مرجع خبری پرسپولیس :  کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس گفت: در آستانه مسابقات جام جهانی امیدوارم یک مدیر کاربلد رئیس فدراسیون فوتبال ایران شود.

مهدی مهدوی‌کیا پس از تمرین امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی که چرا پرسپولیس همان‌طور که خوب می‌برد، خوب هم می‌بازد نیز گفت: متاسفانه یکی از بزرگ‌ترین مشکلات ما در فصل جاری این است که گل زیاد خورده‌ایم، اگر مقداری در دفاع تیمی تمرکز بیشتری داشته باشیم می‌توانیم بهتر عمل کنیم.

ما در گل‌های زده خیلی خوب هستیم اما باید گل‌ های خورده تیم را آمارش را پایین تر بیاوریم. ما نباید راحت‌ گل بخوریم این مشکلی است که امیدوارم از این هفته حل شود.

وی در پاسخ به سؤالی که این مشکل از کجاست نیز گفت: به نظر من در کار تیمی دفاعی مشکل داریم. نمی‌شود گفت که مقصر دروازه‌بان و یا دفاع است. ما مشکل دفاعی تیمی داریم در این چند روز با تدابیر دنیزلی خوب کار کردیم تا دیگر گل راحت نخوریم. گل در فوتبال رد و بدل می‌شود و امری طبیعی است، اما راحت گل خوردن برای یک تیم در شرایط حساس اصلا خوب نیست.

مهدوی کیا در پاسخ به سؤالی که فکر نمی‌کنید یکی از دلایل گل خوردن شما در بازی برابر فجر سپاسی عملکرد ضعیف حسین هوشیار بود، گفت: من بازیکن هستم و این نظر سرمربی است که چه بازیکنی به میدان برود. اتفاقی که در بازی برابر فجر افتاد یک حادثه بود که باعث شد فجر 3 شوت بزند و هر 3 ضربه آنها وارد گل شود که امیدوارم دیگر چنین تجربه ای برای پرسپولیس تکرار نشود.

کاپیتان پرسپولیس درباره حریفان آسیایی این تیم اظهار داشت: ما 2 حریف بسیار سخت را در پیش داریم و منتظر هستیم تا حریف سوم خود را بشناسیم. خودتان می‌دانید الهلال عربستان همیشه جزو بهترین تیم‌هایی آسیایی بوده و سرمایه گذاری خوبی می‌کند در کناراین تیم نیز الغرافه که یکی از بهترین تیم‌های قطر است نیز در گروه ما حضور دارد. این دو تیم بازیکنان خارجی بسیار خوبی دارند و قطعا کار ما سخت است.

وی افزود: امیدوارم بتوانیم در لیگ قهرمانان آسیا شرایطی را که در این فصل برایمان به وجود آمده را جبران کنیم. الهلال در چند بازی اخیر خود خوب نتیجه گرفته اما من قبلا هم مقابل الهلال هم بازی کردم و در چند دوره این تیم حریف تیمی بوده که من در آن توپ می‌زدم. مطمئن باشید فوتبال را هم بسیار خوب بازی می‌کنم. من باز هم می‌گویم امیدوارم شرایطی به وجود آوریم که پرسپولیس باز هم به روزهای خوب خود در آسیا برگردد. به نظر من الهلال، الغرافه و پرسپولیس هر 3 تیم شانس صعود به مرحله بعدی را دارند. البته باید ببینیم که تیم چهارم گروه چه تیمی است.

مهدوی کیا ادامه داد: با این شرایط نمی‌توان حدس زد که کدام تیم به مرحله بعدی صعود خواهد کرد قطعا هم تیم‌ها با قدرت خواهند آمد. البته ما اگر تلاش کنیم می‌توانیم از گروه خود صعود کنیم که امیدوارم این اتفاق بیفتد. من مقابل الهلال چند دوره بهترین بازی خودم را به نمایش گذاشتم و بیشتر اوقات هم با لطف خدا برنده بازی بودم اما بازی فوتبال است و باید ببینید که چه اتفاقی می‌افتد.

