مرجع خبری پرسپولیس : ممدوتال مدافع خارجي پرسپوليس در دو بازي اخير سرخپوشان در جام ولایت فرصت بازي پيدا كرد. مدافعي كه استيلي معتقد است توانايي‌هاي زيادي دارد. با اين حال ممدوتال علاوه بر چهره و قيافه خشني كه دارد دل رئوفي دارد! از فرصت استفاده كرديم و يك مصاحبه با عضو خارجي سرخپوشان انجام داديم كه از نظرتان مي‌گذرد:

* از بوركينافاسو برايمان بگو.

كشوري خوب و عالي است اما من خانه و زندگي‌ام در پرتغال است بوركينا فاسو جزو كشورهاي خوب آفريقايي است اما چون سطح زندگي در پرتغال بهتر است در اين كشور هم براي خودم خانه و زندگي دارم اما پدر و مادرم در بوركينافاسو زندگي مي‌كنند. با اين حال من حدود 10، 12 سال است كه در كشورهاي مختلف فوتبال را به صورت حرفه‌اي دنبال مي‌كنم و از زندگي‌ام نيز راضي هستم.


* مرا ببخشيد اگر رك صحبت مي‌كنم. اما اينجا برخي از هواداران يا حتي كارشناسان مي‌گويند، بوركينا فاسو كجاي نقشه جهان است كه پرسپوليس از اين كشور بازيكن خارجي استخدام كرده است؟


من به حرف مردم كاري ندارم و به هدفم ايمان دارم. من به كشورم خيلي تعصب دارم و شما نبايد اين طور فكر كنيد. الان تيم‌ملي كشورم در رنكينگ فيفا 11 پله بالاتر از ايران قرار دارد ما در رتبه 40 دنيا هستيم! ضمن اين‌كه من عضو تيم‌ملي كشورم هستم و در مسابقات مقدماتي جام‌جهاني هم از گروهمان صعود كرده‌ايم و مشكلي هم نداريم! (لازم به ذكر است تال اشتباه می کند ايران در رتبه 40 دنيا قرار دارد و بوركينا فاسو در رده 54 قرار دارد)


* اما به نظر نمي‌رسد تيم‌ملي بوركينا فاسو در مصاف با ايران حرفي براي گفتن داشته باشد؟


اتفاقا با رئيس فدراسيون كشورم مذاكره كردم تا يك ديدار دوستانه با ايران داشته باشيم اما تقويم مسابقات ما پر بود. ما به جاي بازي با ايران با حريفاني چون فرانسه، بلژيك و… مصاف مي‌كنيم و با اين‌كه خيلي دوست داشتم با پيراهن تيم‌ملي كشورم در ورزشگاه آزادي بازي كنم اما برگزاري اين بازي ميسر نشد.


* چرا در بازي مقابل مس سرچشمه بسيار ناآماده و به دور از انتظار ظاهر شدي؟


ببينيد من در اردوي تركيه به تمرينات پرسپوليس اضافه شدم و قرار بود پس از عقد قرارداد به كشورم بروم و كارهاي اداري عقب افتاده‌ام را انجام بدهم اما متاسفانه استيلي به من مرخصي نداد و من فقط با يك ساك دستي به تهران آمده بودم و از نظر روحي – رواني در شرايط خوبي قرار نداشتم. در پرتغال اداره بيمه، ماليات و بانك‌ها مدام به خانواده‌ام اخطار مي‌دادند كه ممدوتال چه وضعيتي دارد و كجا كار مي‌كند و از اين حرف‌ها… من كلي استرس و دغدغه داشتم و از نظر روحي – رواني آماده نبودم ضمن اين‌كه بازيكنان پرسپوليس به زبان انگليسي مسلط نيستند و من براي هماهنگي با بازيكنان كناري‌ام دچار مشكل مي‌شدم و من هم به زبان انگليسي و هم به زبان فرانسوي تسلط بسيار خوبي دارم. حالا هم در تهران مجبورم زبان فارسي را ياد بگيرم.


* پس از مشكلي كه براي شيث و نصرتي پيش آمد خوشحالي فرصت حضور در ترکیب پیدا میکنی؟


چرا بايد خوشحال باشم؟ من احساس آنها را درك مي‌كنم و از بابت مشكل پيش آمده ناراحتم. من دوست داشتم با اين دو مدافع ايراني رقابت كنم و بعد از ثابت شدن شايستگي‌هايم به عنوان بازيكن ثابت در تركيب تيم پرسپوليس قرار بگيرم. همان طور كه براي پوشيدن پيراهن تيم‌ملي كشورم با خيلي‌ها رقابت كردم.


* شما در چه كشورهاي ديگري فوتبال بازي كرده‌ايد؟

من در خيلي از كشورها فوتبال بازي كرده‌ام. از ليگ تركيه و مراكش گرفته تا ليگ پرتغال بازي كرده‌ام.

در تركيه عضو تيم بورسا اسپورت بودم در مراكش پيراهن تيم كازابلانكا را مي‌پوشيدم. در پرتغال هم حدود سه سال عضو باشگاه لي‌ريا بودم.


* شما بيشتر به رنگ قرمز علاقه داشتید يا آبي؟

تاكنون در اكثر تيم‌هايي كه بازي كرده‌ام، قرمزپوش بوده‌اند و خوشحالم كه پرسپوليس هم قرمزپوش است.


* چرا موهايت را آن طور درست مي‌كني؟

موهاي من همين طوري است مثل موهاي شيرهاي جنگنده اما باور كنيد من زياد به آرايشگاه نمي‌روم و موي اكثر آفريقايي‌ها خود به خود اين طور است.


* اما در مسابقات زياد جنگنده نيستي؟

اگر كسي با من خشن بازي كند من هم جنگنده مي‌شوم و درگيرانه بازي مي‌كنم اما من در كل آرامش و صلح را دوست دارم و از دعوا بدم مي‌آيد.


* چطور بايد يك بازيكن حرفه‌اي مواظب تغذيه و ورزش خود باشد كه از نظر سلامتي دچار مشكل نشود؟

ببينيد من الان يك ورزشكار حرفه‌اي هستم و از يخچال آب نمي‌خورم تا مبادا سرما بخوردم. من آبي مي‌خورم كه با دماي محيط مطابقت داشته باشد. ضمن اين‌كه غذا و نوشيدني‌هاي سالم مي‌خورم و خيلي از چيزهايي كه نبايد ورزشكار بخورد را نمي‌خورم.


* در مورد تماشاگران پرسپوليس چه نظري داريد؟

در داربي بزرگ تهران ياد جدال پورتو و بنفيكا افتادم.


* به نظر شما ايران به جام‌جهاني مي‌رود؟

به نظر من تيم‌ملي قدرتمند و با كيفيتي داريد اما اگر به جام‌جهاني هم برويد در رنكينگ فيفا به بوركينا فاسو نمي‌رسيد.


* حرف خاصي داريد؟

متاسفانه برخي از خبرنگاران يا كارشناسان مرا با دي‌كارمو بازيكن سابق پرسپوليس مقايسه مي‌كنند اين در حاليست كه دي‌كارمو از تيم‌هاي دسته چهار برزيل به تهران آمده بود اما سابقه من با سابقه دي‌كارمو اصلا قابل قياس نيست. من در ليگ‌هاي معتبري بازي كرده‌ام و با تيم مراكشي به عنوان قهرماني رسيده‌ام …

 

منبع : 90

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)