پرسپولیس نیوز : جواد منافی می‌گوید پرسپولیس به دنبال قهرمانی نیم‌فصل نیست و بازی به بازی پیش می‌رود تا به هدف موردنظر خود برسد.

مربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره آخرین شرایط این تیم پیش از بازی با سپاهان، ارزیابی خود از دلایل موفقیت‌های اخیر پرسپولیس، اهداف سرخپوشان در بازی‌های آینده و کار با علی دایی صحبت کرد.

 

متن این پرسش و پاسخ در زیر می‌آید.

 

از شرایط پرسپولیس پیش از بازی روز جمعه برابر سپاهان بگویید.

بعد از بازی با گسترش فولاد تمام تمرین‌هایمان را بر اساس نقاط ضعف و قوت سپاهان طراحی ‌کرده‌ایم. می‌دانیم که حریف قدرتمندی داریم. سپاهان چندین سال است که جزو مدعیان قهرمانی بوده و به نظرم بازی برای هر دو تیم سخت است. با تمرین‌های امروز و فردا به طور کامل آماده بازی با سپاهان می‌شویم.

 

به نظر می‌رسد امسال عبور از خط دفاعی پرسپولیس سخت شده است.

تیم خیلی خوب بسته شده است. البته روزهای اول انتقادها زیاد بود. همه می‌گفتند چرا اینقدر بازیکن جوان گرفته‌اید اما دایی به این بازیکنان اعتقاد دارد و می‌داند که چطور می‌تواند از آنها استفاده کند. اسکلت خط دفاع را حفظ کردیم و فقط میثم حسینی به مدافعان اضافه شد. در آن سو بازیکنان جوان زمان می‌خواستند تا با شرایط پرسپولیس، هوادارانش و سایر بازیکنان هماهنگ شوند. خوشبختانه الان به شرایطی رسیده‌ایم که این هماهنگی اتفاق افتاده و تیم یک‌دست شده است.

 

البته در خط حمله هم مشکلاتی دارید.

علاوه بر سیدصالحی، صادقیان، خلعتبری و عالیشاه مهاجمان خوب دیگری مثل غلامرضا رضایی، هادی نوروزی، محمد عباس‌زاده، میلاد غریبی و یونس شاکری را در اختیار داریم که در کوران مسابقات خیلی می‌توانند به پرسپولیس کمک کنند. درست است که کم گل زده‌ایم، اما در تمرین‌ها روی گلزنی به طور ویژه کار می‌کنیم و در این موضوع هم آمار خود را بهبود می‌دهیم. مطمئنم که هر تیمی مقابل خط حمله ما به مشکل می‌خورد؛ آن هم با وجود بازیکنان سرعتی که واقعا دفاع حریف را به هم می‌ریزند.

بعد از بازی با سپاهان به نسبت، دیدارهای آسان‌تری دارید و می‌توانید به قهرمانی نیم‌فصل فکر کنید.

به قهرمانی نیم‌فصل فکر نمی‌کنیم. فقط قله را می‌بینیم و سعی می‌کنیم بازی به بازی به آن قله نزدیک شویم اما باید این را بگویم که باید در بازی‌های دور رفت امتیازهای بیشتری جمع کنیم؛ چرا که در نیم‌فصل دوم بازی‌های بیشتری در خانه حریفان باید برگزار کنیم. سعی می‌کنیم حداکثر امتیازها را بگیریم.

چه برنامه‌ای دارید که بازیکنان جوان پرسپولیس که الان خوب هم بازی می‌کنند تحت تاثیر توجه بیش از حد قرار نگیرند و همچنان بازی خودشان را انجام دهند؟

درست است که بازیکنان جوانی داریم اما آنها در حین حال باتجربه هستند. فکر می‌کنم الان با جو پرسپولیس آشنا شده‌اند. مطمئن باشید دایی در تمرین‌ها آنقدر جدی است که اگر بازیکنی ذره‌ای از آمادگی‌اش کم شود بازیکن دیگری را جایگزین او کند. حواس دایی به همه جا هست. البته این بازیکنان هم می‌دانند که در پرسپولیس باید همیشه آماده باشند. ما هم با آنها صحبت می‌کنیم. کاری که دایی امسال در پرسپولیس انجام داده تا چند سال این تیم را بیمه می‌کند.

تغییرات مدیریتی سپاهان و تاثیر احتمالی آن در اردوی این تیم چقدر به پرسپولیس کمک می‌کند.

هر تیمی باید در زمین حرفش را بزند. فکر نمی‌کنم این مسائل دیگر روی هیچ تیمی تاثیر داشته باشد. تغییرات مدیریتی هم به خودشان مربوط است و ما به این موضوع اهمیت نمی‌دهیم. هر دو تیم سه امتیاز را می‌خواهند و باید ببینیم شرایط بازی چطور پیش می‌رود.

داستان سیستم‌ چرخشی نشستن دستیاران علی دایی روی نیمکت چیست؟

از روز اولی که به پرسپولیس آمدیم علی دایی گفت همه می‌خواهیم با هم کار کنیم و دستیار اول و دوم نداریم. مشکل خاصی وجود ندارد. همه برای سربلندی پرسپولیس تلاش می‌کنیم. در بازی‌ها هم یک در میان دستیارها روی نیمکت می‌نشینند. این مسائل مهم نیست. مهم خدمت به پرسپولیس و موفقیت این تیم است.

درباره داربی هم نظرتان را می‌گویید. چرا این بازی کیفیت لازم را ندارد؟

همه می‌دانیم که داربی شرایط خاص خودش را دارد. هیاهوها و حساسیت‌های کاذب باعث می‌شود زیبایی این بازی گرفته شود اما آن بازی تمام شد و دیگر نباید در موردش صحبت کرد. به فکر بازی‌های آینده هستیم و امیدواریم با سربلندی در دیدارهای بعدی در بالای جدول بمانیم و هواداران هم تا پایان فصل حمایت لازم را از تیم انجام دهند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)