اصلاحیه ماده ۲۷ آیین‌نامه مسابقات سازمان لیگ فوتبال شامل مواردی می‌شود که دانستن آن‌ها خالی از لطف نیست.

سازمان لیگ فوتبال اصلاحیه ماده ۲۷ آیین‌نامه مسابقات لیگ برتر و لیگ دسته اول آقایان و بانوان ایران را منتشر کرد. ماده ۲۷ آیین نامه مسابقات مربوط به شرایط لباس بازیکنان است که متن کامل آن را می‌توانید از این‌جا بخوانید. در ماده ۲۷ جدید آیین‌نامه مسابقات سازمان لیگ، بیش‌تر به جزییات پرداخته شده و مواردی وجود دارد که نسبت به قبل تغییر کرده که در ادامه به موارد مهم آن می‌پردازیم.

رنگ تجهیزات

تیم‌ها موظفند قبل از شروع مسابقات سه دست لباس کامل با سه رنگ متفاوت و متضاد معرفی کند. در قوانین جدید ذکر شده که در هیچکدام از این سه دست لباس، نباید بیش از سه رنگ مورد استفاده قرار گرفته که یکی از این رنگ‌ها باید غالب باشد.

هم‌چنین در تجهیزاتی که از طرح‌های شطرنجی، راه‌راه و طرح‌دار استفاده می‌شود، طرح پشت و جلوی پیراهن باید مشابه باشند.

درج نام روی پیراهن

یکی از مواردی که در قوانین جدید گنجانده شده، جزییات مربوط به درج نام روی پیراهن است. نام روی پیراهن می‌تواند نام، نام خانوادگی و یا نام مستعار مورد تایید سازمان لیگ باشد و لزومی ندارد که نام پیراهن با لیست مسابقه هم‌خوانی داشته باشد. در قوانین قدیم توضیح مختصری راجع به نحوه درج نام روی پیراهن داده شده بود ولی همان‌طور که در مسابقات مشاهده می‌شد، الزامی بر اجرای آن وجود نداشت. در قوانین جدید هم صحبتی مبنی بر الزام تیم‌ها نشده و به نظر می‌رسد همانند قبل اجباری بر اجرای آن نباشد.

تبلیغات حامی مالی

تیم‌ها در قوانین قبلی می‌توانستند حداکثر پنج تبلیغ روی تجهیزات بازیکنان درج کنند که دو اسپانسر جلوی پیراهن، دو اسپانسر پشت پیراهن و یک اسپانسر روی شورت قرار می‌گرفت اما در قوانین جدید تیم‌ها حق درج اسپانسر روی شرت بازیکنان را ندارند. هم‌چنین ذکر شده که تبلیغات نباید مرتبط با کالاهای دخانی، اغذیه و نوشیدنی‌ها حرام، شعارهای سیاسی، نژادی و یا هر موضوعی که بر خلاف موازین اخلاقی و حقوقی است، باشد.

حذفیات بحث‌برانگیز

در بند ۲ قوانین قدیم ذکر شده بود که “بازیکنان نباید از پیراهن یا زیرپوشی که حاوی شعار، تبلیغ و یا هر نوع تصویر باشد استفاده کنند. نمایش تبلیغات روی زیرپوش در طول مسابقه به نسبت اهمیت تبلیغ از سی میلیون ریال تا دویست میلیون ریال جریمه نقدی دارد.” راجع به این موارد در قوانین جدید صحبتی نشده است.

در بند ۳۱ قوانین قدیم ذکر شده بود که “هیچ باشگاهی نمی‌تواند از حمایت مالی موسسه‌ای که حامی مالی داوران است، بهره‌مند شود.” این بند در قوانین جدید وجود ندارد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)