خبرگزاری پرسپولیس : هافبک باتجربه تیم فوتبال پرسپولیس گفت: با این همه چهره، هوادار و پتانسیل باید در کورس قهرمانی قرار بگیریم.

 

مهرزاد معدنچی  ضمن بیان مطلب فوق به سوالات پاسخ داد.

 

بعد از چند هفته ناکامی به پیروزی رسیدید، فکر می کنی بازی با آلومینیوم پایان مشکلات بود؟

بستگی به خود ما دارد. خدا را شکر که بعد از چند هفته یک پیروزی داشتیم تا فشار کمتر شود. این دو روزی که بعد از بازی تمرین کردیم، بچه ها شاداب تر بودند و روحیه بهتری داشتند. این شرایط طبیعی است وقتی می بازی هم ناراحتی و هم فشار زیاد می شود. با این پیروزی کار مهمی انجام ندادیم. فقط دنبال سه امتیاز بودیم که فشار را کمتر کنیم اما هنوز راه درازی در پیش داریم و برای پایان مشکلات نیاز به پیروزی های زیادی داریم.

 

فشاری که گفتی به حدی کم شده است که تیم به کارآیی طبیعی خود نزدیک شود؟

اگر فرض کنیم فشار روانی صد در صد بود، الان به 70 درصد رسیده است. بچه ها یک به یک متوجه هستند که با این همه بازیکن این نتایج راضی کننده نیست. پرسپولیس پرطرفدار و پر مهره است و انتظارات زیادی از خودمان داریم. من اعتقاد دارم دیگر نباید به بازی قبل فکر کنیم. ما بازی به بازی فکر کنیم. هر سه امتیازی که بگیریم بخشی از فشار کم می شود. بازی با سایپا خیلی مهم است. به جهت شرایطی که داریم. شاید از مهمترین بازی های فصل باشد. سه امتیاز را می خواهیم تا قبل از تعطیلات از بحران خارج بشویم تا اگر به اردو رفتیم در شرایط خوبی آماده بازی های بعدی شویم.

در شرایطی که ملی پوشان همراه تیم نیستند، اردو رفتن مثمرثمر است؟

قبول دارم که اشکالاتی ایجاد می کند ولی بچه های تیم ملی به خاطر فاصله تا بازی، تا روزی دو جلسه تمرین می کنند. برای اینکه عقب نمانیم، باید مثل آنها تمرین کنیم. از سوی دیگر فکر می کنم یک زندگی اردویی منظم می تواند بچه ها را به هم نزدیکتر کند.

 

بازی با سایپا در حضور تماشاگران است، بعضی قبل از بازی با آلومینیوم عنوان می کردند که بدون تماشاگر بودن بازی به سود پرسپولیس بود؟

پرسپولیس با هوادارانش زنده است. البته در این شرایط خاص از دو جهت می شود به موضوع نگاه کرد. ما جلوی آلومینیوم زود به گل رسیدیم و با شور هواداران می توانستیم به گل های بیشتری برسیم. از سوی دیگر اگر تماشاگر بود و زود به گل نمی رسیدیم ممکن بود هواداران اعتراض کنند. به طور کلی باید گفت تماشاگر همیشه حامی تیم بوده است. حالا که قرار است در این بازی تماشاگران باشند، پس پر تعداد بیایند. البته امیدوارم که آنها صبور باشند.

 

در بازی با آلومینیوم در همان نیمه اول تعویض شدی و در این باره تحلیلی هایی در رسانه ها مطرح شد…

من انتقادپذیر هستم. اگر انتقاد درست باشد دستم را بالا می برم. همیشه هم به نظر سرمربی احترام گذاشته ام. بعد از این اتفاق بعضی به من گفتند تو خوب بودی، برو با مربی صحبت کن که چرا تعویض شدی. شاید اگر کسی دیگری بود اعتراض می کرد ولی اخلاق من اینطور نیست. حتی لازم ندیدم که بروم با مربی صحبت کنم. مربی نظرش این بود و من هم احترام می گذارم.

 

فکر می کنی دلیل تعویض چه بود؟

من که نمی توانم جای مربی صحبت کنم ولی بعد از تعویض من، تیم تغییر سیستم داد. شاید هدف سرمربی همین بود اما این مسائل برای کسانی که بیرون مجموعه هستند روشن نیست. من بعد از گل تعویض شدم. یعنی شرایط تیم خوب بود. حتی با استرس کمتر بهتر بازی می کردیم، پس ممکن است سرمربی تعویض تاکتیکی کند.

 

بعضی هم گفتند که بعد از بازی، مانوئل به شما انتقاد کرد؟

درست نیست. بعد از بازی هیچ صحبتی نشد. البته جدا از بحث مربی، من از خودم توقع بیشتری دارم و خودم را قویتر از شرایط فعلی که در آن هستم می دانم. ما نباید فکر کنیم چون تیم در شرایط بد قرار می گیرد، حق داریم معمولی یا بد بازی کنیم. اگر همه اینطور فکر کنند هیچ چیز درست نمی شود. پس تک تک ما تلاش می کنیم که بهتر باشیم و با احترام به نظرات مربی به بهبود شرایط تیم کمک کنیم. ما با این پتانسیل باید در کورس قهرمانی قرار بگیریم.

 

با تمام این اوصاف بازی با سایپا را چطور  می بینی؟

منتظریم با یک پیروزی دیگر به اتفاق هواداران روزهای تلخ گذشته را دور بیندازیم. به هواداران می گوییم؛ می دانیم چه شرایط سختی داشته اند و می دانیم که آنها هم شرایط سخت ما را درک می کنند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)