معاون ساماندهی و ارزش افزایی سازمان خصوصی‌سازی گفت: در فرصت باقی‌مانده و تا تعطیلات پیش‌رو کار واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس سخت است.

محمدصادق واعظی معاون ساماندهی و ارزش افزایی سازمان خصوصی‌سازی درباره آخرین وضعیت واگذاری باشگاه پرسپولیس به تسنیم گفت: آخرین وضعیت همان است و بعد از ماجرای اعلام منتفی شدن انتقال به تأمین اجتماعی اتفاق خاصی نیفتاده است. فارغ از موضوع واگذاری؛ در سه سال گذشته اقدامات خوبی در این باشگاه‌ها انجام شده و وزارت ورزش و سازمان خصوصی زحمت کشیده‌اند.

وی ادامه داد: این دو باشگاه وارد بازار سرمایه شدند و منابعی در اختیار آنها قرار گرفت و به شدت به سمت اصلاح ساختارهای مالی پیش می‌روند. ارزش‌گذاری شدند و در فرآیند واگذاری قرار گرفتند، اما متقاضیان به هر دلیلی در مراحل پایانی از خرید انصراف دادند. شاید هم دلایل این شرکت‌ها قابل پیش‌بینی باشد؛ چرا که هزینه باشگاه‌ها مشخص است اما بحث درآمدزایی مشخص نیست. حقیقتاً هم از نگاه بنگاه‌داری، باشگاه‌داری سخت است.

معاون ساماندهی و ارزش افزایی سازمان خصوصی‌سازی یادآور شد: اخیراً بحثی وجود داشت که یکی از باشگاه‌ها به تأمین اجتماعی واگذار شود که این اتفاق رخ نداد و حالا بعد از این نمی‌دانم چه اتفاقی رخ خواهد داد. قطعاً اگر مذاکرات به نتیجه برسد به اطلاع خواهد رسید. فعلاً در حال مذاکره هستند؛ چه با تأمین اجتماعی و چه با جاهای دیگر. فعلاً چیزی نهایی نشده اما امیدواریم در یکی، دو هفته آینده به سرانجام برسد و خدای نکرده اتفاقی نیفتد که این باشگاه‌ها در آسیا نباشند.

«آیا تلاش برای واگذاری باشگاه پرسپولیس ادامه دارد برای باشگاه استقلال نیز مذاکراتی شده است؟» واعظی در واکنش به طرح این سؤال گفت: فرقی نمی‌کند؛ یکی از این باشگاه‌ها واگذار شود، مشکل آنها حل خواهد شد.

وی در واکنش به این پرسش که یک شرکت دیگر که زیر نظر وزارت رفاه فعالیت می‌کند درخواست خرید باشگاه پرسپولیس را داشته است، گفت: در جریان این موضوع نیستم؛ قبلاً دو مجموعه درخواست رسمی داده بودند اما چیزی نهایی نشد. این را می‌دانم که وزارت ورزش و سازمان خصوصی‌سازی تمام قد به دنبال حل مشکل دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هستند. مذاکره هم با یک یا دو جا انجام نمی‌شود و با ارگان‌های مختلف در حال مذاکره هستند.

واعظی در پاسخ به این پرسش که آیا امیدوار است در فرصت باقی مانده تا 11 فروردین‌ ماه 1403 واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به نتیجه برسد؟ گفت: بعد از یکی، دو هفته تعطیلات است و این موضوع کمی نگرانی ایجاد و کار را سخت می‌کند. ان‌شاءالله این اتفاق بیفتد. واقعاً سیستم با جدیت پیگیر کار بوده ولی واقعیت این است که در شرایط فعلی و با توجه به تعطیلات کار سختی است.

«در صورت حذف دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از آسیا، سازمان خصوصی‌سازی، وزارت ورزش و باشگاه‌ها تقصیر را گردن یکدیگر نیندازند؟» وی در واکنش به طرح این سؤال عنوان کرد: هیچ کدام از این سه ضلع را مقصر نمی‌دانم. باشگاه‌ها کار خود را انجام دادند؛ وزارت ورزش تا جایی که می‌توانسته پای کار ایستاده تا مشکلات را حل کند. وزارت اقتصاد هم ایستاده و کار را انجام می‌دهد. این سه ضلع یک طرف داستان هستند؛ آن‌طرف هم خواهانی وجود دارد. آن خواهان‌ها و خواستگارها که باید بیایند به جمع‌بندی نرسیده‌اند و تا این لحظه این موضوع به سرانجام نرسیده است.

معاون سامان‌دهی و ارزش افزایی سازمان خصوصی‌سازی در واکنش به این پرسش که با این اوصاف استقلال و پرسپولیس تا این لحظه خواهانی ندارند، گفت: تا این لحظه حداقل روی کاغذ ندارند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)