پرسپولیس نیوز : سرپرست باشگاه پرسپولیس می‌گوید بهتر است پول حق پخش تلویزیونی به حساب سازمان لیگ واریز شود.

بهروز منتقمی درباره مساله حق پخش تلویزیونی اظهار کرد: بالاخره باید این توافق انجام می‌شد، زیرا مردم علاقمند به فوتبال از تماشای آن محروم بودند. بخش اعظمی از علاقمندان به فوتبال خانم‌ها هستند که نمی‌توانند به ورزشگاه بروند و فقط از طریق تلویزیون می‌توانند بازی‌ها را ببینند.

وی افزود: اما نکته قابل تامل در اینجاست که بخش اعظمی از منابع درآمد باشگاه‌ها به دریافت حق پخش تلویزیونی بر می‌گردد. در بیشتر باشگاه‌های دنیا درآمد بالایی را از حق پخش دریافت می‌کنند. من از فدراسیون فوتبال تشکر می‌کنم که با ایستادگی که انجام داد حق باشگاه‌ها را گرفت.

منتقمی افزود: صدا و سیما مشکلات خودش را دارد و این مشکلات به باشگاه‌ها مربوط نمی‌شود. اگر حق فوتبال را واقعی پرداخت می‌کردند باشگاه ما الان بدهی میلیاردی نداشت. خیلی وقت‌ها این پولها به درستی پرداخت نمی‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فکر نمی‌کنید توافق حاصل شده به نفع فوتبال نبود؟ اظهار کرد: مساله حق پخش به هیات دولت کشیده شد و بر اساس مصوبه هیات دولت توافق حاصل شد. وقتی دولت دستوری می‌دهد همه باید از آن اطاعت کنند، اما در نظر داشته باشید که قرار است در بودجه سال 1394 مبلغی برای حق پخش تلویزیونی در نظر گرفته شود و با تصمیم نمایندگان مجلس شورای اسلامی به فوتبال پرداخت شود.

منتقمی با بیان این که بهتر است این پول از طریق سازمان لیگ میان باشگاه‌ها تقسیم شود، اظهار کرد: این که این پول چگونه و به چه طریقی به فوتبال برسد را مجلس شورای اسلامی مشخص می‌کند. اگر یک ردیف بودجه خاصی برایش تعریف کند که می‌تواند مستقیما به فدراسیون فوتبال بدهد تا به دست باشگاه‌ها برسد، اما احتمال هم دارد که این پول را به وزارت ورزش و جوانان بدهد تا این وزارت پول را میان باشگاه‌ها تقسیم کند. بهتر است از طریق فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ به باشگاه‌ها برسد، اما اگر از طریق وزارت ورزش و جوانان رسید راضی کننده است.

سرپرست باشگاه پرسپولیس در ادامه درباره پیام صادقیان نیز گفت: قرار است امروز (چهارشنبه) ساعت 15 جلسه کمیته‌ انضباطی برگزار شود تا درباره گزارشی که از سوی سرپرست تیم به دستمان رسیده است، تصمیم‌گیری کند. هر تصمیمی که این کمیته‌ درباره این گزارش بگیرد مورد قبول ماست.

منتقمی درباره تاریخ برگزاری داربی هفتاد و نهم هم، اظهار کرد: طبق آخرین توافقی که در سازمان لیگ انجام دادیم قرار است این بازی در دوم آذر برگزار شود. اگر سازمان لیگ بتواند موافقت‌های قانونی همچون شورای تامین را کسب کند این بازی در همان تاریخ دوم آذر ماه برگزار می‌شود، اما اگر این اتفاق رخ ندهد باید جلسه دیگری را برگزار کنیم و درباره تاریخ داربی تصمیم‌گیری کنیم. مساله‌ مهم این است که قبل از داربی برای ما بازی جام حذفی نگذارند. تا این لحظه خبری درباره نهایی شدن تاریخ داربی به دست ما نرسیده و منتظریم شورای تامین نظرش را اعلام کند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)