پرسپولیس نیوز :علیرضا اسماعیلی گفت: شورای شهر و شهرداری‌ها می‌توانند با حمایت مالی و دادن امکانات به باشگاه‌های معتبر آنها را کمک کنند و متقابلا باشگاه‌هایی مثل پرسپولیس می‌توانند خدمات بهینه در بخش ورزش و آموزش ارائه کرد و باعث توسعه نشاط و سرزندگی جامعه شوند.

دکتر علیرضا اسماعیلی نشستی با مدیر عامل باشگاه پرسپولیس با وی و معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس داشت و در گفتگو با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس افزود: همراه با آقای محمود سالارکیا درباره مسائل مربوط به خصوصی سازی نشستی با سردار رویانیان داشتیم. همانطور که همه مطلع هستند مجلس شورای اسلامی در آخرین مصوبه خود درباره خصوصی سازی باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال تصمیم‌گیری کرد و مقرر شد 49 درصد سهام این باشگاه‌ها به هواداران واگذار شود.

به عقیده ما این مصوبه مسیر را برای خصوصی‌‌سازی دو باشگاه هموارتر کرده است اما این بحث فقط در واگذاری سهام خلاصه نمی‌شود و در هر نقطه دنیا که این فرایند با موفقیت انجام شده، یکسری اتفاقات مکمل و حمایتی در کنار آن روی داده است.

این درست که پرسپولیس تهران متعلق به همه ایران است و در تمام ایران طرفداران بسیاری دارد و این مساله باعث می‌شود در جریان این فرایند، حمایت‌های دولتی لازم باشد اما در کنار آن پرسپولیس از سرمایه‌های شهر تهران است و پیش بینی می‌شود حداقل چهار میلیون شهروند تهرانی هوادار آن باشند. در چنین شرایطی مسوولان شهری هم باید نسبت به شرایط این مجموعه حساس باشند چون در مقابل این چهار میلیون تهرانی مسوولیت دارند و هم اینکه از پتانسیل‌های موجود در باشگاه‌های پرطرفدار در جهت سرمایه‌گذاری بهینه و پیشبرد اهداف خود جهت پیشرفت اجتماعی و ورزشی شهر استفاده کنند. اینها مسائلی هستند که امیدواریم با توجه به در پیش بودن انتخابات شوراها در شورای اسلامی آینده شهر تهران و شهرداری مورد توجه قرار بگیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: تعامل بین باشگاه‌های پرطرفدار و شهرداری‌ها می‌تواند به این شکل باشد که شهرداری‌ها امکانات مختلفی در اختیار باشگاه‌های پرطرفدار مثل پرسپولیس قرار بدهند و باشگاه‌ها هم بازوی قدرتمند برای انجام امور فرهنگی، آموزشی و ورزشی خواهند بود.

در حال حاضر فضاهای خوبی در مناطق 22 گانه تهران وجود دارد که می‌تواند برای ایجاد مدارس فوتبال و توسعه آکادمی در اختیار باشگاه پرسپولیس قرار بگیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی پرسپولیس خاطرنشان کرد: امکانات شهرداری‌ها متعلق به عموم مردم تهران و برای آنها تهیه شده است. پرسپولیس هم که متعلق به همین مردم است. یکی از مهمترین مسائل در امور شهری، شادی و نشاط شهروندان و احساس رضایتمندی است. حمایت از باشگاه‌های بزرگی مثل پرسپولیس می‌تواند چنین هدفی را محقق کند.

باشگاه‌هایی مثل پرسپولیس و استقلال متعلق به همه مردم هستند و باید کارها را به مردم سپرد. هدف از خصوصی سازی همین است و بهره‌وری هم اینگونه افزایش می‌یابد.

دکتر اسماعیلی در بخش دیگری از صحبت‌های خود افزود: شهرداری‌ها درآمد بسیار زیادی از ناحیه عوارض و مالیات‌های مراکز تجاری و ساخت و سازها دارند. فرض کنیم فقط دو درصد از این درآمدها به پرسپولیس و استقلال اختصاص یابد. در اینصورت تحول عظیمی در مسائل شهر تهران و حتی فوتبال کشور ایجاد خواهد شد. این دو باشگاه متقابلا چه تاثیری می‌توانند روی توسعه نشاط جامعه و افزایش توان آنها بگذارند. اینها خدماتی هدفمند خواهند بود و امیدواریم بتوانیم در آینده این مسائل را در شورای شهر و شهرداری پیگیری کنیم تا در یک همکاری متقابل هم شاهد رشد و توسعه باشگاه و هم رشد و توسعه متقابل مسائل فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهری باشیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)