مرجع خبری پرسپولیس : مدير گروه نظارت و بازرسي امور تربيت‌بدني سازمان بازرسي كل كشور گفت: حبيب كاشاني به عنوان عضو هيات مديره نيز نمي‌تواند در پرسپوليس حضور داشته باشد.

احمد فراهاني در خصوص دو شغله بودن حبيب كاشاني تصريح كرد: سازمان بازرسي كل كشور صلاحيت قانوني اعضاي هيات مديره شركت‌هاي فرهنگي-ورزشي پرسپوليس و استقلال را مورد بررسي قرار داد. در اين راستا و اجراي قانونيت ممنوعيت تصدي‌گري بيش از يك شغل در خصوص اعضاي هيات مديره پرسپوليس و استقلال به دقت موارد را به ريز بررسي كرديم و به اين نتيجه رسيديم كه شماري از اعضاي هيات مديره اين دو تيم مشمول ممنوعيت‌ها مي‌شوند.
وي افزود: در بين هيات مديره دو باشگاه نمايندگان مجلس و كاركنان دولت حضور دارند كه داراي دو شغل دولتي هستند. بر همين اساس گزارش كاملي تنظيم و به سازمان تربيت‌بدني ارسال شد. در اين گزارش به سازمان تربيت بدني اعلام شد حضور كاركنان دولت كه هيچگونه ارتباط شغلي با ورزش ندارند و اداره هيات‌هاي اجرايي در ساير ارگان‌هاي دولتي را بر عهده دارند و يا عضو هستند در پرسپوليس واستقلال ممنوعيت دارد.
فراهاني در خصوص مخالفت با مديرعاملي حبيب كاشاني در پرسپوليس تاكيد كرد: در خصوص كاشاني با توجه به اشتغال ايشان در وزارت آموزش و پرورش و به استناد قانون مذكور او نمي‌تواند عضو هيات مديره پرسپوليس باشد. از طرفي وي عضو شوراي شهر تهران است و به استناد قانون استفساريه‌ ماده 28 تشكيلات وظايف انتخابات شوراهاي اسلامي شهرها و انتخاب شهرداران مصوب سال 1375 و اصلاحات بعدي آن مصوب 25/10/1384 مجلس شوراي اسلامي وي نمي‌تواند در پرسپوليس حتي به عنوان عضو هيات مديره حضور داشته باشد. در اين قانون‌ صراحتا ذكر شده اعضاي شوراي شهر نمي‌توانند در بعضي از پست‌هاي دولتي حضور داشته باشند از جمله مديرعاملي در دو شركت دولتي پرسپوليس و استقلال كه متعلق به دولت است.
وي يادآور شد:

 به استناد قانون ياد شده گزارشي شفاف به سازمان تربيت بدني ارائه داديم تا از اين كار جلوگيري شود. البته اگر حبيب كاشاني از وزارت آموزش و پرورش به سازمان تربيت بدني مامور شود مي‌تواند به عضويت هيات مديره يكي از زير مجموعه‌هاي سازمان تربيت بدني كه باشگاه پرسپوليس است برود، اما تا زماني كه عضو شوراي شهر تهران باشد، نمي‌تواند به عنوان مديرعامل شركت فرهنگي ورزشي باشگاه پرسپوليس كار كند.
فراهاني در جواب اين سئوال كه آيا حضور در شوراي شهر شغل محسوب مي‌شود يا خير؛ تصريح كرد: اگر چه به استناد ماده 12 قانون اصلاحي شوراها، عضويت در شوراي شهر افتخاري محسوب مي‌شود و شغل نيست اما همانطور كه گفته شد به استناد قانون ماده 28 استفساريه شوراي شهر اعضاي اين شورا نمي‌توانند به عنوان مديرعامل در شركت‌هاي دولتي انجام وظيفه كنند.
وي گفت: تنها راه حل اين است كه كاشاني از وزارت آموزش و پرورش به سازمان تربيت بدني مامور شود تا بتواند در اين سازمان شروع به كار كند. البته اگر از شوراي شهر نيز كناره گيري كند حضورش به عنوان مديرعامل پرسپوليس با نظر مسئولان بلامانع است

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)