دبیرکل فدراسیون خبر داد با ایمیلی که به فدراسیون ارسال شد، تیم ملی ایران در کشور لبنان مقابل تیم ملی این کشور بازی خواهد کرد.

حسن کامرانی‌فر پس از جلسه هیات رییسه فدراسیون اظهار کرد: یکی از مواردی که در این جلسه به تصویب رسید حذف گل‌زده در تمام رده‌ها بود. رتبه‌بندی‌ها در شرایط مساوی و بازی رو در رو محاسبه می‌شود و به زودی جزییاتش اعلام می‌شود.

او درباره کمک داور ویدیویی عنوان کرد: ما اکنون یک سیستم کامل کمک داور ویدیویی داریم و خیلی زود آموزش داوران را شروع می‌کنیم. اعضای هیات رییسه مصمم هستند که برنامه‌ریزی لازم هر چه سریع تر برای انجام کارهای کمک داور ویدیویی انجام شود. علاوه بر بازی‌های تیم ملی در بازی‌های داخلی هم بعد از آموزش به داوران آن را اجرایی کنیم.

کامرانی‌فر در رابطه با شنیده‌هایی مبنی بر فسخ قرارداد با شرکت وارد کننده کمک داور ویدیویی بیان کرد: درباره این شرکت خیلی کارها انجام داده بودیم و قبل از هر تصمیمی استعلام گرفتیم. یک سری مطالب مطرح می‌شود که از نظر ما واقعیت ندارد و ۲ نفری که این سیستم را وارد کرده بودند، مجوز داشتند. ما در کارمان حساب شده پیش رفتیم اما ادامه همکاری با این شرکت در آینده مشخص خواهد شد.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در رابطه با چگونگی شرایط میزبانی لبنان از ایران گفت: امروز با ایمیلی که به ما ارسال شد، مشخص شد تیم ملی در کشور لبنان مقابل تیم ملی این کشور بازی خواهد کرد. حضور تماشاگران در این بازی به پروتکل‌ها و شرایط کشور میزبان بستگی دارد. تیم میهمان نمی‌تواند در این رابطه اظهار نظر کند و همه چیز به عهده تیم میزبان است. البته برای فدراسیون و تیم ملی تفاوتی ندارد و با تمام قوا بازی خواهد کرد.

او درباره صحبت‌هایی مبنی بر داوری ناسالم در فوتبال ایران گفت: به سلامت و صداقت داوران فوتبال شک ندارم. من از جنس داوران هستم و می‌دانم چگونه دارند تلاش می‌کنند تا کارشان را پیش ببرند. آن‌ها در کمال سلامت کار می‌کنند اما باید تلاش کنند که تمام توانایی‌شان را به نمایش بگذارند و کمتر اشتباه کنند.‌

همچنین سخنگوی فدراسیون فوتبال در خصوص جلسه امروز هیات رئیسه این فدراسیون توضیحاتی را ارائه کرد.

حسین شریفی در خصوص جلسه هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال اظهار داشت: مهمترین بحثی که در این جلسه مطرح شد انتخاب حسن کامرانی‌فر به عنوان دبیرکل بود که اعضای هیأت رئیسه با رأی قاطع خود او را انتخاب کردند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از بحث‌های مهم جلسه بند یک اساسنامه بود. قرار شد برنامه‌ریزی دقیقی در خصوص تأیید اساسنامه و همین ماده یک صورت بگیرد. قرارداد سرمربی تیم ملی امید و دستیارانش هم مورد تأیید هیأت رئیسه قرار گرفت و همچنین یک بحثی در مورد چند قرارداد تجاری داشتیم که آنها هم بررسی شدند. یکی از آنها امضاء تفاهم‌نامه با شورای عالی مناطق آزاد کل کشور بود که امکاناتی در این مناطق شامل قشم، کیش و انزلی فراهم شود تا تیم های ملی از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: بحث تفاهم‌نامه با همراه اول بررسی شد و موضوعی که مطرح بود اینکه این تفاهم‌نامه شکل تجاری بگیرد.

سخنگوی فدراسیون فوتبال در ادامه عنوان کرد: میرشاد ماجدی که به صورت آنلاین در جلسه حضور داشت به ارائه گزارشی از وضعیت تیم امید در تاجیکستان پرداخت و همین طور استعدادیابی و فرآیندی که باید اتفاق بیفتد گزارش داد. بحث بعدی قرارداد نفت پارس بود که حامی داوران ما محسوب می‌شد و کلیات آن تصویب شد. آئین‌نامه مسابقات لیگ هم چند مورد اصلاح داشت که صورت پذیرفت به عنوان مثال بازی رودررو از این پس جایگزین تفاضل گل می‌شود. این موضوع شامل تمام رده‌های سنی خواهد بود.

شریفی با اشاره به اینکه افزایش جریمه‌ها بحث دیگر اعضای هیأت رئیسه بود گفت: با توجه به مبالغ بسیار پایینی که در حال حاضر وجود دارد و اصلاح این مبالغ نیاز به مصوبه هیأت رئیسه داشت و قرار شد سقف و کف قراردادها چه حقیقی و چه حقوقی تا ۷ برابر افزایش پیدا کند. رقم‌هایی که در گذشته وجود داشت خیلی پایین بود به عنوان مثال برای جرایم حقوقی ۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده بود. مثلا یک باشگاهی ۵ میلیون جریمه شود طبیعتاً‌ خیلی اتفاق خاصی نخواهد افتاد. آنجایی که حکم قطعی صادر می‌شود شرایط متفاوت خواهد شد.

