سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران از دیدار تیمش مقابل تراکتورسازی به عنوان یک بازی سخت و مهم یاد کرد و مدعی شد سرخابی‌های پایتخت هر سال با ترس و لرز لیگ را آغاز می‌کنند.

علیرضا منصوریان در نشست خبری پیش از بازی استقلال تهران – تراکتورسازی، اظهار داشت: به یحیی گل‌محمدی و تیم همراه‌شان خوش‌آمد می‌گویم. فردا بازی سخت و مهمی داریم. اعتقاد دارم قبل از اینکه با تراکتورسازی بازی کنیم، باید با تفکرات کادر فنی آنها مسابقه بدهیم.

باید به گل‌محمدی و دستیارانش احترام گذاشت
وی ادامه داد: کادرفنی تیم فوتبال تراکتورسازی فارغ از هر نتیجه‌ای که در دیدار فردا حاصل شود، همیشه زحمت و وقت زیادی را برای کار خود قائل می‌شود. آنها هم‌کلاسی‌های سابق من در کلاس مربیگری C ، B ، A و پرولایسنس هستند و از معدود کادرهای فنی هستند که برای کار خود احترام قائل می‌شوند و در روز شش هفت ساعت زمان می‌گذارند. من این کادرفنی را از زمان حضور در ذوب‌آهن می‌شناسم و باید به آنها احترام گذاشت. در خصوص دیدار فردا هم باید بگویم با توجه به اینکه هم تراکتورسازی و هم ما به دنبال فوتبال بازی کردن هستیم، قطعاً شاهد بازی زیبایی خواهیم بود و امیدوارم به یاری حق با ارائه عملکرد خوب سه امتیاز را در تهران نگه داریم.

ارتباط ما با هواداران مثل برادر است
سرمربی تیم فوتبال استقلال در واکنش به طرح این موضوع که هواداران استقلال در دیدار قبلی اعتراض کردند، گفت: من چیزی نشنیدم. چیزهایی که سورپرایز هستند تنها شما می‌شنوید! من آخرین نفری بودم که در حال رفتن به رختکن بودم و عقیل کعبی بازیکن استقلال خوزستان را همراهی می‌کردم. ارتباط ما با هواداران مثل برادر است. هوادارانی که ما سال گذشته تا مرز بدترین جایگاه یعنی چهاردهمی و پانزدهمی جدول رفتیم، اما اطمینان کردند و آخر فصل تیم را در جایگاه دوم جدول تحویل‌شان دادیم، هرچند که جایگاه خوبی برای آنها نبود، اما سعی و تلاش می‌کنیم که امسال بهتر نتیجه بگیریم.

مسیر پیشرفت‌مان از بازی فردا آغاز می‌شود
منصوریان در مورد اینکه باز هم نگران نیست که به مانند فصل گذشته امتیازات اول فصل را از دست بدهد، گفت: نه، نگران نیستیم، چرا که روش بازی‌مان را عوض کردیم. اگر به فوتبال روز دنیا نگاه کرده باشید، فوتبال حوصله‌داری و بازی خوبی را به نمایش می‌گذارند. می‌خواهیم قولی را که به هواداران دادیم، عملیاتی کنیم. سال گذشته در ابتدای فصل تیم ما ریتم جالبی نداشت، اما به مرور با کمک جوانان خوب بازی کردیم. امسال هم ستاره‌های خوبی به تیم اضافه کردیم و برای رسیدن به هدف‌مان زحمت کشیدیم. قطعاً نتیجه هم می‌گیریم. ما شکل فوتبال‌مان را تغییر دادیم و امسال این اتفاقات نمی‌افتد و به یاری حق مسیر پیشرفت‌مان از بازی فردا آغاز خواهد شد.

