مرجع خبری پرسپولیس : در شرايطى كه برخلاف سال هاى قبل رفت و آمد لژيونرهاى ايرانى به آن سوى مرزها كمتر شده مهرزاد معدنچى يكى از بازيكنان موفق ايران در سال هاى اخير در امارات بوده است. وى پس از حضور موفق در الشعب و النصر راهى تيم قهرمان فصل گذشته امارات شده و مى خواهد از جمع قرمزپوشان اماراتى پله هاى ترقى را يكى پس از ديگرى طى كند و به قول خودش اين حضور سكوى پرتابى باشد براى رسيدن به تيم هاى اروپايى. مسأله اى كه مستلزم ادامه روند رو به رشد مهرزاد در الاهلى است.
در حالى كه كمتر از يك هفته به آغاز رقابت هاى ليگ امارات باقى مانده سراغ مهرزاد معدنچى رفتيم تا در مورد شرايط فعلى خودش و الاهلى با او همكلام شويم. با ما همراه باشيد
:


از آخرين شرايط الاهلى بگو.
پس از اردوى اروپايى كه داشتيم كادرفنى تيم چندين بازى دوستانه را در برنامه ما گنجانده بودند كه طى آن توانستيم نقاط ضعف و قوتمان را شناسايى كنيم تا با آمادگى كامل برنامه هايمان را آغاز كنيم. البته مشكل بزرگى كه تيم ما با آن دست به گريبان است مصدوميت هاى گاه و بى گاه بازيكنانمان است كه برايمان دردسرساز شده. اميدوارم حداقل در فرصت كوتاهى كه تا شروع بازى ها مانده اين مسأله هم برطرف شود و در الاهلى با تمام نيروها و داشته هايمان كارمان را شروع كنيم.


شنيده ايم قبل از شروع رسمى ليگ برنامه ديگرى هم داريد؟
بله. ما هفته اول ليگ با الوحده بازى داريم اما قبل از آن بايد در بازى سوپركاپ كه بين قهرمان ليگ و قهرمان جام حذفى برگزار مى شود شركت كنيم. به هر حال امسال ما برنامه پرفشارى داريم و جام هاى متعددى پيش روى ماست كه بايد آنها را با موفقيت پشت سر بگذاريم.
برنامه پرفشار و جام هاى متعدد. اولويت بندى خاصى براى مسئولان الاهلى در اين رقابت ها وجود دارد؟


