پرسپولیس نیوز : سرپرست باشگاه پرسپولیس گفت: با واگذاری باشگاه پرسپولیس به بخش خصوصی تغییر و تحول در باشگاه حتمی خواهد بود.

بهروز منتقمی درباره واگذاری باشگاه پرسپولیس به بخش خصوصی، اموال و بدهی‌های باشگاه پرسپولیس و همچنین دربی 79 صحبت‌هایی را کرد که در زیر می‌خوانید:
 

 روز گذشته شما در جلسه‌ای با مسئولان سازمان خصوصی‌سازی در راه واگذاری پرسپولیس به بخش خصوصی شرکت کردید. درباره این جلسه صحبت کنید.

باشگاه پرسپولیس در آستانه واگذاری به بخش خصوصی است. ارزش سهام باشگاه تا پایان آذرماه از سوی سازمان خصوصی‌سازی اعلام می‌شود و نشست‌های مکرر مسئولان باشگاه پرسپولیس و مسئولان این سازمان در حال نتیجه دادن است البته پس از بررسی نهایی مدارک و اسناد، بدهی‌ها، دارایی‌ها و ارزش برند که در حال نهایی شدن است قیمت سهام از سوی سازمان خصوصی‌سازی اعلام خواهد شد و برای واگذاری به اشخاص حقیقی، حقوقی یا هر نوع واگذاری دیگر مکانیزم آن اعلام خواهد شد.

 بدهی‌های باشگاه پرسپولیس به صورت دقیق چقدر است؟

ما همه فهرست‌ها و لیست‌های خود را به مسئولان سازمان خصوصی‌سازی داده‌ایم و کارشناسان این سازمان این روزها در باشگاه در حال کنترل اسناد هستند و پس از اعلام نظر آنها رقم مربوطه به صورت دقیق مشخص خواهد شد.

 قیمت برند باشگاه پرسپولیس چقدر است؟ این مبلغ بالای 100 میلیارد تومان خواهد بود یا نه؟

رقمی در این باره به ما اعلام نشده اما وقتی از سوی کارشناسان به رقم دقیقی برسند حتما آن را اطلاع‌رسانی خواهند کرد اما فکر نمی‌کنم که کمتر از 100 میلیارد باشد چرا که پرسپولیس باشگاه بزرگی است هرچند که نمی‌توانم به صورت دقیق درباره قیمت برند باشگاه پرسپولیس حرف بزنم.

 درباره اموال باشگاه پرسپولیس بگویید و اینکه این باشگاه چه اموالی دارد؟

ببینید اموال ما دولتی است و اعلام رسمی در این باره را به مسئولان خصوصی‌سازی می‌دهیم و نمی‌توانیم آن را رسانه‌ای کنیم.

 اما استقلال هم باشگاهی دولتی است ولی آنها اموال‌شان را شامل کمپ، ساختمان باشگاه و زمین تلو را رسانه‌ای کردند!

این مسئله که مسئولان باشگاه استقلال اموال‌شان را اعلام کرده‌اند به خودشان مربوط است اما ما اموال‌مان را به مسئولان سازمان خصوصی‌سازی اعلام می‌کنیم.

 موضوع زمین درفشی‌فر به کجا رسید؟ اینکه فردی ادعای مالکیت بر این زمین را می‌کرد به کجا رسید؟

ما مصوبه هیأت‌ دولت را داریم که این مجموعه به ما واگذار شده و ما هم این مسئله را به مسئولان سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده‌ایم اما اگر کسی درباره این فرد معارض اطلاعی دارد به ما بگوید هرچند که در زمان حضور من در باشگاه پرسپولیس چنین مسئله‌ای وجود نداشته است؟

آیا شفافیت مالی در باشگاه پرسپولیس برای واگذاری این باشگاه به بخش خصوصی وجود دارد؟

این مسئله را کارشناسان سازمان خصوصی می‌توانند اعلام کنند و اگر ما حرفی بزنیم به نوعی تحریف واقعیت می‌شود و بهتر است که کارشناسان سازمان خصوصی‌سازی در این باره اعلام نظر کنند.

 آیا باشگاه به فردی واگذار خواهد شد یا به گروه؟

مکانیزم واگذاری در اختیار سازمان خصوصی‌سازی است و ما تنها می‌توانیم پیشنهاد بدهیم که کسی در این حوزه وارد بشود یا نه اما اینکه پرسپولیس را به فرد حقیقی بدهند یا حقوقی یا اینکه به صورت مشارکتی کنسرسیومی تشکیل شود و مسئولیت باشگاه را به عهده بگیرد در حیطه اختیارات مسئولان سازمان خصوصی‌سازی است و تشخیص این مسئله در دست آنهاست.

 گویا روز گذشته هم از شما در جلسه با مسئولان سازمان خصوصی‌سازی تقدیر شده است.