ستاره‌ها تضمینی برای قهرمانی نیستند
وی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی که «هواداران استقلال در فصل گذشته و با وجود نتایج ضعیف این تیم در ابتدای فصل به خوبی حمایت کردند. با توجه به جذب ستاره‌ها در این فصل این رفتار را نیز در این فصل انجام می‌دهند؟»، خاطر نشان کرد: هواداران استقلال و پرسپولیس همیشه عادت به قهرمانی دارند و به همین دلیل است که از صددرصد هواداران فوتبال ما ۹۰ درصد هوادار این دو تیم هستند. در خصوص ستاره‌ها نیز باید بگویم که آنها همیشه تضمینی برای قهرمانی نیستند و مهمترین مسئله‌ای که من در دیدار روز گذشته با مدیر باشگاه داشتم به او اعلام کردم. ما کارهای تاکتیکی را انجام می‌دهیم، اما همدلی از هر مسئله‌ای مهم‌تر است. نشانه‌های خوبی نیز از این موضوع در تیم می‌بینم و نگرانی ندارم، در جذب ستاره‌های خود نیز بسیار خوب عمل کردیم و با وجود اینکه می‌توانستیم چند بازیکنی که هیاهوی زیادی در خصوص آنها وجود داشت جذب کنیم، اما سعی کردیم توازن اخلاقی را نیز حفظ کنیم. در کنار جذب ستاره‌ها تلاش‌مان این بود که نیروهای جوان خود را در مجموعه باشگاه نگه داریم و خداراشکر تیم خوبی جمع کردیم. همان‌طور که گفتم ستاره تضمینی برای قهرمانی نیست، چرا که کنترل و مهار آنها نیز کار مهمی است. در ابتدای فصل چهار ستاره به تیم ما پیوستند که تا این لحظه نیز بسیار پای کار بودند و به ما کمک کرده‌اند.

بازیکنان جوان برای حضور در تیم‌های بزرگ باید پلکانی به تیم اضافه شوند
سرمربی تیم فوتبال استقلال در خصوص وضعیت مصدومان این تیم و همچنین شرایط آرمین سهرابیان عنوان کرد: ما دو بازیکن مصدوم داریم و به همین دلیل امسال سعی کردیم نیمکت پروپیمانی داشته باشیم. سهرابیان نیز توانایی بازی در دفاع وسط و دفاع چپ را دارد، اما من معتقدم بازیکنان جوان برای حضور در تیم‌های بزرگ باید پلکانی به تیم اضافه شوند. ما در دفاع چپ یعقوب کریمی و آرمین سهرابیان و در دفاع راست، خسرو حیدری و وریا غفوری حضور دارند.

حیدری از اوایل هفته آینده به جمع ما اضافه می‌شود
وی ادامه داد: در دیدار گذشته خسرو حیدری از ناحیه کشاله درد داشت و برای اینکه مصدومیت سال گذشته او پیش نیاید به او یک هفته کامل استراحت دادیم. حیدری از اوایل هفته آینده به جمع ما اضافه خواهد شد.

با حضور پادوانی در خط دفاعی پرستیژ تیم ما بالا خواهد رفت
منصوریان در خصوص وضعیت لئاندرو پادوانی و فرشید اسماعیلی خاطرنشان کرد: هر دوی این بازیکنان تمرینات خود را شروع کردند و نکته امیدوارکننده برای ما این بود که یک فیلمی از بدنساز تیم ملی از وضعیت امید ابراهیمی برای من فرستاد که بسیار امیدوارکننده بود. (در این لحظه سرمربی استقلال به تخته کوبید تا ابراهیمی چشم نخورد) با بازگشت امید نیز شرایط ما بسیار خوب خواهد شد. فرشید اسماعیلی نیز نیروی کارآمدی برای ماست و همین‌طور با بازگشت پادوانی و حضور او در کنار پژمان منتظری پرستیژ تیم ما بالا خواهد رفت. حضور پادوانی و منتظری با توجه به خصوصیات حمل توپ آنها باعث خواهد شد ما دو بازیکن شماره شش نیز در خط دفاعی خود داشته باشیم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این پرسش که استقلال چهار سال است که در تهران نتوانسته تراکتورسازی را شکست دهد، گفت: تراکتورسازی به نوعی در چند سال اخیر مسیر روبه‌جلو‌یی داشته و مقابل استقلال مستحکم بازی کرده است، سال گذشته می‌توانستیم جریان بازی را تغییر دهیم، اما روی ناشی‌گری و کم‌حوصلگی بازیکنان‌مان دو گل خوردیم.

