پرسپولیس نیوز : قائم مقام پیشین باشگاه پرسپولیس گفت: طرح استفاده از کمک های مردمی برای اداره امور پرسپولیس یک طرح آزموده شده است و با شکست روبه رو خواهد شد.

بهروز منتقمی درباره موضوع کمک های مردمی به پرسپولیس اظهار داشت: طرح استفاده از کمک های مردمی برای اداره امور پرسپولیس مستلزم اجرای اقدامات گوناگون است. در وهله اول هرگونه درآمدی که قرار باشد از ناحیه هبه، مساعدت، همت عالی، کمک مردمی و مواردی از این دست در سیستم دولتی باید با طی مراحل اداری خاصی انجام شود. در این ارتباط باید حساب خاصی به نام کمک های مردمی افتتاح گردد. پس از آن باید از اداره کل امور اقتصاد و دارایی مجوز دریافت گردد. همچنین علاوه بر مصوبه هیات مدیره تاییدیه مجمع عمومی که در باشگاه پرسپولیس سه وزیر در آن حضور دارند الزامی خواهد بود. هرگونه کمک مردمی باید با مشخص بودن دلیل کمک و محلی که باید هزینه شود صورت گیرد. همچنین نهادهایی مانند دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور باید روی دخل و خرج این حساب نظارت داشته باشند. پس از آن تازه بحث اعتماد مردم به میان می آید.

وی ادامه داد: در حال حاضر فقط اسم باشگاه پرسپولیس مردمی است. مسوولان باشگاه را مردم انتخاب نمی کنند. نماینده مردم در هیات مدیره حضور ندارند. اعضایی که مردم انتخاب کرده باشند در تصمیم گیری ها حضور ندارند. در چنین شرایطی چگونه می توانیم از مردم توقع داشته باشیم با تمام علاقه مندی هایی که دارند اعتماد کنند و مشارکت آنها در سطحی باشد که بتوان به واسطه آن باشگاه را اداره کرد. چنین طرحی معمولا اولین ایده ای است که شاید به ذهن مسوولان سابق پرسپولیس هم رسیده باشد. اما چرا تاکنون به محل تامین نیازهای مالی باشگاه تبدیل نشده است. این سوال بسیار اهمیت دارد. اینکه ما چقدر اعتمادسازی کنیم ، میزان کمکی که جمع آوری خواهد شد را مشخص می کند. ولی به اعتقاد من با توجه به شناختی که از پرسپولیس پیدا کرده ام این طرح به عنوان برآورنده نیاز مالی باشگاه با شکست روبه رو خواهد شد.

منتقمی با اشاره به شرایط تیم پرسپولیس درباره پیش بینی خود از آینده خاطرنشان کرد: هنوز برای نظر دادن زود است. با یک پیروزی نمی توان به جمع بندی رسید. ابتدا باید فصل را به نیمه برسانیم و بعد ارزیابی شرایط را داشته باشیم. ولی به طور کلی اعتقاد دارم برای موفقیت تنها توان تیم مهم نیست. باشگاه از نظر مالی  واسپانسری در تنگنا  قرار دارد. در اولین اقدام باید این مساله حل شود محل درآمد باشگاه باید تعریف شده باشد تا بتوان روی ادامه فصل برنامه ریزی کرد.

سرپرست پیشین باشگاه پرسپولیس در ارتباط با طرح های جدیدی که برای اداره پرسپولیس به شکل دولتی ارایه شده است تصریح کرد: پرسپولیس باید از این بلاتکلیفی خارج شود تا بتوان در آن برنامه ریزی چند ساله انجام داد در حال حاضر هر روز تعریف جدیدی ارایه می شود و این نمی تواند به حل مشکلات کمک کند. من با این نگاه که پرسپولیس تحت هر عنوانی دولتی بماند موافق نیستم و طرفدار اجرای اصل 44  و حرکت خصوصی سازی هستم. اما باید مکانیزم این امر به درستی تعریف شود. متاسفانه چون راه به خوبی طی نشد در حال بازگشت به همان حالت اولیه هستیم. حالا عنوان چه باشد فرقی نمی کند. مساله این است که پرسپولیس همچنان دولتی باقی می ماند و این به معنای چرخیدن به دور خودمان است. به عقیده من پرسپولیس می تواند در مسیر خصوصی سازی حرکت کند ولی کاملا تحت نظر دستگاه های دولتی باشد. همه موارد تعاریف خاص خود را دارند منوط به آنکه عقب نشینی نکنیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)