مرجع خبری پرسپولیس : معادله چند مجهولي سرخپوشان ليگ برتر  ! خروجي‌هاي پرسپوليس ، ورودي‌هاي استيل آذين

استيل آذين كه پس از دو سال حضور در فوتبال ايران جواز صعود به ليگ برتر را به‌دست آورد حالا مي‌خواهد در ليگ نهم به عنوان يك پديده ظاهر شود. البته پديده‌اي كه ستاره‌هاي زيادي را در اختيار خواهد گرفت اما در اين ميان اتفاقات مهم و درنوع خود جالبي شايد رخ بدهد و به نوعي سرنوشت آنها روي پرسپوليس اثر بگذارد.
اگر تمام اين پيش‌بيني و صحبت‌هاي انجام شده نهايي شود آن‌وقت بي‌ترديد در ليگ جديد شاهد تيمي خواهيم بود كه بر كيفيت و جذابيت مسابقات مي‌افزايد.
از رأس باشگاه تا كادر فني، بازيكنان و حتي تداركات از كساني خواهند بود كه سابقه فعاليت در پرسپوليس را دارند، در اين‌صورت استيل‌آذين نه به‌عنوان تيم دوم پرسپوليس بلكه به‌عنوان تيمي كه مي‌خواهد در جمع مدعيان خودي نشان دهد وارد مسابقات خواهد شد. آنها براي رسيدن به اين مهم انگيزه‌هاي لازم را دارند.

ليست مازاد پرسپوليس
احتمالا نگاه اول مسوولان استيل آذين به ليست مازاد پرسپوليس است. البته آنها از تيم فعلي خود حتما چهار پنج بازيكن يا بيشتر را حفظ مي‌كنند اما تركيب 11 نفره اين تيم در ليگ برتر را نفرات جديد شكل مي‌دهد. ضمن اينكه بايد در نظر داشت استيل‌آذين فقط 6 بازيكن ليگ برتري مي‌تواند جذب كند و به همين دليل همه ليست مازاد پرسپوليس به كار آنها نمي‌آيد. قطعا سرمربي جديد اين تيم تمام جوانب را در نظر گرفته و از همين الان مذاكراتش با نفرات مورد نظر را هم انجام داده است.

سقف قرارداد بازيكنان در پرسپوليس
اگر استيل‌آذين بخواهد با تمام توان در ليگ حاضر شود و هدفش فقط بقا در جدول نباشد، آن‌وقت پرسپوليس بايد براي حفظ ستاره‌هايش دست به جيب شده و سقف را بشكند. در غير اين‌صورت بازيكنان كليدي‌اش برخلاف ميل باطني‌‌شان جدا خواهند شد و اين چيزي نيست كه انصاري‌فرد مي‌خواهد. او مانده كه ناكامي‌هاي فصل گذشته را جبران كند پس براي اين مهم نياز به ابزار دارد به‌خصوص در اين‌روزها كه اكثر تيم‌ها حتي هفته دوم تمرينات خود را پشت سر گذاشته‌اند. متقاعد كردن بازيكناني كه دو برابر پول پرسپوليس پيشنهاد دارند براي انصاري‌فرد سخت است.

خليلي بر سر دوراهي
انصاري‌فرد مي‌داند كه حفظ بازيكنان كليدي پرسپوليس مي‌تواند برايش امتياز بزرگي در نزد هواداران به حساب آيد. يكي از اين نفرات محسن خليلي مي باشد. باشگاه او را مي‌خواهد اما نه به اندازه پولي كه سال گذشته گرفته است. البته او گفته كه اول بايد تسويه‌حساب كند و بعد قرارداد مي‌بندد. به‌نظر مي‌رسد باشگاه مبلغ 250 ميليون تومان را به او پيشنهاد كرده اما خليلي كه سال قبل قرارداد حدود 400 ميليون بسته، متقاعد كردنش با اين مبلغ تقريبا شدني نيست. او از استيل‌آذين هم پيشنهاد دارد و مي‌داند در آنجا مبلغ بيشتري در قراردادش نوشته خواهد شد.
همه منتظر كريمي
حسين كعبي، سيد مهدي رحمتي، مازيار زارع، محمد پروين و چند بازيكن ديگر با وجود پيشنهادهايي كه از تيم‌هاي ديگر داشتند و حتي مذاكراتي هم با مسوولان آن تيم‌ها داشته‌اند اما هنوز قراردادي را امضا نكرده‌اند. به‌نظر مي‌رسد آنها كه جايگاه خود را در تيم ملي محكم مي‌دانند، به دنبال انعقاد قراردادي بهتر هستند. در اين ميان استيل‌آذين بهترين گزينه خواهد بود و اين‌طور كه شنيده مي‌شود آنها منتظر هستند تا علي كريمي تكليفش روشن شود. اگر باشگاه پرسپوليس تا امروز با او تماس نگيرد به معناي آن خواهد بود كه تمايلي براي تمديد قراردادش ندارد، آن‌وقت اگر كريمي به پيشنهاد هدايتي پاسخ مثبت بدهد، احتمال حضور رحمتي، كعبي و … در اين تيم بسيار زياد خواهد بود.