از هواداران می‌خواهیم که تنهای‌مان نگذارند
«ما از دو هفته ابتدایی لیگ عبور کردیم و نمی‌خواهم بگویم چطور بازی کردیم» وی با بیان این جمله افزود: مسیر ما روبه‌جلوست و دیدار فردا برای هواداران ما مهم است. از آنها می‌خواهیم که تنهای‌مان نگذارند. ما از بازیکنان‌مان می‌خواهیم که مستحکم‌تر وارد بازی شوند، چرا که هم باید اولین بردمان را در لیگ کسب کنیم و هم نوار پیروزی‌های تراکتورسازی در تهران پاره شود.

قائدی در ترکیب اصلی قرار نمی‌گیرد
وی در پاسخ به این سؤال که «آیا مهدی قائدی با توجه به نمایش خوبش در هفته گذشته می‌تواند در ترکیب اصلی قرار بگیرد؟»، گفت: در حال حاضر نه! ما به دلیل جثه‌ای که دارد بدنسازی را به صورت کامل با او انجام ندادیم. او و یکی دو بازیکن دیگر با صلاحدید میک درموت مربی بدنساز، بدنسازی فشرده انجام نداده و بیشتر از آنها بازی گرفتیم تا بتوانند به فرم بدنی برسند. ما در تمرینات از حسین حیدری و مهدی قائدی بازی گرفته‌ایم و فکر می‌کنم برای اینکه از قائدی در ترکیب اصلی استفاده کنیم باید چهار پنج هفته بگذرد.

قائدی با صورتش نشان داد هر زمان بخواهیم آماده بازی است
سرمربی تیم فوتبال استقلال تصریح کرد: قائدی با جثه‌ کوچکی که دارد در بازی با استقلال خوزستان اصلاً در فضای سنگین ورزشگاه آزادی قرار نگرفت. جالب است که بدانید او برای اولین بار به ورزشگاه آزادی می‌آمد. او با صورتش به ما نشان داد که هر وقت به او بگوییم آماده بازی کردن است. اگر قائدی به فرم استاندارد برسد به سرعت یکی از بازیکنان خوب ما خواهد شد. در این میان تجربه تلخ ستاره‌های گذشته فوتبال‌مان را داریم که وقتی از شهرستان به تهران می‌آیند تحت‌تأثیر جذابیت تهران قرار می‌گیرند، به همین دلیل از قائدی مراقبت خواهیم کرد. شاید او ناراحت شود اما اجازه نمی‌دهیم در هر جایی حضور پیدا کند، کار او باید استراحت کردن و داشتن یک تغذیه خوب باشد.

ما و پرسپولیس هر سال با ترس و لرز لیگ را آغاز می‌کنیم
منصوریان در واکنش به اولتیماتوم AFC به نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا برای پرداخت بدهی‌های‌شان و اینکه مدیریت استقلال به تنهایی می‌تواند این مشکل را حل کند، گفت: امکان ندارد که مدیریت این چهار باشگاه ما به تنهایی مشکل را حل کنند. کاری به بحث تراکتورسازی نداریم، اما استقلال و پرسپولیس به شدت بدهکار هستند. دولت می‌تواند مصوبه‌ای داشته باشد تا این مشکل حل شود. شخص وزیر ورزش و دولت می‌توانند کمک کنند تا یک جا برای همیشه این مشکل به پایان برسد. ما و پرسپولیس هر سال با ترس و لرز لیگ را آغاز می‌کنیم. درست است که از من که زمانی که بازیکن استقلال بودم تا همه بازیکنان و مربیان دیگر دوست دارند به حق و حقوق‌شان برسند، اما در سال‌های اخیر مدیریت‌ها تغییر کردند و بدهی روی بدهی آمده و روی این بدهی‌ها هم سود می‌آید.

