مرجع خبری پرسپولیس : ایمون زاید مهاجم ایرلندی – لیبیایی جدید پرسپولیس 28 ساله است زايد مهاجم جدید تيم فوتبال پرسپوليس متولد اكتبر 1983 در ایرلند است.

 

* نام اصلي او در زبان عربي ايمن زايد است. وي علاوه بر كار فوتبال در يك مجله ايرلندي ستون هفتگي دارد.

* مهاجم 188 سانتي متري پرسپوليس فوتبالش را در تيم پایه برادفورد آغاز كرد و پس از آن به لسترسيتي پيوست. سقوط اين تيم به دسته‌ي اول ليگ برتر انگليس باعث بازگشت زايد به ايرلند شد. دو سال حضور در تيم بري واندررز، 106 بازي و 54 گل را در كارنامه‌ي اين بازيكن رقم زد.

اما دوسال بعد براي اين مهاجم چندان خوب نبود. زايد دو سال به طور قرضي در دو تيم گمنام بازي كرد و تنها يك گل به ثمر رساند.

* در سال 2006 وگدا يونايتد ايرلند، زايد را به خدمت گرفت و اين مهاجم در طي دو سال حضور در اين تيم 70 بازي انجام داد و 20 گل زد. اسپورتينگ فينگال ايرلند مقصد بعدي او بود كه زايد در 54 بازي 21 گل به ثمر رساند.

* مهاجم جديد سرخپوشان بهترين عملكردش را فصل گذشته داشت كه در تيم دري سيتي ايرلند در 36 بازی 22 گل به ثمر رساند و با اين تيم به مقام سومي ليگ دسته اول ايرلند رسيد. زايد با 22 گلي كه براي تيمش به ثمر رساند عنوان اقاي گلي را کسب کرد و پس از وی ایان دويل با 20 گل و دني نورث  با 15 گل در مکان دوم و سوم جای گرفتند.

 

* فصل گذشته در تمام 36 بازی تیمش در ترکیب ثابت به میدان رفته ، در 7 بازی تعویض شده و در مجموع 3189 دقیقه بازی کرده است. 4 بار کارت زرد گرفته و 3 پنالتی را نیز تبدیل به گل کرده است.

* در عرصه‌ي ملي هم اين بازيكن در تيم ملي زير 21 سال ايرلند 2 بار به ميدان رفته است. زايد البته ترجيح داده در تيم ملي ليبي بازي كند. وي در سال 2010، چهار بازي ملي براي اين تيم آفريقايي انجام داده است.

 

* وی فصل گذشته عنوان بهترین بازیکن و مرد سال فوتبال ایرلند را نیز کسب کرد.

 

مجموعه ای از ویدئوی گل های زیر را می توانید دانلود کنید:

 

مجموعه اول

مجموعه دوم

مجموعه سوم

مراسم اهدای توپ طلا

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)