پیشکسوت پرسپولیس گفت: در شرایطی که باشگاه فولاد هم به جمع تیم های متمولی مثل سپاهان و گل گهر اضافه شده باید مراقب مهره‌های تاثیر گذار پرسپولیس باشیم تا آنها را برای جدایی از این تیم هوایی نکنند.

جواد منافی، بازیکن اسبق تیم پرسپولیس در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره بازی امشب تیم ملی مقابل الجزایر و شرایط پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات اظهاراتی را مطرح کرد.

پیش بینی تان از بازی امشب مقابل الجزایر چیست؟

در شرایطی که هیچ تیمی با ایران بازی نمی‌کند، بازی با تیم الجزایر که این تیم هم قرار است تعدادی از نفرات اصلی اش را همراه با خودش نداشته باشد باز هم بد نیست. متاسفانه وضعیت اردوی تیم ملی ایران اصلا خوب نیست.

چطور؟

همه می‌دانیم که اردوی خوبی در قطر برپا نشده است. بازی‌های تیم ملی هم یکی بعد از دیگری لغو شدند و متاسفانه شاهد هستیم که مسئولان فدراسیون ما فقط شعار می‌دهند اما به شدت به لحاظ کارهای تدارکاتی از رقبا عقب هستیم. همه تیم‌های حاضر در جام جهانی با برنامه بلند مدت جلو میروند ما با برنامه روزانه حرکت می‌کنیم و این اصلاً برای تیم ملی خوب نیست. دائم شعار می‌دهیم ولی در عمل اتفاقی برای تیم ملی نمی‌افتد.

 

فکر می‌کنید بازی با الجزایر تا چند اندازه به سود تیم ملی باشد؟

ما اصلا نمی‌دانیم این تیم با نفرات اصلی اش می‌آید یا نه! ظاهراً تعدادی از نفرات اصلی این تیم مصدوم هستند و یا همراه تیم الجزایر در این بازی حضور ندارند. ولی به هر حال همین که با هر مشکلی بوده توانسته اند یک بازی با این تیم آفریقایی فراهم کنند باز هم بد نیست. چون با این همه مشکلات و این مدل تدارکات و برنامه‌ریزی نباید انتظار شق القمر کردن را از مسئولان فوتبال کشورمان داشته باشیم. متاسفانه آقایان خیلی راحت می‌گویند می‌رویم ولز و آمریکا را شکست می‌دهیم اما در عمل می‌دانیم که این کار بسیار سخت است. نباید وعده الکی داد.

به نظر شما چه کار باید کرد تا تیم ملی نتایج بهتری بگیرد؟

شما نگاه کنید تیم ولز با تیم‌های درجه یک اروپا بازی برگزار می‌کند ولی ما باید دلخوش به بازی با الجزایر باشیم! امیدوارم در ادامه این مسیر لااقل چند بازی دوستانه خوب و اردوهای بهتری برای تیم ملی تدارک دیده شود.

از شرایط پرسپولیس و جدایی حامد لک خبر دارید؟

هر دروازه بانی به جای حامد لک بود با حضور بیرانوند قطعاً در پرسپولیس نمی‌ماند. چون دو دروازه بان خوب نمی‌توانند همزمان در یک تیم باشند. باید از حامد لک هم تشکر کرد چون او واقعا در این مدت زحمت زیادی برای پرسپولیس کشید و قهرمانی‌هایی را با پرسپولیس به هواداران هدیه داد. در لیگ قهرمانان آسیا هم خوش درخشید. گرچه در فصل گذشته در شرایط آرمانی اش نبود.

حضور بیرانوند چقدر به پرسپولیس کمک می‌کند؟

بیرانوند دروازه بان خوبی است و در پرسپولیس هم خوب کار کرده. البته ما در همه خطوط احتیاج به نفر داریم. حالا که پورعلی گنجی آمده شرایط برای خط دفاعی بهتر می‌شود گرچه او یک سال از فوتبال دور بوده اما اینقدر تجربه دارد که بتواند شرایط تیم را در بحث دفاعی بهبود ببخشد. ما در دفاع چپ و راست هم نیاز به بازیکن داریم. البته اسماعیلی فرد آمده ولی هنوز نمی‌دانیم رامین رضاییان می‌ماند یا می‌رود! ولی ما باز هم در دفاع چپ و خط‌هافبک بازیکن لازم داریم. مثلاً حتما یک پلی میکر نیاز داریم.

 

در جلو چطور؟ در خط حمله هم بازیکن نیاز است؟

۱۰۰درصد جذب یک فوروارد تمام کننده برای پرسپولیس از نان شب هم واجب‌تر است. چون در این یکی دو فصل اخیر ضربات بدی را از نداشتن فوروار تمام کننده خوردیم. کسی که آن جلو گل بزند، سر بزند و توپ‌هایی که به او می‌رسد را گل کند. در همین فصل اخیر بارهاهافبک‌ها خلق موقعیت کردند و وینگرها پاس درون ۱۸ قدم دادند اما به دلیل نبود یک تمام کننده گل نزدیم و قهرمانی از دست رفت. متاسفانه در لیگ خودمان هم تمام کننده خوب کم است یا اصلاً نیست. به نظرم باید از خارج بازیکن خوب و تمام کننده قهار بیاوریم. البته نه مثل کسانی که در فصل گذشته جذب شدند.

منظورتان تمیروف است؟

بله! او نتوانست انتظارات را برآورده کند. وقتی هزینه دلاری می‌شود و بازیکن از خارج می‌آید باید از بازیکن ایرانی بهتر باشد که تمیروف اینطور نبود. بازیکنان تاجیکی هم به همین شکل بودند.

چه توصیه ای به مدیران و مسئولان باشگاه دارید؟

مهم ترین چیز تمدید کردن قرارداد بازیکنان است. تا جایی که خبر دارم هنوز قرارداد احسان پهلوان تمدید نشده و تعدادی دیگر از بازیکنان تاثیرگذار تیم هم به همین شکل هستند. البته امسال کادر فنی و مدیریتی با درس گرفتن از اشتباهات تابستان سال گذشته انصافاً در یارگیری خوب استارت زده اند اما باید حواسمان به تیم‌هایی مثل گل گهر و سپاهان و البته فولاد باشد. فولاد امسال به این دو تیم اضافه شده است.

چطور؟

سال گذشته مغانلو را به راحتی از دست دادیم و به سپاهان رفت. حالا هم شنیده ایم که تیم فولاد با توجه به حضور در لیگ قهرمانان با چند نفر از بازیکنان ما مذاکره کرده و باید حواس آقای درویش و همکارانش باشد که فولاد تیم مان را خالی نکند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)