باید یک جا مشکلات استقلال و پرسپولیس حل شود
وی با تشکر از رئیس اداره مالیات گفت: از تقوی‌نژاد تشکر می‌کنم که برای تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا دستور داد تا در بحث مالیات از حضور لیگ قهرمانان آسیا جا نمانند. طلبکاران حق دارند که به حق و حقوق خود برسند، اما باید یک جا مشکلات استقلال و پرسپولیس حل شود، این موضوع اتفاقی نیست که بگوییم مصطفی آجورلو، علی‌اکبر طاهری و رضا افتخاری آن را حل خواهند کرد، باشگاه استقلال به تنهایی ۷۰، ۸۰ میلیارد بدهی مالیاتی دارد و این مسئله از دست مدیران خارج است.

اسپانسر فردا صبح بگوید همکاری نمی‌کنیم دیگر منبع مالی نداریم
«حل بدهی‌های استقلال و پرسپولیس عزم ملی می‌خواهد»، منصوریان با تأکید بر این موضوع خاطرنشان کرد: تیم‌های صنعتی می‌توانند از بودجه خود استفاده کنند، اما اگر اسپانسرهای سرخابی‌ها صبح بگویند همکاری نمی‌کنیم ما دیگر منابع مالی نداریم. استقلال و پرسپولیس بزرگ‌ترین بنگاه مالی هستند و دولت باید به حل مشکلات آنها ورود کند. شما می‌دانید که هر سال برای جذب بازیکنان جدید و گرفتن مجوز بازی‌شان باید ۱۰ درصد از بدهی‌های گذشته را پرداخت کنیم. جدیداً هم باب شده تا طلبکاران داخلی را برای شکایت به AFC تشویق کنند. اگر بدهی‌های استقلال و پرسپولیس صفر شود حداقل می‌توانیم بگوییم به مرز صفر رسیده‌ایم و کاری نداریم که پایین‌تر قرار داریم یا بالاتر.

اگر دولت در مشکلات ما ورود نکند، شرایط‌مان سخت‌تر می‌شود
سرمربی تیم فوتبال استقلال راجه به اینکه در حال حاضر خطری جدی استقلال را تهدید می‌کند، عنوان کرد: خطر که کاملاً جدی است و اگر دولت در مشکلات ما ورود نکند، مشکلات سختی را پیش روی خود می‌بینیم. همان‌طور که AFC در سال گذشته الاتحاد را که زمانی تنها ۲۵۰ میلیارد برای خط حمله خود خرید می‌کرد، از مسابقات کنار گذاشت و به آنها رحم نکرد، به ما هم رحم نمی‌کند. ما هنوز به آن نقطه نرسیدیم ولی به دلیل بدهی‌های داخلی در حال آسیب دیدن هستیم.

مشکلات ما با یک دستور برطرف خواهد شد
منصوریان در پاسخ به این سؤال که مشکلات و بدهی‌های مالی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس روی بازیکنان اثر خواهد گذاشت، گفت: تأثیر این مسائل که بسیار منفی است. مشکل ما در حال حاضر این است که نمی‌دانیم منابع مالی که برای استقلال و پرسپولیس جذب می‌شود مشخص نیست که باید به داخل تیم تزریق کنیم یا آن را به طلبکارانی که زمانی در مسیر قهرمانی این تیم‌ها زحمت کشیده‌اند، پرداخت کنیم. اتفاقات عجیب و غریب در خصوص این دو تیم بسیار زیاد است و هر سال بدهی‌ مالی آنها بیشتر می‌شود. سال گذشته و حتی امسال سازمان امور مالیاتی به ما لطف کرد که توانستیم در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و همچنین اردوی پیش‌فصل به خارج از کشور برویم. مشکلات ما را تنها دولت و وزیر هستند که با یک دستور می‌توانند حل کنند و این دو تیم را از این مخمصه‌ها نجات بدهند. قطعاً در ادامه مسابقات ما نگران خواهیم بود و این مسئله روی روحیه بازیکنان نیز تأثیر منفی خواهد گذاشت، هواداران ما و پرسپولیس باید بدانند بازیکنان این دو تیم در چه وضعیت روحی و روانی هستند و اگر به مدیران این دو باشگاه کمک نشود به تنهایی نمی‌توانند بدهی‌های مالی را پرداخت کنند.