شریفی در ادامه گفت:‌بحث بعدی جذب بازیکن خارجی برای لیگ فوتسال بود که با همان الزامات سابق دوباره مصوب شد که انجام شود و همچنین آخرین بحثی که وجود داشت در مورد سخنگوی فدراسیون بود که از این به بعد من در خدمت دوستان خواهم بود.

سخنگوی فدراسیون فوتبال در مورد اینکه چند باشگاه درخواست تبلیغات محیطی دادند و آیا این موضوع در هیأت رئیسه مطرح شد یا خیر،‌گفت: این بحث مطرح شد اما مسیر قانونی مشخص است فدراسیون فوتبال از برون‌سپاری استقبال می‌کند چون باید توازن وجود داشته باشد. شکل و شمایل تبلیغات محیطی فعلی هم یک شبه و توسط یک نفر به وجود نیامده و مجمع عمومی سازمان لیگ رأی داده و پذیرفته است. هر موضوع جدیدی قرار است مطرح شود باید در مجمع مطرح شود. ما نمی‌دانیم چه تعدادی از باشگاه درخواست دارند و می‌خواهند این کار را انجام دهند اما ما استقبال می‌کنیم. دوستانی که این قضیه را مطرح می‌کنند بیایند از مسیر قانونی کار را پیش ببرند.

شریفی در خصوص فسخ قرارداد VAR عنوان کرد: چیزی که الان من می‌دانم همان چیزی است که در متن خبر یکی از خبرگزاری‌ها اشاره شده بود شنیدم که شرکت طرف قرارداد عدم تمایل به ادامه همکاری داشت.

وی در مورد اینکه آیا فدراسیون می‌تواند پولی در این زمینه از آن شرکت دریافت کند یا خیر،‌گفت: پولی پرداخت نشده است ما برای ۴ مسابقه فقط اجاره کرده بودیم که پول هر بازی هم پس از پایان مسابقه پرداخت می‌شد. ما برای ادامه کار در این مورد از فرآیندهای قانونی تبعیت می‌کنیم. ما برای استفاده از VAR یک مرجع بالادستی یعنی فیفا را در پیش داریم در حال حاضر ۱۵ شرکت وجود دارد و نمی‌دانم دوستان مذاکره‌های با آنها داشته‌اند یا خیر چیزی که برای ما مهم است اینکه این تکنولوژی به کشور ما وارد شد. امیدوارم بتوانیم این تکنولوژی را در داخل کشور داشته باشیم. نیازمندی‌های VAR یک بخش سخت‌افزاری دارد که ربطی به آن ۱۵ شرکت ندارد مثل فضای فیزیکی، سرعت اینترنت و شکل و شمایل خاصی که باید داشته باشد. اینکه چند دوربینه باشد و کجا جانمایی شود ما در ورزشگاه آزادی فراهم کردیم. حالا هر کدام از آن ۱۵ شرکت که وارد شوند دیگر ورزشگاه ما تجهیز شده است.

شریفی در مورد اینکه چند باشگاه اعلام کرده‌اند که می‌خواهند مستقل وارد کنند گفت: مالک ورزشگاه می‌تواند اقدام کند اما سیاست‌گذاری با فدراسیون فوتبال است در این زمینه خود فیفا می‌گوید یک کشور می‌تواند ۴ شرکت را هم انتخاب کند اما توصیه نمی‌کنند و خودشان با یک سیستم کار می‌کنند و پیشنهادشان هم به کشورها این است که با یک سیستم کار کنند.

وی در مورد اینکه صالحی صحبت‌هایی در مورد بخش داوری انجام داده است و از فدراسیون گلایه کرده است، گفت: من مصاحبه او را ندیدم اما اینکه اعتراضی داشته‌اند تکلیف مشخص است.

وی در مورد اینکه صالحی همچنین گفته است برخی داوران ایجنت دارند عنوان کرد: ببینید در لیگ برتر و دسته یک اصلا ۳۰۰ داور دعوت نشدند و کمیته داوران جانانه پافشاری کرد و گفت باید به سمت استانداردسازی برویم. حتی داوران بسیار سرشناسی در تست آمادگی پیشرفته نتوانستند قبول شوند و کنار گذاشته شدند. اگر صالحی هم سندی دارد مسیر مشخص است و فدراسیون رکن قضایی مستقلی دارد و می‌توان اگر سندی دارند ارائه دهد. حتما رکن قضایی فدراسیون هم بررسی می‌کند.کما اینکه قبلا هم این اتفاق افتاده بود مسائلی که در لیگ دسته دوم اتفاق افتاد رسیدگی شد. چندین هفته برای رسیدگی به اتفاقات لیگ دسته دوم زمان گذاشته شد و در نهایت به نتیجه رسید و آراء هم اعلام شد. به نظر من دوستان به جای مصاحبه بهتر است از مسیر قانونی اقدام کنند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)