مرجع خبری پرسپولیس : طي سال‌هايي كه مهدي مهدوي‌كيا در ايران نبود كم كم خاطرات پرسپوليس كم‌رنگ و كم‌رنگ‌تر مي‌شد تا اين كه حضور دوباره‌اش در فوتبال ايران باز هم همه را ياد روزهايي انداخت كه مهدي در پرسپوليس خودنمايي مي‌كرد…با اين‌حال علاقه مهدي به پرسپوليس كم نشد و حالا، در آستانه دربي براي همان هواداران آرزوي خوشحالي مي‌كند و اميدوار است خاطره گلي كه در دربي زده برايش زنده شود.


هر سال وقتي به دربي نزديك مي‌شويم و خاطرات اين بازي را مرور مي‌كنيم ياد گلي مي‌افتم كه به استقلال زدي … دلت براي دربي تنگ نشده؟
خب بالاخره اين بازي از حساسيت زيادي برخوردار است و سال‌هاست كه مورد توجه بوده. هر بازيكني دلش مي‌خواهد در دربي باشد. من هم 3 بار در دربي بازي كردم كه در هر 3 بازي ما خوب بازي كرديم و توانستيم ببريم.

 

پس هواداران مي‌توانند اميدوار باشند كه امسال دل مهدوي‌كيا با پرسپوليس است و اين مساله باعث مي‌شود پرسپوليس برنده شود!

 

 

من هميشه دوست دارم پرسپوليس ببرد. در هر جا و هر تيمي كه بودم آرزو مي‌كردم پرسپوليس برنده دربي باشد. الان هم آرزو مي‌كنم پرسپوليس ببرد. به هرحال هر تيمي كه از موقعيت‌ها بهتر استفاده كند مي‌تواند برنده باشد.

 

پيشكسوتان اين 2 تيم معمولا اين نظر را دارند تيمي كه ضعيف‌تر است در دربي پيروز مي‌شود. دليل آن هم شايد كم بودن استرس آن تيم است …
بله، معمولا تيمي كه قبل از اين بازي در بحران بوده بهتر كار كرده و برده.

 

به نظرت الان پرسپوليس در بحران است؟
خب پرسپوليس در 4-3 بازي گذشته خوب نتيجه نگرفته و شايد بشود گفت شرايط بحراني دارد.


خب بهتر است در مورد آن پاس گلي كه در دقايق پاياني بازي به ادموند بزيك دادي صحبت كني؟
من فكر مي‌كنم 7 سالي بود كه پرسپوليس دربي را نبرده بود كه در آن بازي با گلي كه در دقيقه 88 زديم توانستيم ببريم. آن بازي، بازي خيلي شيريني بود كه هيچ وقت فراموش‌اش نمي‌كنم و هنوز شيريني‌اش را حس مي‌كنم.


خاطره‌اي كه از دربي داري و تا هميشه با تو خواهد ماند، همين بازي است؟
بهترين خاطره‌ام همان برد 3- صفر است كه در آن بازي فرشاد پيوس از فوتبال خداحافظي كرد. در آن بازي بعد از خداحافظي پيوس، من توانستم با پيراهن او گل بزنم كه اين مساله خيلي برايم خاطره‌انگيز و جالب است.

 

مهدي مهدوي‌كيا با اين كه پرسپوليسي بود و حتي در دربي هم گل زده اما هميشه علاوه بر اين كه محبوب هواداران پرسپوليس بوده، در بين هواداران استقلالي هم از محبوبيت خاصي برخوردار است. علت اين محبوبيت چه بوده؟
خب من هميشه احترام خاصي براي هواداران قائل هستم. اين 2 تيم هم هواداران زيادي دارند كه هميشه قابل احترام هستند. من معتقدم هميشه بايد احترام به خودي و حريف وجود داشته باشد.


دربي 69 را چطور پيش‌بيني مي‌كني؟
من فكر مي‌كنم اين دربي اصلاً قابل پيش‌بيني نيست و تيمي كه بتواند از فرصت‌ها نهايت استفاده را ببرد مي‌تواند پيروز شود كه البته فكر نمي‌كنم فرصت زيادي به وجود بيايد.

 

يعني بازي قشنگي نمي‌شود؟
خب معمولاً در اين بازي فرصت‌هاي زيادي به وجود نمي‌آيد كه دليل آن هم حساسيت بالاي بازي است وگرنه همه دوست داريم بازي قشنگي شود تا هواداران لذت ببرند.


اما بازي پارسال قشنگ شد…
پارسال بالاخره آن نتيجه به تساوي كشيده نشد و بازي برنده داشت كه اين مساله زيبايي بازي را زياد كرد. اميدوارم امسال هم دربي برنده داشته باشد و برنده هم پرسپوليس باشد.

 


 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)