پس از کش و قوس های فراوان بالاخره مسئولان پرسپولیس به دو گزینه نهایی برای سرمربیگری تیم خود رسیده اند.

به گزارش نامه ؛ پرسپولیسی ها اعلام کرده اند از بین محمد مایلی کهن و منصور ابراهیم زاده سرمربی را انتخاب می کنند و در رای گیری اولیه نیز هر کدام از آنها 5 رای آوردند تا همچنان تکلیف نامشخص بماند.

ابراهیم زاده که گزینه مورد علاقه رویانیان محسوب می شود رزومه بهتری دارد اما پرسپولیسی نیست و به همین دلیل مایلی کهن به عنوان یکی از قدیمی های این تیم مورد حمایت پیشکسوتان و رئیس هیئت مدیره باشگاه قرار دارد.

در این خصوص نگاهی می اندازیم به کارنامه مربیگری این دو گزینه در لیگ:

* محمد مایلی کهن

مایلی کهن که نتایج نسبتا خوبی با تیم ملی فوتبال کسب کرد، پس از برکناری از این تیم در سال 76 کار خود در لیگ را با سایپا آغاز کرد و با این تیم بهترین نتیجه مربیگری خود در لیگ را کسب کرد و سوم شد اما سال بعد به خاطر نتایج ضعیف برکنار شد.

وی پس از آن در سال 78 به شهرداری تبریز رفت که توفیقی نیافت و این تیم به دسته پایین تر سقوط کرد.

بازیکن سابقه پرسپولیس پس از مدتی دوری از دنیای مربیگری در سال 82 دوباره به سایپا رفت اما به خاطر نتایج ضعیف برکنار شد و در پایان فصل این تیم سقوط کرد.

مایلی کهن در سال 83 به پیکان رفت و باز هم به خاطر نتایج ضعیف در اواسط فصل برکنار شد و در پایان فصل نیز این تیم سقوط کرد.

وی پس از مدتی دوری با فولاد خوزستان به مربیگری بازگشت ولی سرنوشت تکراری رقم خورد؛ پیش از پایان فصل برکنار شد و این تیم اهوازی نیز که قهرمان ایران شده بود، سقوط به دسته پایین تر را تجربه کرد.

در سال 87 بار دیگر مایلی کهن به سایپا برگشت و این تیم به مقام دهم رسید تا قرارداد سرمربی اش برای سال بعد تمدید شود اما سایپا فصل بعد جزو کاندیداهای سقوط بود و در هفته پایانی توانست خود را در لیگ نگه دارد.

مایلی کهن در سال 91 نیز از اواسط فصل هدایت گهر که سقوطش قابل پیش بینی بود را برعهده گرفت و نتوانست در این تیم کاری از پیش ببرد.

*منصور ابراهیم زاده

ابراهیم زاده پس از آنکه به عنوان دستیار لوکا بوناچیچ در سپاهان با این تیم به عنوان نایب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا رسید، به تیم ملی رفت و دستیار امیر قلعه نویی در جام ملت های 2007 شد و پس از آن نخستین سرمربیگری در لیگ را در تیم ذوب آهن و در سال 87 تجربه کرد و تیمش را با تفاضل گل کمتر نایب قهرمان ایران کرد و در همان سال نیز ذوب آهن قهرمان جام حذفی شد.

در فصل بعد باز هم ذوب آهن با ابراهیم زاده یکی از مدعیان قهرمانی بود و نایب قهرمان شد و در لیگ قهرمانان آسیا نیز به فینال رسید و نایب قهرمان شد.

ذوب آهن در سومین فصل حضور ابراهیم زاده به مقام سوم لیگ برتر رسید.

وی در سال 91 نیز هدایت تیم نه چندان مطرح نفت تهران را برعهده گرفت و این تیم که تا آخرین روز مسابقات شانس آسیایی شدن را داشت، به مقام پنجم رسید.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)