حسینی رئیس سازمان خصوصی‌سازی به ما لطف داشت و در جلسه دیروز از همکاری مدیران باشگاه پرسپولیس در راه خصوصی‌سازی و عزمی که در این رابطه وجود دارد تشکر کرد اما باید بگویم همه ارگان‌ها عزم جدی‌ای دارند که تا پایان سال پرسپولیس خصوصی شود و آن را به صاحبش تحویل دهند!

 با این شرایط احتمال تغییر و تحول در پرسپولیس هم وجود دارد؟

تغییر و تحول که در باشگاه پرسپولیس حتمی است چرا که افراد جدیدی که بیایند تعیین می‌کنند که چه کسانی در باشگاه باشند یا نباشند. البته هر کسی که بخواهد زمام امور را در اختیار بگیرد باید از کمیسیون ماده 5 وزارت ورزش مجوز باشگاه‌داری بگیرد.

 پس رئیس هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس چطور در مصاحبه‌ای عنوان کرده که علی دایی یکی از گزینه‌های فصل بعد باشگاه پرسپولیس است؟! مگر سیاسی مطمئن است که سال آینده در پرسپولیس حضور خواهد داشت؟ اگر این مسئله وجود دارد دو موضوع مطرح می‌شود یا اینکه پرسپولیس خصوصی نخواهد شد و با همین روند به کارش ادامه خواهد داد و یا اینکه سیاسی یکی از خریداران باشگاه پرسپولیس خواهد بود که از حضورش در این تیم در سال آینده هم صحبت کرده است؟!

در صحبت‌های رئیس هیأت‌مدیره و حتی صحبت‌های خصوصی از او ندیدم یا نشنیدم که بیان کند عضو خریداران باشگاه پرسپولیس است و من هم نمی‌توانم در این باره صحبت کنم.

 دربی 79 نزدیک است. درباره این بازی سنتی چه صحبتی دارید؟

نگاه ما به هواداران دو تیم است چرا که هواداران به این بازی علاقه دارند و دو تیم بزرگ کشور با هم بازی می‌کنند که این بازی می‌تواند به سرمایه ملی فوتبال ما کمک کند و قطعا هر دو تیم به دنبال امتیاز هستند چرا که استقلال می‌خواهد به صدر جدول برسد و ما هم نیاز مبرمی به امتیاز این بازی داریم و امیدوارم که سه امتیاز این بازی به ما برسد چرا که عزم جدی‌ای در تیم ما وجود دارد که برد در این بازی را به دست بیاوریم هرچند که هواداران و بازیکنان دو تیم باید از حاشیه‌ها پرهیز کنند.

 برای این بازی و پیروزی در آن پاداشی در نظر گرفته‌اید؟

پاداش از ابزارهای انگیزه است و نمی‌توان کار خوب را بی‌پاداش گذاشت اما حتما در صورت پیروزی پاداش می‌دهیم اما نوع و اندازه آن را هیأت‌مدیره مشخص می‌کند.

 در تعطیلات نیم‌فصل چه اردوهایی برای پرسپولیس در نظر گرفته‌اید؟

حمید درخشان درخواستی به باشگاه داده که البته باید ابتدا مصوب شود و سپس به آن عمل گردد اما سرمربی پرسپولیس هم درخواست اردوی داخلی داده و هم اردوی خارجی و بهتر است درباره مسائل فنی کادر فنی پاسخگو باشد.

 پرسپولیس یکی از تیم‌هایی بود که به سبک تعیین شده برای بودجه باشگاه در نقل و انتقالات نزدیک شده بود اما کادر فنی شما قصد دارد در نیم‌فصل بازیکن یا بازیکنانی به تیم اضافه کند. در این صورت تکلیف رد شدن از سقف بودجه باشگاه چطور خواهد بود؟

در این باره به عنوان یکی از تیم‌هایی که در لیگ قهرمانان آسیا حضور داریم نشستی با مهدی تاج رئیس سازمان لیگ برگزار کردیم و پیشنهاد کتبی‌مان را درباره افزایش بودجه اعلام کردیم چرا که زمانی مسئولیت باشگاه پرسپولیس به من رسید که بودجه این تیم بسته شده بود و تاج هم موافقت حضوری خود را با این مسئله اعلام کرد اما هنوز به صورت مکتوب پاسخی به درخواست ما داده نشده است هرچند که ما مبلغ قرارداد‌ها را به سازمان لیگ بردیم و در حالی که می‌توانستیم تا 18 میلیارد تومان به عنوان سقف بودجه باشگاه هزینه کنیم اما هزینه‌های ما در حال حاضر در حدود 16 میلیارد و خرده‌ای است و اگر بودجه‌ای هم به ما اضافه شود در زمینه جذب بازیکن مشکلی نخواهیم داشت.

 شما چه مبلغی را به مسئولان سازمان لیگ برای افزایش بودجه پیشنهاد داده‌اید؟

ما پیشنهادی نداده‌ایم و این مسئله را در اختیار مسئولان سازمان لیگ قرار دادیم و آنها قرار است در این باره مبلغی را اعلام کنند هرچند که ما موافقت حضوری آنها را در این خصوص گرفته‌ایم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)