مرجع خبری پرسپولیس : پس از يك فصل دوري به پرسپوليس بازگشت. در حالي كه با پيشنهاد سه برابر سقف قرارداد يكي از تيم‌هاي پولدار صنعتي مواجه شده بود، تصميم گرفت با رعايت سقف قرارداد دوباره سرخپوش شود. حالا پرسپوليس با دو دروازه‌بان ملي‌پوش وارد فصل جديد فوتبال باشگاهي خواهد شد.

با ميثاق معمارزاده در اتريش تماس گرفتيم تا گفت‌وگويي با وي ترتيب بدهيم، اما او حاضر به صحبت راجع به بازگشتش به پرسپوليس نشد و بنابراين بحث حول محور تيم ملي چرخيد.

 

 


اتريش خوش مي‌گذرد؟
تمرين مي‌كنيم و اگر از اين بابت مدنظرتان است كه خوش مي‌گذرد، بايد عنوان كنم كه بله. با تمرينات خوبي كه انجام داده‌ايم و شرايط خوبي كه داريم، مي‌توانيم خوش و خوشحال باشيم.


تفاوت كار كرش با ديگر مربياني كه با آنها كار كرده‌اي را در چه مسايلي مي‌بيني؟
به طور كاملا مشخص، آقاي كرش يك مربي باكلاس و صاحب‌سبك است. اين موضوع را در انتخاب دستياران ايشان هم مي‌توان مشاهده كرد. حالا اميدوارم تيم ملي با حضور اين مربي بزرگ به جاهاي خيلي خوبي برسد.

 

از كيفيت بالاي كمك‌هاي سرمربي تيم ملي صحبت كردي؛ كار گاسپر چگونه است؟
از سابقه ايشان همين بس كه صاحب يك آكادمي بزرگ تخصصي دروازه‌باني است و دروازه‌بانان مطرحي را به فوتبال دنيا معرفي كرده است.

 

چند نفر از شاگردانش را مي‌شناسي؟
تيم هاوارد كه در منچستريونايتد بازي كرده و در جام‌جهاني 2010 دروازه‌بان تيم ملي آمريكا بوده است. ويتور بايا با سابقه بازي در تيم‌هاي پورتو، بارسلونا و تيم ملي پرتغال و ريكاردو كه دروازه‌بان فعلي تيم ملي پرتغال است.

 

پس از كار با اين مربي راضي هستي؟
بله، درس‌هاي خيلي خوبي از ايشان ياد گرفته‌ام.

 

چهار دروازه‌بان حاضر در اردوي تيم ملي با يكديگر كري‌خواني هم دارند؟
چرا كري‌خواني؟ ما چهار رفيق هستيم كه خارج از اين چارچوب رقابت خوب و سالمي با يكديگر داريم.


در دومين بازي تداركاتي تيم ملي درون دروازه قرار گرفتي؛ شرايطت در اين بازي چطور بود؟
شرايط خاصي نبود. همين كه در دو بازي گل نخورده‌ايم، بيانگر عملكرد مطلوب دروازه‌بانان تيم ملي است.

 

گاسپر از عدم‌حضور دروازه‌بانان خارجي در ليگ برتر حمايت كرده و اظهار داشته دروازه‌بانان ايران بايد لژيونر شوند، نظر تو چيست؟
ايشان كارشناس خبره دروازه‌باني هستند و بنابراين نظرات‌شان بر پايه منطق و علم استوار است. طبيعي است زماني كه از حضور دروازه‌بانان درجه چندم خارجي در ليگ برتر جلوگيري شود و به اين ترتيب استعدادهاي جوان كشورمان با ميدان ديدن پيشرفت مي‌كنند. بنابراين قانون منع استفاده از دروازه‌بانان خارجي در ليگ برتر از ضررهاي كوتاه‌مدت و بلندمدت به دروازه‌باني ايران جلوگيري خواهد كرد.

 

در اتريش اخبار پرسپوليس را پيگيري مي‌كني؟
كم و بيش در جريان اخبار و تمرينات هستم، اما به دليل آنكه از لحاظ دسترسي به امكانات رسانه‌اي و پيگيري اخبار با شرايط ضعيفي مواجه هستيم، در جريان ريز همه اخبار نيستم.

 

چه دورنمايي براي پرسپوليس متصور هستي؟
اميدوارم با تلاش كادر فني و بازيكنان اين فصل نتايج خوبي رقم بخورد تا پيش هواداران سربلند باشيم.

 

اين روزها همه از آمادگي بالاي علي كريمي صحبت مي‌كنند، پس پرسپوليس بايد از در اختيار داشتن چنين بازيكني خوشحال باشد.
بله، علي كريمي بسيار آماده و سرحال است، او از استثناهاي فوتبال ايران است. توانايي‌هاي فني بالاي وي مي‌تواند مسير رسيدن به موفقيت پرسپوليس را هموارتر كند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)