پرسپولیس نیوز : بازیکن پیشین تیم ملی کشورمان گفت: از مسئولان پرسپولیس خواهش کردم درباره بازی با میلان و حضورم در این بازی تا چیزی قطعی نشده درباره‌اش صحبت نکنیم.

مهدی مهدوی‌کیا در خصوص عملکرد تیم فوتبال نوجوانان گفت: این تیم در جام جهانی از  اعتبار ایران و آسیا دفاع کرد. این بازیکنان 3 سال در اردو بودند و آقای دوستی‌مهر و همکارانشان با تمام مشکلاتی که وجود داشت این تیم را به جام‌جهانی بردند. اینکه ایران در رده‌های پایه به جام‌جهانی می‌رود اما کره و استرالیا از رسیدن به جام جهانی باز می‌مانند یک افتخار بزرگ است و اینکه ما در جام جهانی 2 بار از گروه‌مان صعود کردیم و هر دوبار مربوط به تیم نوجوانان و آقای دوستی‌مهر بوده نشان از لیاقت این مربی است و جا دارد از زحمات ایشان تشکر کنیم.

وی افزود: تیمی که به جام‌جهانی می‌رود باید بازی‌های تدارکاتی زیادی انجام دهد تا نقاط ضعف و قوتش مشخص شود. بازی با تیم‌های مختلف اروپایی، آفریقایی، آسیایی و آمریکایی باید انجام شود. یکی از بزرگترین مشکلات ما و اینکه مقابل نیجریه نتوانستیم نمایش خوبی داشته باشیم بازی نکردن با تیم‌های آفریقایی بود و نوجوانان تا به حال قدرت و فیزیک بازیکنان آفریقایی را از نزدیک ندیده بودند.

بازیکن پیشین تیم ملی کشورمان که در برنامه میدان شبکه ورزش حاضر شده بود، با بیان اینکه قد و قامت بازیکنان نیجریه بزرگتر از 17 سال بود گفت: من تا به حال بازیکن 17 ساله با این سرعت و قد و قامت ندیده بودم بازیکنان نیجریه جثه بزرگی داشتند اما نمی‌توان گفت که صغرسن بودند. متاسفانه تیم نوجوانان بازی تدارکاتی نداشت. تنها یک تورنمنت در امارات برگزار شد و 2 دیدار دوستانه با این تیم و یک بازی با ازبکستان انجام دادیم و قرار بود با همین تدارک  راهی جام جهانی شویم. با آقای دوستی‌مهر صحبت کردم و ایشان از این شرایط ناراحت بود به همین دلیل تصمیم گرفتیم اردویی را در آلمان در نظر بگیریم.

مهدوی‌کیا ادامه داد: پس از ناراحتی آقای دوستی‌مهر با آقای کفاشیان جلسه‌ای داشتم و ایشان گفتند فدراسیون مشکل بودجه دارد، این موضوع هم بود و همان موقع اردوی تیم بزرگسالان لغو شد. من هم با علاقه و ارادتی که به آقای دوستی‌مهر داشتم، اردوی آلمان را هماهنگ کردم که جا دارد از دوستانی که به من کمک کردند و بخشی از کارها را انجام دادند تشکر کنم. بازی‌های دوستانه نیز توسط آقای محمود فاضلی هماهنگ شد و همین‌که بازیکنان ما توانستند با بازیکنان یک رده بزرگتر از خود در آلمان بازی کنند خیلی خوب بود. کادرفنی و بازیکنان نیز از این اردو راضی بودند.

وی با اشاره به حذف ایران از جام جهانی نوجوانان خاطرنشان کرد: باید با واقعیت کنار بیاییم همین که با این وضعیت اسفناک به جام‌جهانی می‌رویم و از گروه‌مان صعود می‌کنیم یک شاهکار است. ما در فوتبال پایه کاری نکردیم که سطح بالایی داشته باشیم و با یک مربی زحمتکش به جام‌جهانی صعود و از اعتبار فوتبال ایران و آسیا دفاع کردیم.  این بازیکنان نمره قبولی گرفتند اما اگر با تیم‌های آفریقایی بازی کرده بودیم و تجربه بازی برابر آنها را داشتیم برابر آنها بچه‌گانه گل نمی‌خوردیم. در 2 دقیقه 2 گل خوردن کار ما را سخت کرد و وقتی هم در نیمه اول 3 – صفر عقب افتادیم کار سخت‌تر شد. البته دیدید که در نیمه دوم بازی پایاپای بود و بازیکنان پس از یک نیمه بازی برابر نیجریه و آشنا شدن با آنها توانستند به نتیجه یک‌- یک برسند اما در هر صورت تورنمنت خوبی بود و می‌توان از 20 به تیم نوجوانان نمره 17-18 داد.

