مرجع خبری پرسپولیس : با تصویب اصلاحات اساسنامه فدراسیون فوتبال ، منشور اخلاقی از اساسنامه این فدراسیون حذف شد.

 

با تصويب اصلاحات اساسنامه فدراسيون فوتبال، كميته تيم‌هاي ملي از اساسنامه حذف و كميته‌هاي فني و توسعه، اخلاق و نيز اتحاديه‌هاي مربيان، بازيكنان و داوران تشكيل خواهند شد.

مهدي تاج با اعلام اين خبر درباره جلسه فوق‌العاده اصلاح اساسنامه فدراسيون فوتبال كه روز گذشته (يكشنبه) برگزار شد، اظهار كرد: تمام موارد پيشنهادي براي اصلاح اساسنامه فدراسيون غير از بحث انتخابي يا انتصابي بودن نايب رييس اول، به تصويب رسيد. در اين جلسه حميد سجادي معاون ورزش حرفه‌اي و قهرماني وزارت ورزش و جوانان حضور فعال داشت و سعي كرد نظارت كارشناسانه وزارتخانه هم اعمال شود. اين جلسه با حضور 13 نفر تشكيل شد و اكثر اعضا نسبت به اصلاحات پيشنهادي هم‌نظر بودند. تنها موضوعي كه به تصويب نرسيد با موافقان و مخالفان متعددي روبه‌رو شد كه در نهايت راي‌گيري درباره آن به مجمع فوق‌العاده فدراسيون موكول شد.

 

 

نايب رييس فدراسيون در بيان مهم‌ترين مصوبات اين جلسه گفت: حذف كميته تيم‌هاي ملي از اساسنامه يكي از مهم‌ترين اصلاحيه‌ها بود و تمام وظايف اين كميته به داخل كميته‌اي تحت عنوان كميته فني و توسعه منتقل شد. كميته فني و توسعه تمام مسائل فني و تحقيقاتي فوتبال را پوشش مي‌دهد. كميته فني قبلا بود اما الان با اختيارات جدي‌تر و منسجم‌تري تحت عنوان كميته فني و توسعه، تشكيل مي‌شود. كارهاي فكري در حوزه‌هاي مختلف فوتبال در اين كميته انجام مي‌شود و اين كميته بهترين فضا براي گزينش‌هاي فني است كه پيشنهادات را بررسي كرده و به رييس فدراسيون ارائه مي‌دهد.

 

وي افزود: معتقدم بايد در اين كميته آدم‌هاي فني فوتبالي حضور داشته باشند و نبايد اكثر اعضاي آن از مسئولان فدراسيون تشكيل شود. به طور مثال بايد در اين كميته از بهترين كارشناسان، صاحب‌نظران، مربيان، پيشكسوتان و… در فوتبال عضو باشند. تعداد اعضاي كميته به طور دقيق مشخص نشد اما مي‌تواند تا حد يك رييس، يك معاون و 11 عضو داشته باشد.

 

تاج از افزايش اختيارات رييس فدراسيون در اساسنامه جديد خبر داد و گفت: بنا بر تغييري كه يكي از بندهاي اساسنامه داشت، اختيارات رييس فدراسيون را افزايش داديم به طوري كه اختيار كامل انتخاب سرمربيان تيم‌هاي ملي بر عهده رييس فدراسيون است. كميته فني و توسعه گزينه‌هاي پيشنهادي را بررسي كرده و انتخابش را به رييس فدراسيون اعلام مي‌كنند. حال رييس مي‌تواند اين انتخاب را تاييد يا نفي كند. پيش از اين انتخاب سرمربيان تيم‌هاي ملي نياز به موافقت هيات رييسه فدراسيون هم داشت كه ديگر چنين نخواهد بود. معتقدم اين حق قانوني رييس است كه چنين اختياري داشته باشد.

 

وي در بيان يكي ديگر از تغييرات اساسنامه فدراسيون خاطرنشان كرد: همچنين طبق اساسنامه جديد اگر رييس فدراسيون استعفا دهد، به طور اتوماتيك نايب رييس اول، رييس خواهد شد. اگر هم رييس و نايب رييس اول استعفا دهند، نايب رييس دوم هدايت فدراسيون را بر عهده خواهد گرفت و اگر همه آن‌ها به طور دسته جمعي استعفا دهند، مجمع فوق‌العاده تشكيل شده و از بين اعضا يك نفر به عنوان رييس انتخاب مي‌شود.

 

نايب رييس فدراسيون از كميته شدن ستاد منشور اخلاقي در اساسنامه تغيير يافته فدراسيون هم خبر داد و خاطرنشان كرد: در ركن قضايي فدراسيون، سه كميته ديده شده كه شامل كميته انضباطي، كميته استيناف و كميته اخلاق است. پيش از اين مسائلي در ستاد منشور اخلاقي پيگيري مي‌شد كه حال به صورت يك كار كميته‌اي در كميته اخلاق پيگيري مي‌شود. وظايف اين كميته‌ها كاملا از يكديگر تفكيك شده‌اند. طبق شرح وظايفي كه براي كميته اخلاق فدراسيون تعريف شده، تمامي مسائل و اتفاقات مربوط به خارج از زمين چمن، تباني‌ها، رشوه‌ها، بداخلاقي‌ها، اختلافات و اتهامات مالي، كاري و… در حيطه وظايف اين كميته است. اين كميته بر تمامي فعال و دست‌اندركاران فوتبال نظارت خواهد كرد. فكر مي‌كنم تشكيلات حراست فدراسيون مي‌تواند بازوي خوبي براي كميته اخلاق فدراسيون باشد.

 

وي درباره تغييراتي كه در به رسميت شناختن اتحاديه‌هاي مختلف در فوتبال ايجاد شده نيز اظهار كرد: پيش از اين اتحاديه مديران باشگاه‌ها تشكيل و فعال بود اما از الان به بعد علاوه بر اين اتحاديه، مقرر شد تا اتحاديه‌هاي رسمي مربيان، بازيكنان و داوران هم تشكيل شود و هر كدام از اين اتحاديه‌ها نماينده‌ي صاحب رايي را در مجمع فدراسيون داشته باشند.

 

تاج درباره زمان تشكيل مجمع فوق‌العاده و نيز تاريخ دقيق انتخابات فدراسيون گفت: تلاش مي‌كنيم تا طي 20 روز آينده مجمع فوق‌العاده فدراسيون برگزار شود. در آن مجمع موضوع انتخابي يا انتصابي نايب رييس اول فدراسيون به راي گذاشته مي‌شود و همچنين در آن جلسه تاريخ دقيق انتخابات فدراسيون تعيين خواهد شد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)