کاپیتان پرسپولیس در پاسخ به سؤالی که فکر نمی‌کنید گل‌های خورده در لیگ برتر برای شما در آسیا دردسر ساز شود نیز گفت: قطعا تیم‌های آسیایی با توجه به سرمایه گذاری که کرده‌اند خیلی قوی‌تر هستند. ما باید راهکارهایی داشته باشیم که در دفاع تیمی بیشتر دقت کنیم و وارد لیگ قهرمانان آسیا شویم.

وی در خصوص انتخابات فدراسیون فوتبال عنوان کرد: امیدوارم کسی رئیس فدراسیون فوتبال شود که کار بلد باشد، ما بازی‌های مهم جام جهانی را در پیش داریم و در کنارش باید به جام ملت‌ها فکر کنیم. امیدوارم شرایط فوتبال ما به جایی برسد که دوباره جزو قدرت‌های آسیا شویم.

مهدوی کیا درباره تعطیلات لیگ برتر و اعتراض‌های انجام شده نیز گفت: اگر برنامه ریزی طوری بود که مثل تیم‌های اروپایی لیگ ما منظم برگزار می‌شد و در کنارش مسابقه ملی نیز برگزار می‌شد شرایط بهتر بود ما لیگ خودمان را 6 یا 7 هفته پشت سر هم و تحت فشار برگزار کردیم و به خیلی از تیم‌ها ضربه خورد. بازیکنان مصدوم زیاد شدند و دست تیم‌ها بسته شد. اما الان می‌خواهیم به یکباره دو هفته لیگ برتر را تعطیل کنیم ما باید به دنبال این برویم که تیم ملی و باشگاه‌ها در کنار هم مثل اروپا کار خود را دنبال کنند این طور قطعا شرایط بهتر است.

مهدوی‌کیا پرسپولیس در پاسخ به سؤالی درباره رقابت 4 تیم در صدر جدول بوندس لیگا نیز گفت: من در لیگ آلمان طرفدار تیم خاصی نیستم ولی شما دقت کنید امسال گالدباخ یکی از پدیده‌های فوتبال آلمان بوده آنها سال گذشته در مرحله پلی آف به بوندس لیگا راه پیدا کردند. الان هم جزء مدعیان هستند. این تیم شب گذشته مقابل شالکه یک بازی خوب را انجام داد و حریفش را شکست داد. به نظر من با این حساب اگر دورتموند بتواند قهرمانی خودش را تکرارکند کار بزرگی کرده است.

مهدوی کیا همچنین در پاسخ به سؤالی که آیا شما دوست داشتید در دورتموند بازی کنید نیز گفت: من از دوتموند هیچ وقت پیشنهاد نداشتم اما بازی کردن در این تیم به نظر من برای هر فوتبالیست می‌تواند یک رویا باشد. این تیم 80 هزار هوادار در جوی بسیار خوب دارد. ولی من همیشه می‌گویم از شرایطی که در هامبورگ آلمان داشتم همیشه راضی هستم. متاسفانه من در فوتبال آلمان در سال‌های اول به خاطر تیم ملی خیلی ازبازی‌ها را از دست دادم که بیشتر بازی‌ها مقابل دوتموند بود، اما در هامبورگ همیشه گل زدم، پاس گل دادم و موثر بودم. این موضوع جزئی از خاطرات فوتبال من خواهد ماند.

کاپیتان پرسپولیس در پایان در پاسخ به سؤالی که آیا این شما فکر می‌کنید پرسپولیس برای فصل آینده بتواند کسب سهمیه کند و یا شما در خصوص آینده فوتبال خود فکر کرده‌اید یا نه گفت: من هنوز درباره آینده فوتبالی‌ام تصمیم نگرفته ام اما برای ما کسب سهمیه دور از دسترس نیست. بازی‌های زیادی باقی مانده است. باید در بازی های آینده نتایجی را بگیریم که به جمع بالا نشینان جدول اضافه شویم و برای کسب سهمیه رقابت کنیم. کار سخت است اما بعید می‌دانم که فعلا چیزی از دست داده باشیم. هنوز فرصت داریم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)