیتی است.

بازی با النصر را چطور می‌بینید؟

النصر تیم خوبی است که با کار تیمی خوب توانسته در لیگ قهرمانان موفق ظاهر شود. این تیم سه چهار بازیکن تاثیرگذار دارد.

در مجموع بازیکنان خارجی در ترکیب تیم های عربی تاثیرگذار هستند و تفاوت ها را رقم میزنند. باید مقابل این تیم خیلی باهوش باشیم و با شناخت خوبی برابر حریف میدان برویم.

در این فرصتی که تا بازی داریم باید تیم را به خوبی از نظر فیزیکی و روحی و روانی بازیکنان را ریکاوری و بازسازی کنیم تا روز خوبی را برابر النصر رقم بزنیم.

امیدوارم برابر این تیم خوب هم بتوانیم کار بزرگی را رقم بزنیم تا به هدف بزرگی که داریم برسیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)