مرجع خبری پرسپولیس :

هر چند هنوز نوبت نرسيده به عقد قرارداد مرد آلمانى با پرسپوليس و به ما «نديد بديدها» پوزخند مى زنند وقتى از تاريخ كنفرانس مطبوعاتى «تاپ مولر» سؤال مى كنيم، هرچند هنوز خودكار را نداده اند دست مرد آلمانى كه به سلامتى و ميمنتى و مباركى و فرخندگى و خوشى و شادمانى، قراردادش را امضا كند، هرچند هنوز «توافق نهايى» حاصل نشده و همين قضيه اعصاب هواداران منتظر پرسپوليس را بيشتر از قبل خاكشيرى مى كند، هرچند هنوز ايستاده ايم بر ديوار بلاتكليفى اما اصلاً و ابداً «زود» نيست اگر بپرسيم: چه كسى قرار است دستيار مرد آلمانى شود؟

حميد استيلى كه به كادرفنى پرسپوليس ملحق شد و با انواع و اقسام مربيان كار كرد خوشحال شديم. گفتيم استيلى قرار است سال ها در پرسپوليس كار كند و نيمكت تيم «بيمه» بشود.استيلى اما ماندنى نشد. دل خوش كرديم به پيروانى به كاپيتان تحصيلكرده و موفق. عمر بقاى او اما حتى كوتاهتر بود. نوبت رسيده به حميد درخشان. گفتيم مبارك است. هم انگيزه دارد و هم تجربه و هم كاربلد است. او هم اصلاً شروع نكرد. جماعت! حالا يكى جواب بدهد كه اصلاً و ابداً كسى مانده كه بخواهد دستيار شود؟ كسى مانده كه در گود باشد و سوخت نشده باشد و تاريخ مصرفش نگذشته باشد و اعتبار هم داشته باشد و خودش را با مصاحبه هاى وقت و بى وقت خراب نكرده باشد و از همه مهمتر با «عباس انصارى فرد» همخوانى داشته باشد و از همه مهمترتر، حاضر شود در اين ايام دشوار بيايد و بشود سيبل تيراندازى؟ شما كسى را مى شناسيد؟

روزى روزگارى حميد استيلى. روزى روزگارى زننده گل قرن. روزى روزگارى آخر تعصب. او حالا اما بيرون خانه

در جاى ديگرى مشغول است. او حالا سرش گرم است با استيل آذين جديدالتأسيس و وقت ندارد براى اين بازى ها. از همه مهمتر اينكه او اصلاً شانس برگشت ندارد. در شناسنامه نام او را مهر كرده اند به نام حبيب كاشانى و در نتيجه عباس انصارى فرد هرگز ريسك نمى كند كه او را به تيم بازگرداند. حميد استيلى براى نشستن روى نيمكت پرسپوليس همه چيز داشت و مى توانست چقدر زود سروسامان بدهد به اين روزگار بى رنگ سرخ ها. اوهم تجربه بستن تيم در ايام فشرده را و هم سكوها را و هم اقبال عمومى را! بليت مدير او اما برنده نشد تا نوبت برسد به روزگار ديگرى.
•••
روزى روزگارى افشين پيروانى مؤدب و تحصيلكرده و مردمدار. كاپيتان سابق و اسبق و عطف ماسبق. نوبت او فصل قبل كه رسيد همه مى گفتند او هم مى خواهد مثل استيلى چند سالى بر مسند كار باشد. همه مى گفتند او هم تا چند سال اين نيمكت را پر مى كند تا نفر بعد «كريم باقرى» از راه برسد. بقاى او اما به نيم فصل هم كه نرسيد. از تابستان كه آمد تا زمستان كه عليه انصارى فرد بيانيه صادر كرد، مدت زيادى طول نكشيد حذف شد تا به همراه نعيم سعداوى تيم را ترك كند. او ماندنى نشد. كنارش گذاشتند تا امروز پرسپوليس براى پر كردن صندلى خالى نيمكتش، دچار بحران شود! خنده دار نيست؟
•••
«حميد درخشان» از يكى، دو ماه قبل آمد. او آمده بود تا در اين بازار رفاقت هاى چند ساعته، كمك عباس انصارى فرد و كمك تيم محبوبش باشد. پيكان با حواشى كمتر و شانس موفقيت بيشتر و ريسك كمتر در دسترس او بود. ديديد كه با يك «بشكن زدن» هم قراردادش را بست. اگر يك ماهى معطل پرسپوليس شد به خاطر تيمش بود. آخر كار اما وقتى فهميد كه آدرس را اشتباه آمده خودش رفت. فهميد كه در پرسپوليس قرار است با او هم بازى شود. كشيد كنار به پيكان رفت تا تيمش را بى حاشيه سازد و كار خودش را انجام دهد. او تا نيمكت پيكان تنها يك تلفن فاصله داشت و وقتى كه فهميد در پرسپوليس خبرى نيست از كار تيمى و رعايت قواعد بازى، به سمت گوشى تلفن رفت. او حالا مشغول ساختن تيم خودش است.
•••
فرقى نمى كند كه چه كسى سرمربى باشد. تاپ مولر يا روته مولر يا حتى اكبر ميثاقيان. دستيار اولى كه قرار است بيايد و مثل استيلى يا پيروانى سينه ستبر كند مقابل سكوها تا سريع كارش را انجام دهد، چه كسى خواهد بود؟ اصلاً گزينه اى در بازار مانده؟

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)