بازیکن پیشین تیم ملی کشورمان افزود: باید در فوتبال پایه برنامه‌ریزی کنیم و وقتی مقابل آرژانتین آنگونه بازی کردیم و فرصت‌های خوبی برای گلزنی داشتیم، اتریش که یک تیم اروپایی است را شکست دادیم و مقابل کانادا شایسته پیروزی بودیم، یعنی توانایی بالایی داریم. اگر اتفاقات بد فوتبالی رخ ندهد آرژانتین و نیجریه که ما مقابل هر دو تیم بازی کرده بودیم بازی فینال را برگزار خواهند کرد. اگر ما بیشتر روی فوتبال‌مان کار کنیم می‌توانیم کارهای بزرگتری انجام دهیم. عزیزانی که می‌گویند ما باید به مراحل بالاتر هم صعود می‌کردیم، بیرون گود نشسته‌اند و این صحبت‌ها را انجام می‌دهند همین که ما تا این مرحله بالا رفتیم یک معجزه بود و دیگر حرف‌هایی که درباره جدول‌خوانی و این مسائل را می‌زنند را نمی‌دانم.

مهدوی‌کیا در خصوص اینکه در جام‌جهانی تیم‌های اروپایی بازیکنان ما را پسندیدند یا نه، گفت: ابتدا باید بگویم که خیلی دوست دارم این نوجوانان بتوانند در لیگ برتر خودمان بازی کنند. مربیان باید این جرأت را داشته باشند و از این بازیکنان استفاده کنند و دیدیم که پیش از این چند بازیکن جوان در لیگ بازی کردند و بعدها موفق بودند. اول باید این بازیکنان را در کشور خودمان به بازی بگیریم، اما باید بگویم در جام‌جهانی هم بازی‌های ما دیده شد و من با مربیان قدیمی و بازیکنان هم‌دوره خودم در آلمان که صحبت می‌کردم و آمده بودند بازی‌ها را از نزدیک ببینند از تیم ما تعریف کردند.

وی با بیان اینکه AFC دوست دارد در فوتبال پایه رشد کنیم، در خصوص حضور خودش به عنوان سفیر فوتبال پایه آسیا اظهار داشت: فوتبالم که تمام شد با نوجوانان در امارات بودیم که AFC من را به عنوان سفیر فوتبال پایه انتخاب کرد، فکر می‌کنم این انتخاب با توجه به سابقه‌ام در فوتبال پایه بود چون من همه رده‌های پایه‌ را گذراندم پس از آن هم بازیکن سال آسیا شدم. 10 سال در اروپا بازی کردم و فکر می‌کنم این مسائل جزء معیارهای انتخابم به عنوان سفیر فوتبال پایه آسیا بود. یک خانم چینی هم در بخش بانوان سفیر شد و AFC این انتخاب‌ها را کرده که ما فقط در جام جهانی نباشیم بلکه بتوانیم در مرحله‌های بالاتر هم حضور داشته باشیم.

بازیکن پیشین تیم ملی کشورمان درباره اینکه خودش دوست دارد که در بخش مدیریتی وارد شود خاطرنشان کرد: کسی که بیش از 20 سال در فوتبال کار کرده سخت است که بخواهد از فوتبال کنار بکشد، به خاطر همین بود که دوست داشتم در کنار نوجوانان باشم چون آنها نیاز به تجربه و روحیه دادن داشتند. دوست دارم در کنار فوتبال باشم اما فکر می‌کنم که پستی که اکنون در آسیا دارم خوب است و از ابتدا نیز علاقه‌مند بودم در فوتبال پایه کار کنم. به نظرم ما با رایزنی با فیفا می‌توانیم در آنجا هم پست بگیریم. در کمیته جوانان فیفا دایی به دلیل مشغله‌های زیادی که داشت این پست را از دست داد و اکنون یک کره‌ای در کمیته جوانان حضور دارد. باید تلاش کنیم دوباره این کرسی را پس بگیریم.