مشکلات استقلال و پرسپولیس عزم ملی می‌خواهد
وی در خصوص اینکه چه کمکی به بازیکنان استقلال برای حل مشکلات روحی و روانی انجام خواهد داد، گفت: بازیکنان ما بسیار باهوش هستند و نمی‌شود به آنها دروغ گفت. از نظر من تنها یک راهکار وجود دارد که به آن اشاره کردم. یک نفر نمی‌تواند مشکلات مالی این تیم‌ها را حل کند. باشگاه ما باید در هفته آینده تلاش کند در خصوص مسائل مالی اسپانسری را پیدا کند تا پول بچه‌ها پرداخت شود. ما امسال لیگ را بدون پیش پرداخت شروع کردیم و این را هم می‌دانیم نفرات زیادی هستند که از باشگاه طلبکار هستند و حل مشکلات این دو تیم عزم ملی می‌خواهد.

تمام مدارک ما در AFC تأیید شده است
سرمربی تیم فوتبال استقلال در ادامه با تأکید بر مدیر رسانه‌ای باشگاه استقلال عنوان کرد: من در همین لحظه متوجه شده‌ام که تمام مدارک ما که برای AFC ارسال شده، تأیید شده است و مشکلی برای حضور در آسیا در فصل جاری نداریم، اما مشکلات داخلی ما کماکان به قوت خود باقی است.

قهرمان آسیا در حال حاضر رختکن ندارد
منصوریان در پاسخ به سؤال خبرنگاری که پرسید، با توجه به پشت سر گذاشتن روز خبرنگار، اگر او این فرصت را داشت تا از سرمربی استقلال به‌عنوان خبرنگار یک سؤال را بپرسد، چه چیزی را می‌پرسید؟، گفت: اگر جای شما بودم از منصوریان می‌پرسیدم دوست داری برای باشگاه استقلال چه اتفاقاتی بیفتد تا به فرم ایده‌آل برسد. در جواب نیز می‌گفتم باشگاه استقلال در تمام حوزه‌ها مشکل دارد و اگر صبح امروز لطف مسئولان ورزشگاه آزادی نبود نمی‌توانستیم تمرین کنیم. قهرمان آسیا در حال حاضر رختکن ندارد. هر کسی جای ما بود از این مشکلات خسته می‌شد، از اینکه دو تیم بزرگ پایتخت رختکن، زمین تمرین و امکانات اولیه را ندارد. ما خودمان امکانات را تهیه می‌کنیم و تا خرخره نیز بدهکار هستیم.

از حسرت خوردن خسته‌ایم
وی افزود: مطرح کردن این مسائل بسیار دردآور است. من دوست داشتم باشگاه استقلال استخر، سالن بدنسازی و یک زمین تمرین خوب داشت. از حسرت خوردن در خصوص امکانات تیم‌های آسیایی خسته شده‌ایم و مانند آنها چند زمین تمرین نمی‌خواهیم و یک زمین تمرین خوب برای استقلال ایده‌آل است. شرایط من در استقلال برعکس تیم نفت است که آنجا زمین تمرین مناسب داشتیم و باید در زمین مسابقه متوسط به میدان می‌رفتیم، اما در استقلال زمین تمرین متوسط داریم و در زمین خوب به میدان می‌رویم. من نیز دوست دارم توپ در تمرینات ما در چاله گیر نکند و این نگرانی را نداشته باشم که در هر تمرین پای بازیکن من در چاله بپیچد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)