پرسپولیس نیوز : معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: وزارت ورزش و جوانان مصمم به واگذاری باشگاه های پرسپولیس و استقلال است.

غلامرضا شعبانی بهار چهارشنبه شب در حاشیه نشست روسا و نواب رییس هیات های ورزشی استان همدان در جمع خبرنگاران افزود: نتایج خوبی در روزهای اخیر در بحث واگذاری باشگاه پرسپولیس حاصل شده؛ استقبال خوب بوده و قطعا واگذاری یکی از دو باشگاه منجر به طی کردن 50 درصد مسیر این هدف می شود.

وی همچنین اظهار کرد: هنوز بحث ورود بانوان به ورزشگاه ها قطعی نشده ، این طرح در دست بررسی مقدماتی است و هنوز نهایی نشده است.

شعبانی بهار در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه امیدی هست تا قبل از لیگ جهانی والیبال این طرح تحقق یابد، گفت: امید برای جوانان عیب نیست.

وی با اشاره به موفقیت ها در توسعه ورزش همگانی در کشور خاطرنشان کرد: فدراسیون های ورزش های همگانی و روستایی طی سال گذشته در توسعه ورزش همگانی عملکرد مطلوبی داشتند.

معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان افزود: سالیانه بین سه تا پنج درصد افزایش کمی ورزشکاران را پیش بینی کرده ایم و سال قبل فدراسیون های همگانی و روستایی فعالیت خوبی در تحقق این هدف داشتند.

وی اضافه کرد: فدراسیون ها در کنار توسعه ورزش قهرمانی باید در عمومی شدن ورزش نیز تلاش کنند و برهمین اساس بودجه ورزش همگانی امسال نیز همچون سال قبل به صورت اختصاصی به فدراسیون ها پرداخت می شود.

شعبانی بهار بیان کرد: در استان ها نیز به هر مناسبت که برنامه های عمومی و همگانی در ورزش داشته باشند بودجه لازم را پرداخت می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری ها نقش موثر در توسعه ورزش همگانی در کشور دارند، گفت: شهرداری ها به خوبی می توانند با برنامه های متنوع شهروندان را به ورزش سوق دهند.

***مبارزه همه جانبه با فساد مالی ، اخلاقی و دوپینگ داریم

معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان کشور چهارشنبه شب در نشست روسا و نواب رییس هیات های ورزشی استان همدان نیز گفت: مبارزه همه جانبه با فساد مالی ، اخلاقی و دوپینگ در ورزش کشور داریم.

غلامرضا شعبانی بهار افزود: با فساد مالی و اخلاقی و همچنین فساد ورزشی که دوپینگ است بشدت مبارزه می کنیم و تاکنون توفیقات خوبی داشته ایم.

معاون وزارت ورزش و جوانان افزود: از بدو روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، وزارتخانه نگاه متوازن و عادلانه به همه حوزه های ورزش داشته است.

وی افزود: در این مدت نگاه به ورزش قهرمانی در اولویت و جزو تاکیدات دولت و وزارتخانه بوده و توسعه ورزش همگانی نیز جزو تاکیدات رهبر معظم انقلاب و دولت است.

شعبانی بهار خاطرنشان کرد: همچنین توجه به ورزش بانوان نگاه ویژه و استثنایی بود و قابل مقایسه با قبل نیست ضمن اینکه توسعه مباحث فرهنگی جزو نکات راهبردی در ورزش است.

وی بیان داشت: نگاهی که به مقوله علمی و پژوهش در ورزش است، سرلوحه فعالیت های وزارتخانه قرار دارد و در زیرساخت ها نیز تلاش های همه جانبه صورت گرفته است.

معاون وزیر ورزش گفت: نزدیک به دو سال از عمر دولت می گذرد و حدود هفت ماه هم وزارت ورزش دیرتر کارش را شروع کرد اما با وجود تاخیر در انتخاب وزیر نتایج خوبی در ورزش کشور حاصل شده است.

شعبانی بهار افزود: وزارت ورزش و جوانان همواره تاکید دارد که دولت، مدیران، مربیان و فدراسیون های سابق نیز در نتایج به دست آمده زحمت کشیده اند.

وی افزود: در بازی های آسیایی 2010 گوانگجو مقام چهارم را کسب کردیم و برنامه ریزی داشتیم که در سال 2014 سوم باشیم اما تحریم ها بخصوص در اواخر دوره دولت قبل و ابتدای دولت جدید سبب شد تا به هدف نهایی خود نرسیم.

وی بیان داشت: نزدیک به 40 جلسه برگزار کردیم تا اینکه تصمیم به تبدیل کاروان اعزامی از کمی به کیفی گرفته شد و به نسبت دوره گذشته 20 درصد ورزشکار کمتر اعزام کردیم.

وی اظهار کرد: در واقع 80 ورزشکار به نسبت بازی های آسیایی گوانگجو کمتر اعزام داشتیم در حالیکه برخی کشورها نزدیک به دو برابر دوره گذشته ورزشگار اعزام کردند.

شعبانی بهار افزود: اعضای کاروان اعزامی به بازی های اینچئون کره جنوبی بعد از انقلاب بهترین نتیجه را در مدال طلا کسب کردند.

وی اضافه کرد: اگرچه در بازی های آسیایی اینچئون رتبه پنجم را آوردیم اما در مرغوبیت مدال که ملاک المپیک است و نیز از نظر تعداد مدال بهترین نتیجه را کسب کردیم.

وی بیان داشت: در بازی های پارا آسیایی هم جزو استثناها بودیم و در این بازی ها دو پله صعود نسبت به دوره قبل داشتیم ضمن اینکه در المپیک نوجوانان در چین رده 24 آوردیم و توفیق داشتیم و علاوه بر آن در کشتی آزاد به افتخارات مهم رسیدیم و در رشته هایی نظیر تکواندو، تیراندازی، هندبال و دوچرخه سواری و کشتی فرنگی صاحب مدال های ارزشمند شدیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان کشور گفت: برای اولین بار در تاریخ ورزش کشور 10 درصد اعتبار مالی به عنوان توسعه بخش همگانی به فدراسیون ها اضافه کردیم تا در رشته ورزشی خود بتوانند نفرات بیشتری جذب کنند.

وی افزود: به عنوان مثال سال گذشته به فدراسیون والیبال که بودجه 30 میلیارد ریالی داشت، سه میلیارد ریال دادیم که برای توسعه این ورزش هزینه کنند و در نتیجه از روستا گرفته تا استعدادیابی از دانش آموزان اقدامات موثری انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته بودجه پرداختی به فدراسیون های ورزشی کشور در مجموع 700 میلیارد ریال بود که 70 میلیارد ریال نیز به عنوان بودجه همگانی به آنها پرداخت کردیم.

شعبانی بهار گفت: وزارت ورزش بسترهای لازم را برای حضور پر رنگ بانوان در ورزش قهرمانی فراهم کرده است.

وی اضافه کرد: بانوان ثابت کرده اند که با حفظ ارزش های دینی و اخلاقی می توانند حضور جدی در ورزش قهرمانی داشته باشند و برهمین اساس شرایط برای حضور موفق آنها مهیا شده است.

وی یادآور شد: در ورزش همگانی نیز اقدامات موثری را برای مشارکت همه جانبه بانوان داشته ایم.

در پایان این نشست از روسای برتر هیات های ورزشی استان همدان تقدیر به عمل آمد.

غلامرضا شعبانی بهار معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان برای حضور در نشست ماهیانه روسای هیات های ورزشی همدان ، به این شهر سفر کرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)