مهدوی‌کیا در پاسخ به این سوال که پس از این پست می‌تواند به عنوان رئیس AFC هم انتخاب شود یا نه گفت: نباید از حالا اینقدر  پیش برویم. ما در بخش فنی در آسیا همیشه بهترین بودیم و در بخش مدیریتی نیز می‌توانیم قدرت خود را دیکته کنیم. اگر فضا باشد من علاقه‌مندم که در خدمت باشم و انشاءالله بتوانیم در آسیا کرسی مدیریتی بگیریم.

حشمت مهاجرانی اعلام کرده بود باید مهدوی‌کیا را در کنار کی‌روش قرار دهیم و او در تیم ملی مربی شود. وی در واکنش به این موضوع تصریح کرد: به نظرم کادر فنی مشخص است، مربیان در تیم ملی کارشان را می‌کنند و در تیم ملی به اندازه کافی مربی هست و نیازی نیست ما اضافه شویم. البته این مسئله در تمام دنیا وجود دارد و اکنون در هلند بازیکنان قدیمی در کنار یک مربی بزرگ حاضر می‌شوند، در تیم ملی انگلیس هم نویل مربی شده است و بد نیست که در کشور ما هم این اتفاق بیفتد. باید از تجربه بازیکنانی چون وحید هاشمیان که اکنون نیز در آلمان مربیگری می‌کند استفاده کنیم تا خون تازه‌ای به فوتبال اضافه کنیم و از مربیان جوان در آینده بهره ببریم.

بازیکن پیشین تیم ملی کشورمان درباره حضورش در بازی پیشکسوتان پرسپولیس و پیشکسوتان میلان گفت: ما همیشه عادت داریم که اخبار را جلو، جلو پیش ببریم. از مسئولان پرسپولیس هم خواهش کردم که تا چیزی قطعی نشده درباره‌اش صحبت نکنیم و این صحبت‌ها تا قطعی نشدن بازی خوب نیست. به هر حال امیدوارم این اتفاق بیفتد. تیم پیشکسوتان میلان هم بازیکنان بزرگی چون بارسی، مالدینی و … را دارد که دارای اعتبار بالایی است و اگر به ایران بیایند پرسپولیس هم باید یک تیم قوی را تشکیل دهد تا یک بازی خوب برابر این تیم انجام دهیم. باید ببینیم چه پیش می‌آید و اگر این بازی قطعی شود، انشاءالله در این بازی شرکت می‌کنم.

مهدوی‌کیا در خصوص حضور سپ بلاتر و استقبال او از رئیس فیفا اظهار داشت: این برنامه 2،3 ماه قبل هماهنگ شده بود و قرار است آقای بلاتر تشریف بیاورند و به نظرم اتفاق خوبی است که از نزدیک شاهد فوتبال ایران خواهند بود. باید رایزنی کنیم و از حضور ایشان در ایران استفاده شود.

وی افزود: من با آقای بلاتر آشنایی قبلی دارم و چند باری که در تیم ستارگان جهان حضور داشتم و یک بار هم در اردوی تیم هامبورگ در اتریش که ایشان با آقای بکن‌باوئر به اردوی ما آمدند با هم صحبت کردیم. او سالیان سال است در فیفا کار می‌کند و نتیجه هم گرفته و اکنون نیز قرار است به ایران بیاید. امیدوارم برنامه خوبی تدارک ببینیم و یک مراسم خوب داشته باشیم.

بازیکن پیشین تیم ملی کشورمان در خصوص حضور خودش در کلاس‌های مربیگری عنوان کرد: کلاس‌های مربیگری B است که قرار است هماهنگی صورت بگیرد تا در این کلاس‌ها در آلمان حاضر شوم. زمان این کلاس‌ها هنوز مشخص نیست اما قطعا در این کلاس شرکت خواهم کرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)