پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: طرفداران هر دو تیم حاضر هستند بازی‌های دیگر را ببازند، اما دربی را نبازند؛ به عبارتی همه بازی‌ها یک طرف، دربی یک طرف.

جواد منافی در گفت‌وگو با میزان، درباره دیدار امروز دربی ۱۰۲ پایتخت اظهار داشت: این دربی حساس‌ترین دربی سال‌های اخیر است که انجام می‌شود، چون شرایط برای دو تیم بسیار حساس است. به ویژه پرسپولیس بعد از حذف از لیگ قهرمانان آسیا، فشار زیادی را تحمل می‌کند. بعد از باخت به الدحیل برخی از هواداران به کادر فنی و یحیی گل‌محمدی بی‌احترامی کردند و باید با کسب پیروزی در دربی تیم به شرایط سابق خودش بازگردد.

وی در مورد برتری تیم فوتبال پرسپولیس در هفته گذشته مقابل هوادار افزود: خوشبختانه پرسپولیس ۳ امتیاز دیدار مقابل تیم فوتبال هوادار را به دست آورد و با آرامش بیشتری به مصاف استقلال خواهد رفت. دربی برای هواداران همیشه شرایط خاصی دارد و بسیار مهم و حیاتی است. طرفدار هر دو تیم حاضر هستند بازی‌های دیگر را ببازند، اما دربی را نبازند و به عبارتی همه بازی‌ها یک طرف، دربی یک طرف.

*نکونام در فاز دفاعی تمام روزنه‌ها را خواهد بست

کارشناس فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا دربی دفاعی را شاهد خواهیم بود، عنوان کرد: استقلال می‌خواهد نبازد و ضمناً در کار‌های دفاعی خیلی خوب است. به طور حتم در دربی همچون بازی‌های قبلی، جواد نکونام در فاز دفاعی تمام روزنه‌ها را خواهد بست. به همین دلیل به احتمال زیاد دربی کم گلی را ببینیم، اما امیداورم اتفاقات خوبی برای پرسپولیس بیفتد.

پیشکسوت فوتبال با اشاره به اینکه باید هر دو تیم در دربی آرامش داشته باشند، ادامه داد: هر دو تیم انگیزه زیادی دارند تا دربی را نبازند و این مسئله باعث خواهد شد تا دیدار پر برخورد و پرحاشیه‌ای داشته باشیم. اما گل‌محمدی هرگاه آرام بوده، تیم را بهتر کوچ کرده و بازی را برده است.

*همه یاد گرفته‌اند به داور هجوم ببرند تا به نفع آن‌ها سوت بزند

منافی درباره قضاوت بنیادی‌فر در دربی گفت: در هر هفته از مسابقات لیگ برتر تنش و جنجال زیادی علیه داوران صورت می‌گیرد و داوران فشار زیادی را تحمل می‌کنند. جدیداً هم مد شده است که هر تیمی بیشتر داد و فریاد کند بازی را برنده می‌شود و همه یاد گرفته‌اند که به طرف داور هجوم ببرند تا به نفع آن‌ها سوت بزند. بر همین اساس نباید مربیان و بازیکنان استقلال و پرسپولیس در دربی روی داور فشار بیاورند، چون با اعتراض به داور شرایط سخت‌تر می‌شود. پس بهتر است داور با آرامش به کار قضاوت خود بپردازد تا بازی بدون جنجالی را شاهد باشیم.

وی در مورد استفاده از VAR در دیدار دربی کمک داور ویدئویی افزود: به طور حتم قضاوت هر بازی با VAR تنش کمتری برای داور بازی خواهد داشت و امیدوارم با استفاده از کمک داور ویدئویی در دیدار دربی بازی بدون حاشیه‌ای را ببینیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)