میثاق معمار‌زاده دروازه‌بان اسبق پرسپولیس معتقد است باشگاه اگر می‌خواهد تیم پرسپولیس با سرمربیگری یحیی موفق شده و دوباره قهرمان شود باید از او حمایت کامل انجام دهدو به همین دلیل از برنامه‌های اخیر باشگاه پرسپولیس انتقاد می‌کند و معتقد است تیم پرسپولیس به گونه‌ای دچار چند دستگی شده است.

اردوی دوبی پرسپولیس لغو شد و شنیده می‌شود بازیکنان هم اعتصاب کرده‌اند!
با توجه به شرایطی که در کشورمان شاهد هستیم فوتبال شکل خوبی نداشته و پرسپولیس هم متأثر از این موضوع شرایط جالبی ندارد و روزهای خوبی را تجربه نمی‌کند. باشگاه پرسپولیس هم در این بین از برنامه‌های یحیی و سرمربی تیمش بخوبی دفاع نمی‌کند؛ مربی که در این چند سال یا پرسپولیس را قهرمان کرده یا نایب قهرمان و به هر حال یکی از مربیان خوب فوتبال ایران بوده است. با وجود این فکر می‌کنم با لغو اردوی دوبی که با پافشاری سرمربی تیم با آن موافقت شد به لحاظ فنی شرایط تیم دچار مشکلات بیشتری ‌شود و با خبر اعتصاب و سایر مسائل فنی که از پرسپولیس شنیده می‌شود بخوبی مشخص است که این تیم دچار چند دستگی به دلایل مختلف شده است و در چنین شرایطی هر کس در تیم و باشگاه ساز خودش را می‌زند و تیمی که هوادار میلیونی دارد واقعاً از این حیث آسیب‌های جبران‌ناپذیری می‌بیند. در چنین شرایط نابهنجاری حتماً باید باشگاه و مدیر عامل پشت سر مربی‌اش بایستد و از او حمایت کند که در غیر این صورت حتماً تیم زمین می‌خورد و نمی‌تواند حرف اول را بزند.

ایراد کار را در چه مسائلی می‌بینید؟
باشگاه طبق هماهنگی که با سازمان خصوصی‌سازی داشت 300 میلیارد سهام فروخت با وجود این باشگاه باز هم شرایط خوبی ندارد. پرسپولیس باید مشکلاتش حل شود و این همه مشکل نداشته باشد اما متأسفانه به طرق مختلف در کار این تیم می‌گذارند و اجازه نمی‌دهند که تیم و کادر فنی‌اش مسیر خودشان را بروند و موفق عمل کنند به همین دلیل انتقادات زیادی نسبت به این مسأله دارم و معتقدم مربی به خاطر حرف و عقیده‌اش نباید جریمه شود. با این وضعیت نباید از او هم انتظار موفقیت داشته باشید چون در واقع استقلال عمل او را به نوعی زیر سؤال می‌برید. فکر می‌کنم وقتی اختیار عمل را از او بگیرید به نوعی تیم به هم می‌ریزد و باشگاه هم رویه خوبی در مورد او به کار نبرده و به نوعی در خصوص او با تدبیر عمل نکرده است. در واقع باشگاه و مدیریت باید سرمربی و مشکلات حاشیه‌ای که پیرامون تیم و سرمربی‌اش وجود دارد را جمع کند نه اینکه با تصمیماتش به آن دامن بزند و مشکلات را بیشتر سازد.

با این وضعیت فکر نمی‌کنید پرسپولیس در دربی نتیجه نخواهد گرفت؟
فضای دربی با بقیه بازی‌ها فرق می‌کند چون آن دیدار یک بازی خاص است و با روحیه خوب و بهره بردن از روحیه و شرایط خوب بازیکنان باید اوضاع را به گونه‌ای فراهم ساخت که تیم نتیجه بگیرد. شرایط هر دو تیم به لحاظ فنی خوب است اما پرسپولیس به لحاظ مهره‌ای بازیکنان بهتری دارد و از این حیث بدون تعارف بهترین تیم لیگ است با وجود این به نظرم پرسپولیس سه چهار سال قبل تیم‌تر بود و آهنگ تیمی بهتری داشت و تیمی یکدست بود.
در رابطه با جام جهانی چقدر به موفقیت دروازه‌بانی مانند بیرانوند امیدوارید که کاری مانند گرفتن پنالتی از بازیکنان بزرگ و عکس‌العمل‌های استثنایی‌اش را تکرار کند؟
در فوتبال پنالتی گرفتن یک شانس است و این موضوع ممکن است به هر حال رخ داده و اتفاق بیفتد هر چند که در این نکته هم شکی وجود ندارد که بیرانوند یک دروازه‌بان خوب است.

کی‌روش با کسب تجربه بالاتر در تیم ملی ایران می‌تواند تیم ما را برای اولین بار از گروهش بالا ببرد؟
کی‌روش اساساً مربی است که روش بسته و تخریب را در مورد تیم‌های حریف به کار می‌برد. ما می‌توانستیم براساس توانایی بدنی خودمان در بازی‌های‌مان موفق عمل کنیم اما این موضوع هم فعلاً در تیم ما وجود ندارد چون تیم‌هایی مانند ولز و امریکا از لحاظ بدنی از ما بهتر هستند و در یک جمله اگر بخواهم حرف بزنم باید بگویم که من روح قوی در کالبد تیم و بازیکنان‌مان نمی‌بینم و شانس زیادی برای تیم ملی‌مان قائل نیستم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)