كاشاني مي‌آيد، كاشاني نمي‌آيد
پس از منتفي شدن حضور حبيب كاشاني در پرسپوليس صحبت‌هايي مبني بر آمدنش به استيل‌آذين شنيده شد هرچند خودش هيچ اظهار نظر رسمي در اين زمينه نداشت. بعضي‌ها حضور كاشاني در اين تيم را به‌عنوان مديرعامل قطعي مي‌دانند و برخي ديگر به همين اندازه از نيامدنش مطمئن هستند. البته از آنجا كه استيل آذين يك تيم خصوصي است بحث دو شغله بودن كاشاني در صورت قبول مديرعاملي آن به خودي‌خود منتفي مي‌باشد. به‌هرحال و در ابتدا كاشاني بايد موضعش را مشخص كند كه اصلا تمايلي به آمدن دارد يا نه و بعد هم هدايتي رسما پاسخ اين سوالات را بدهد.
استيلي در يك‌قدمي استيل آذين
حميد استيلي بعدازظهر پنج‌شنبه گذشته جلسه‌اي با حسين هدايتي داشت و برنامه‌هايش را هم ارائه داد تا مسوولان استيل‌آذين پس از بررسي آن و از جمع گزينه‌هايشان يك نفر را انتخاب كنند. براي اين تيم نيز مثل پرسپوليس زمان به‌سرعت در حال سپري شدن است. به هرحال افراد نزديك به هدايتي از قطعي شدن حضور استيلي در اين تيم خبر مي‌دهند در حالي‌كه مالك باشگاه هنوز به جمع‌بندي نهايي نرسيده است. قرار شده پس از معرفي سرمربي يك كنفرانس مطبوعاتي برگزار و در آن سياست‌هاي باشگاه براي ليگ نهم گفته شود.

شايد نيكبخت هم بيايد
عليرضا نيكبخت واحدي يك سال ديگر با پرسپوليس قرارداد دارد و اين‌طور هم كه خودش گفته هيچ تمايلي براي عوض كردن پيراهن باشگاهش ندارد مگر اينكه پرسپوليس نخواهد با او ادامه دهد. در آن‌صورت نيكبخت مي‌تواند توافق كرده و از پرسپوليس برود كه البته اين مساله اختياري خواهد بود.
به‌هرحال اگر چنين شود آن‌وقت استيل‌آذين مقصد بعدي‌اش مي‌باشد، به‌شرطي كه اين باشگاه موفق به جذب ستاره‌هاي مورد نظرش بشود. البته تمام اين اتفاقات بستگي به خيلي مسائل فوتبالي ديگر دارد كه بايد ديد در هفته جاري چه سرانجامي خواهد داشت.
دستياران استيلي
حميد استيلي مذاكره‌اش را با هدايتي تاييد و مدعي مي‌شود كه در صورت نهايي شدن آن قصد دارد با جذب چند بازيكن كليدي تيم قدرتمندي را آماده مسابقات ليگ نهم كند. البته همان طور كه استيلي دستيارانش را براي آمدن به پرسپوليس هم معرفي كرده بود بديهي است عليرضا مرزبان، سعيد عزيزيان و احمد كارو به‌عنوان آناليزور كنارش خواهند بود. ضمن اينكه در صورت عدم توافق باشگاه دي استردا با جدايي مرزبان، احتمال حضور يك تمرين‌دهنده خارجي هم در استيل آذين زياد مي‌باشد.
هدايتي قرار است طي امروز و فردا وضعيت كادر فني‌اش را مشخص كند.

كريمي و استيلي به هم مي‌رسند؟
در حالي‌كه شنيده مي‌شود علي كريمي و حميد استيلي رابطه خوب و نزديكي با هم ندارند اما گزينه سرمربيگري پرسپوليس خواهان حضور او در استيل‌آذين مي‌باشد، چون مي‌داند در اختيار داشتن بازيكني مثل كريمي هم به لحاظ فني و هم از نظر تماشاگران براي تيمش مفيد خواهد بود. البته هنوز نه استيلي سرمربي اين تيم شده و نه علي كريمي با آنها قرارداد بسته است اما اگر چنين موضوعي صحت داشته باشد آن‌وقت حسين هدايتي بر سر دو راهي قرار گرفته و بايد تصميم درستي بگيرد

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)