درست است كه كارمان سخت است اما ما روى تمام اين جام ها حساب ويژه اى باز كرده ايم و در نظر داريم با جديت كامل در تمام اين مسابقات حضور پيدا كنيم. خدا را شكر وضعيت خوبى كه داريم همه ما را اميدوار مى كند كه بتوانيم فصل موفقى را پشت سر بگذاريم.
از وضعيت خودت در الاهلى بيشتر صحبت مى كنى، تيمى كه امسال به تازگى به عضويت آن درآمده اى؟
خوشبختانه وضعيتم چه از نظر جسمى و چه از نظر روحى مناسب است. به هر حال من بازيكن جديد اين تيم هستم و بايد با تلاش بيشتر با شرايط جديد وفق پيدا كنم. فكر مى كنم تا حدود بسيار زيادى به اين مسأله دست پيدا كرده ام اما بايد صبر كنم و در طول مسابقاتى كه پيش رو دارم اين مسأله را به همه نشان دهم. امسال سال ويژه اى براى من به حساب مى آيد و حضور موفقم در تركيب الاهلى مى تواند آينده فوتبالى ام را براى سال هاى آينده تضمين كند بزرگترين مسأله اى كه دنبال آن هستم اين است كه ضمن ارائه بازى هاى خوب، در موفقيت تيم الاهلى سهيم باشم و در تيم ملى هم بتوانم مهره مؤثرى باشم همچنين از حضور الاهلى در جام هايى مثل جام باشگاه هاى جهان و جام باشگاه هاى آسيا براى بهتر شدن جايگاهم در عرصه باشگاهى استفاده كنم.
اتفاقاً سؤال بعدى در همين مورد بود. بالاخره زمانى مى رسد كه مهرزاد معدنچى را در يك تيم اروپايى ببينيم؟
كارم براى رسيدن به اين هدف كمى سخت است اما غيرممكن نيست به هر حال الاهلى سال قبل قهرمان ليگ امارات شده خودتان مى دانيد توقع از تيم قهرمان هميشه بالاست و همه حساب ويژه اى روى اين تيم دارند. بايد منتظر آينده بود همان طور كه گفتم كارم سخت است اما تمام تلاشم را به كار مى گيرم از اين فرصت نهايت استفاده را ببرم و از حضورم در الاهلى به عنوان سكوى پرتابى براى آينده ام استفاده كنم. دوست دارم نماينده خوبى براى فوتبال ايران باشم و با بازى هاى خوبم در امارات، لژيونر اروپايى شوم.
به نظر مى رسد جو خوب تيم الاهلى باعث شده مشكلى در تيم جديدت نداشته باشى؟
خدا را شكر در اين چند سالى كه در امارات بودم، مشكل خاصى برايم بوجود نيامده و توانسته ام دوستان خوبى در تيم هاى مختلف داشته باشم، مسأله اى كه كار فنى ام را در تيم ها برايم راحت كرده. چه زمانى كه در الشعب و النصر بودم چه الان كه پيراهن الاهلى را برتن كرده ام.
آينده الاهلى را چطور پيش بينى مى كنى؟
هيچ كس از آينده خبر ندارد اما ما براى موفقيت در تيم برنامه ريزى هايى كرده ايم. ما تيم قهرمان فصل قبل امارات هستيم و اين مسأله شرايط را برايمان سخت مى كند. ضمن اينكه امسال كادر فنى الاهلى هم عوض شد و آنها نيز شرايط ويژه اى دارند. در مجموع همه ما تلاشمان اين است كه هم از عنوان قهرمانى فصل قبل الاهلى دفاع كنيم هم امسال كه جز ليگ و جام هاى مختلف، بازى در جام باشگاه هاى آسيا و باشگاه هاى جهان را دربرنامه داريم، با تمام قدرت برنامه هايمان را پياده مى كنيم. اميدوارم تلاش مسئولانمان و اعضاى تيم در اين راه مثمرثمر واقع شود و بتوانيم نتايج درخشانى را از خود به جاى بگذاريم.
در زمان اردوى پرسپوليس در امارات، ميزبان خوبى براى دوستان و همبازيان سابقت بودى؟
پرسپوليس كه تيم خودم است. من در سال هايى كه در اين تيم بودم خاطرات زيادى با پرسپوليس دارم و وظيفه ام بود در امارات كنار آنها باشم. ضمن اينكه كرانچار سرمربى جديد پرسپوليس، در الشعب مربى ما بود و وظيفه ام بود به مربى سابقم احترام بگذارم. به هرحال در امارات آنها هم آمدند و ۳ گل به ما زدند و رفتند! (باخنده) البته ما در آن روزها به خاطر اردوى طولانى كه در انگليس داشتيم در شرايط مسابقه نبوديم اما به هرحال نتيجه اين بازى را به پرسپوليس واگذار كرديم.
شرايط پرسپوليس را در فصل جديد و تيمى كه داشتند، چطور ارزيابى مى كنى؟
به نظر من پرسپوليس امسال تيم خوبى جمع كرده و با وجود اينكه به نسبت فصل قبل بازيكن اسمى و بزرگى به پرسپوليس نيامده، انگيزه زيادى در اين تيم ديدم. مسأله اى كه نشان مى دهد مى توان به آينده اين تيم خوشبين بود. ضمن اينكه كرانچار يك مربى خوب و كاربلد است كه مى تواند از عهده هدايت پرسپوليس برآيد. من چند بازى اخير پرسپوليس در ليگ را ديدم. باورتان نمى شود وقتى نيمه اول بازى پرسپوليس – ذوب آهن راديدم به يادپرسپوليس زمان دنيزلى افتادم. تيمى كه واقعاً خوب كار مى كرد و فوتبال زيبايى را ارائه مى كرد اما متأسفانه بدشانسى آورد و نتوانست نتيجه خوب بازى كردنش را بگيرد اما اميدوارم پرسپوليس امسال بتواند در كنار ارائه فوتبال زيبا و تماشاگرپسند در نتيجه گيرى هم موفق عمل كند. مهمترين فاكتورى كه بايد در اين مورد در نظر گرفته شود اين است كه بايد به اين كادر فنى زمان داد و حمايت كرد. اين حمايت فقط نبايد از سوى مسئولان و مديريت باشگاه باشد بلكه اين حمايت از سوى هواداران و سكوها لازم است تا مربيان با فراغ بال فقط به فكر ارائه و پياده كردن مسائل فنى در تيم باشند.
نوبتى هم باشد، نوبت تيم ملى است. اين روزها اظهارنظرهاى زيادى در مورد تيم ملى مى شود. دوست داريم بدانيم نظرت در اين مورد چيست؟
ببينيد، درست است كه ناكامى تيم ملى براى همه ناراحت كننده است و مردم ايران از نرفتن به جام جهانى ناراحت شد اما الان ديگر نبايد از ناكامى ها حرف زد. به هرحال اتفاقى است كه رخ داده و حالا بايد به فكر اين باشيم كه از گذشته ها درس عبرت بگيريم. ۲ نتيجه نه چندان خوب تيم ملى در بازى هاى تداركاتى راهم بايد به حساب بازى دوستانه گذاشت. به هرحال نياز به اين بازى ها براى تيم ما احساس مى شود تا ضعف و قوت هايمان را بهتربشناسيم. پيروزى در بازى دوستانه نبايد مغرورمان كند و از شكست هاى اين چنينى نااميد شويم بلكه بايد از آنها براى آينده اى بهتر استفاده كنيم. اين بازى ها مى تواند محك خوبى براى تيم ملى باشد و نبايد اين مسأله دستاويزى شود كه دست از حمايت از تيم ملى برداريم. ما بازى هاى مهمى مثل جام ملت ها را پيش رو داريم و بايد از تمامى امكاناتمان براى قهرمانى در اين رقابت ها استفاده كنيم و اين مسأْله امكان پذير نمى شود مگر اينكه همه دست به دست هم تيم ملى را دوباره بسازيم و به روزهاى اوج برسانيم

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)